This album is the first Gracious, originally from Surrey group formed in 1968 by singer Paul Davis and guitarist Alan Cowderoy. Integrating multiple parts of mellotron and harpsichord, music is symphonic while addressing various styles. Embroidering on the conventional theme of heaven and hell, she spends so ethereal tracks ( 'Heaven') in dissonant pieces ( 'Hel'l) typical of countless musical performances of such a concept. Despite self indulgence in certain instrumental passages (the Baroque 'Fugue In D-Minor), this record still remains an interesting demonstration of the English progressive rock with variable geometry, characteristic of the early 70s while the epic sequel missed 17 minutes '(the Dream') is not worse than others.
Cet album est le premier de Gracious, groupe originaire du Surrey formé en 1968 par le chanteur Paul Davis et le guitariste Alan Cowderoy. Intégrant de multiples parties de mellotron et de clavecin, leur musique est symphonique tout en abordant des styles divers. Brodant sur le thème conventionnel du ciel et de l'enfer, elle passe ainsi de plages éthérées ('Heaven') en morceaux dissonants ('Hel'l) typiques des innombrables représentations musicales d‘un tel concept. En dépit d'une auto indulgence dans certains passages instrumentaux (le baroque 'Fugue In D-Minor'), ce disque reste quand même une manifestation intéressante du rock progressif anglais à géométrie variable, caractéristique du début des années 70 tandis que la suite épique incontournable de 17 minutes '(The Dream') n'est pas pire que d'autres.
1970
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