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Rock Music Blog

vendredi 2 février 2018

Fat Water - Fat Water (1969)



Fat Water is a band from Chicago, a mix of psych and heavy rock, with good organ and guitars plus the powerful voice of their singer, who was probably influenced by Janis Joplin. This outfit reportedly evolved out of The One Eyed Jacks from Champaign, Illinois . The vocals sound like the San Francisco scene's ones.

Fat Water est un groupe de Chicago, un mélange de psych et heavy rock, avec de bons orgues et guitares et la voix puissante de leur chanteur, probablement influencé par Janis Joplin. Cette formation aurait évolué à partir de The One Eyed Jacks de Champaign, Illinois. Les voix sonnent comme celles de la scène de San Francisco.

1969

Fantasy - Paint A Picture (1973)



Fantasy's "Paint A Picture" has been hailed as a masterpiece of classically influenced, quintessentially English progressive rock, full of delightful twists and turns and instrumental prowess, coupled with an uncanny talent for songwriting. A few long, the interest in the band has been heightened by the release of "Beyond The Beyond", a fascinating find dating from the summer of 1974 which, in the opinion of many collectors, simply confirms Fantasy's early promise.

"Paint A Picture" de Fantasy a été acclamé comme un chef-d'œuvre de rock progressif typiquement influencé par la musique classique anglaise, plein de rebondissements et de prouesses instrumentales, couplé avec un talent étrange pour l'écriture de chansons. Quelques temps plus tard, l'intérêt pour le groupe a été renforcé par la sortie de "Beyond The Beyond", une découverte fascinante datant de l'été 1974 qui, de l'avis de nombreux collectionneurs, confirme simplement la première promesse de Fantasy.
1973

Hootch - Hootch (1974)



Obscure high school-project westcoasty heroin vibe guitar jams, mostly instrumental with two good vocal cuts; the rest is laidback snakey Garcia-type workouts with a slightly eerie vibe. One of the better LPs in this bag, recommended to those into non-heavy early 70s psych. 

Obscur projet westcoast high school avec des jams héroïnées de guitares vibes la plupart du temps instrumentales savec deux bonnes coupes vocales. Le reste est décontracté avec des séances d'entraînement de type snakey Garcia avec une ambiance légèrement étrange. L'un des meilleurs disques du début des années 70, recommandé à ceux impliqués dans le psych non-lourd.

1974



Traffic - Traffic (1968)



Traffic is the second studio album of the British rock band eponymous Traffic, whose style ranges from psychedelic rock to acid jazz. This is their second album released in October 1968. It reached the 9th place of the British charts on October 26th, 1968, and the 17th on the American charts. . Shortly after their first few singles and their debut album, founding Traffic member Dave Mason left the band momentarily. Steve Winwood, Chris Wood and Jim Capaldi went on without him, but before long he had returned, in time to record their second album.The self-titled Traffic was a progression from their debut. It toned down the psychedelic flairs which had arguably marred Mr Fantasy somewhat, and the result was a stronger, more accessible record - a fusion of rock, jazz, R&B, folk, pop, and still a reasonable dose of psychedelia.

Traffic est le deuxième album studio du groupe de rock britannique Traffic, dont le style va du rock psychédélique au jazz acide. C'est leur deuxième album sorti en octobre 1968. Il atteint la 9ème place des charts britanniques le 26 octobre 1968, et le 17ème sur les charts américains. Peu de temps après leurs premiers singles et leur premier album, le membre fondateur de Traffic, Dave Mason, a quitté le groupe momentanément. Steve Winwood, Chris Wood et Jim Capaldi ont continué sans lui, mais il est bientôt revenu, à temps pour enregistrer leur deuxième album. L'auto-intitulé Traffic était une progression par rapport à leurs débuts. Il atténuait les flambées psychédéliques qui avaient sans doute gâché M. Fantasy, et le résultat était un disque plus fort et plus accessible - une fusion de rock, jazz, R & B, folk, pop, et avec en supplément une dose raisonnable de psychédélisme.

1968

A Group Called Smith - Minus Plus (1970)



Smith were discovered in an LA nightclub by none other than Del Shannon, who got them signed to ABC-Dunhill and arranged their smash hit cover of Baby, Its You. They also boasted one of the best albeit largely unknown female singers of the 60s in the person of Gayle McCormick, who, with her blonde good looks and powerful, bluesy voice, seemed destined to lead Smith to big things (she did go on to record a series of solo albums for Dunhill). However, the band broke up after these two albums.

Smith a été découvert dans une boîte de nuit de Los Angeles par nul autre que Del Shannon, qui les a fait signer à ABC-Dunhill et a arrangé leur reprise à succès de "Baby, It's You". Ils se targuent également de l'une des meilleures chanteuses des années 60, en grande partie inconnue, en la personne de Gayle McCormick, qui, avec sa beauté blonde et sa voix blues puissante, semble destinée  mener Smith vers de grandes choses (elle enregistre une série d'albums solo pour Dunhill). Cependant, le groupe s'est séparé après ces deux albums.

1970

Stained Glass - Crazy Horse Roads (1968)




Originally called the Trolls, this San Jose, California band accumulated a fair degree of local success during their existence and have been rediscovered in recent years by enthusiasts of sixties music. An inspired debut effort, "Crazy Horse Roads" proposes a balanced blend of commercial aspirations and sonic experimentation. Sounding something like Buffalo Springfield bouncing ideas off the Monkees or vice versa, the album brings together pop, folk, country, soul, blues and psychedelic styled rock into one neat and nifty package.

Initialement appelé les Trolls, ce groupe de San Jose, en Californie, a accumulé une certaine dose de succès local au cours de leur existence et a été redécouvert ces dernières années par des amateurs de musique des années soixante. Un premier effort inspiré, "Crazy Horse Roads" propose un mélange équilibré d'aspirations commerciales et d'expérimentations sonores. Ressemblant à quelque chose comme Buffalo Springfield rebondissant sur les idées des Monkees ou vice versa, l'album rassemble pop, folk, country, soul, blues et rock psychédélique dans un ensemble soigné et astucieux.

1968




The Far Cry - The Far Cry (1968)



The Far Cry assembled the talents of bassist Sean Hutchinson, guitarist Paul Lenart, keyboard player Larry Luddecke, sax player Dick Martin, drummer Victor McGill, guitarist David Perry and singer Jere Whitting. Though it can be compared to contemporary bands such as Captain Beefheart and Blood, Sweat & Tears,this band has a distinctive sound of its own, blending howling vocals, biting electric guitar and avant-garde saxophone with other instruments such as vibraphone, organ and conga.

The Far Cry a réuni les talents du bassiste Sean Hutchinson, du guitariste Paul Lenart, du claviériste Larry Luddecke, du saxophoniste Dick Martin, du batteur Victor McGill, du guitariste David Perry et du chanteur Jere Whitting. Bien qu'il puisse être comparé à des groupes contemporains tels que Captain Beefheart et Blood, Sweat & Tears, ce groupe a un son distinctif, mêlant voix hurlantes, guitare électrique mordante et saxophone d'avant-garde avec d'autres instruments tels que le vibraphone, l'orgue et conga.

1968