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Rock Music Blog

jeudi 18 août 2016

Steve Miller Band - Book Of Dreams (1977)



Book Of Dreams, released in May 1977 but recorded simultaneously Fly Like an Eagle in 1976, marks a turning point in the career of the Joker, already begun in the album of the same name. In fact, after a first career section on psychedelic blues, which flowers on the hills of San Francisco, the Chicago kid who bathed his youth in the music of Muddy Waters, Howlin 'Wolf and Buddy Guy, radically changes direction. Steve Miller then proposes a more melodic blues-rock, which will become the FM rock. Book of Dreams is the perfect blend of blues-rock and synthesizers, all in the service of superb melodies composed with care and rigor. This music breathes the joy of living, the desire to sing the lyrics on fast tracks, and calmly listen to slow songs.


Book Of Dreams, sorti en mai 1977 mais enregistré en même temps que Fly Like an Eagle en 1976, marque un tournant fondamental dans la carrière du Joker, amorcé déjà dans l’album du même nom.
En effet, après une première partie de carrière consacrée au blues psychédélique, qui fleurit sur les collines de San Fransisco, le gamin de Chicago qui a baigné toute sa jeunesse dans la musique de Muddy Waters , Howlin 'Wolf et Buddy Guy, change radicalement de direction.
Steve Miller propose alors un blues-rock plus mélodique, ce qui va devenir le rock FM.
Book of Dreams est le mariage réussi du blues-rock et des synthétiseurs, le tout mis au service de superbes mélodies, composée avec soin et rigueur. Cette musique respire la joie de vivre, l’envie de chanter les paroles sur les morceaux rapides, et d’écouter calmement les morceaux lents.

Peter Frampton - Wind Of Change (1972)



Peter Kenneth Frampton (born April 22 1950) is an English rock musician, singer, composer, producer, guitarist and multi-instrumentalist. He had been associated with groups Humble Pie and The Herd He also worked with David Bowie and both Matt Cameron and Mike McCready of Pearl Jam, among others. Frampton is best known for such hits as' Breaking All The Rules', 'Show Me the Way', 'Baby,' I Love Your Way ',' Do You Feel Like We Do 'Frampton is known for his work as guitar player and especially for his tenor voice.

Peter Kenneth Frampton ( né le 22 Avril 1950) est un musicien de rock anglais , chanteur, compositeur , producteur, guitariste et multi-instrumentiste . Il avait déjà été associé aux groupes Humble Pie et The Herd  Il a également travaillé avec David Bowie et les deux Matt Cameron et Mike McCready de Pearl Jam, entre autres. Frampton est surtout connu pour des succès tels que 'Breaking All The Rules' , 'Show Me the Way' , 'Baby , 'I Love Your Way', 'Do You Feel Like We Do'   Frampton est connu pour son travail en tant que joueur de guitare et en particulier pour sa voix de ténor .

1972

Little Feat - Sailin' Shoes (1972)



Under pressure from Warner after an excellent first album had sold poorly, Little Feat Lowell George had to react. This is done with a Sailin 'Shoes devilishly good. To understand the transformation, shedding rather, it is an excellent means to compare the two versions of "Willin ', you know the song that is said to have caused the dismissal of Lowell in the Mothers of Invention Frank Zappa speaking of dope because what Frank did not tolerate, there are other versions but it holds the rope, well it turns out that 'Willin' is precisely this on the eponymous 1971 and Sailin 'Shoes. The friendly country music green meadows was seriously boosted by a more approach (country) rock more "tight" which, far from betraying the composition, improves. Well, this is absolutely symptomatic of an overall approach where, without in any way losing its small side "at the margin", it did not go in Zappa for nothing, the quartet becomes effective, and Lowell George a vocalist and leader in full confidence of its resources and delivering, suddenly, a remarkable performance.


Sous pression de la Warner après un excellent premier album qui s'était très mal vendu, le Little Feat de Lowell George se devait de réagir. C'est chose faite avec un Sailin' Shoes diaboliquement bon.
Pour comprendre la transformation, la mue plutôt, il y a un excellent moyen, comparer les deux versions de 'Willin', vous savez la chanson dont on dit qu'elle a causé le renvoi de Lowell de chez les Mothers of Invention de Frank Zappa parce que parlant de dope ce que Frank ne tolérait pas, y a d'autres versions mais celle-ci tient la corde, et bien il se trouve que 'Willin' est justement présente sur l'éponyme de 1971 et sur Sailin' Shoes. L'aimable country music des vertes prairies a été sérieusement boostée par une approche plus (country) rock plus "tight" qui, loin de trahir la composition, l'améliore. Hé bien, c'est absolument symptomatique d'une approche d'ensemble où, sans aucunement perdre son petit côté "à la marge", on n'est pas passé chez Zappa pour rien !, le quatuor devient efficace, et Lowell George un vocaliste et leader en pleine confiance de ses moyens et délivrant, du coup, une performance remarquable.

1972


Country Joe & The Fish - Here We Are Again (1969)



Fourth of six albums of the band, Here We Are Again (1969) marks the bursting of the starting group which only remain 'The Fish' Barry Melton and 'Country Joe McDonald. This is the writing of a more pronounced manner (which is completely different from Together, missed the previous installment) and in a tone that will be one of his future solo career. Meanwhile, the group moved away from the psychedelic rock of which he was a pioneer. Therefore, Here We Are Again has nothing in common with anything that has gone before. The hippie utopia comes back like a boomerang in the face of the group raises his bags in a bluesy rock, folk-rock and pop decorated with jazz and R & B. mates Bay are always ready to give a hand , as David Getz, Peter Albin (Big Brother & The Holding Company) and Jack Casady, especially, they are on this album. Love and life are in the background. The whole is coherent, even if it does not sound very Country Joe & The Fish.

Quatrième des six albums du groupe, Here We Are Again (1969) marque l'éclatement du groupe de départ dont seuls demeurent 'The Fish ' Barry Melton et 'Country Joe' McDonald. Ce dernier est à l'écriture d'une manière plus marquée (qui diffère totalement de Together, le précédent opus raté) et dans un ton qui sera celui de sa future carrière solo. Parallèlement, le groupe s'est éloigné du rock psychédélique dont il était un des précurseurs. De ce fait, Here We Are Again n'a rien en commun avec tout ce qui a été fait précédemment. L'utopie hippie revient comme un boomerang en pleine face du groupe qui pose ses valises dans un rock bluesy, folk-rock et pop agrémentés de jazz et R & B. Les potes de la Baie sont toujours prêts à venir donner un coup de main, aussi David Getz, Peter Albin (Big Brother & The Holding Company) et Jack Casady, notamment, figurent-ils sur cet album. L'amour et la vie sont en toile de fond. Le tout est cohérent, même s'il ne sonne pas très Country Joe & The Fish.

1969

Jefferson Starship - Spitfire (1976)



After the success of Red Octopus, well received by the press and by the new fans of the group, publishes a Starship Spitfire with no shortage of interest. The group seems to take pleasure in engaging all members of the project. The own community spirit to the 60s, is still required in a group where Kantner and Slick, its founders after the split of the Airplane, does not pull the cover to them. The Jefferson Starship chose to success and book an album built for this challenge. Album of rest and relaxation, it is distinguished by a very good sound quality and of the securities will more hits. A picture of a 'Cruisin' that sounds funky but that sounds good, we can also enjoy the marvel of 'St Charles,' which is not reminiscent, in less emotional, however, the 'Miracles' song -roi of the previous album and signed Balin, 'with Your Love "(# 12 on the charts), the romantic' Love Love Lovely 'and' Switchblade '(on the romantic rivalry), the seducer' Hot Water 'or Paul Kantner titles like 'Dance with The Dragon' and 'Song to The Sun' more politicized. With a special attention to writing, where love, as you guessed, is carving the lion's share, Spitfire could claim to rival the excellent shopping and Red Octopus. Instead, it may be satisfied with a good line album. Even drummer John Barbata displays a lyrical presence on this album is to say how much the door is wide open to the collective spirit in this group.

Après le succès de Red Octopus, bien accueilli par la presse spécialisée et par les nouveaux fans du groupe, le Starship publie un Spitfire qui ne manque pas d'intérêt. Le groupe semble prendre plaisir à faire participer tous ses membres au projet. L'esprit communautaire propre aux années 60, est toujours de mise au sein d'un groupe où Kantner et Slick, ses fondateurs au lendemain du split de l'Airplane, ne tirent aucunement la couverture à eux. Le Jefferson Starship a fait le choix du succès et livre un album bâti pour ce défi. Album de détente et de décontraction, il se distingue par une très bonne qualité de son et par des titres dont plusieurs feront des hits. A l'image d'un 'Cruisin' qui sonne funky mais qui sonne bien, on pourra également aimer la petite merveille de 'St Charles,' laquelle n'est pas sans évoquer, en moins émotionnelle cependant, le 'Miracles', morceau-roi de l'album précédent et signé Balin, 'With Your Love' (N° 12 des charts), les romantiques 'Love Love Lovely' et 'Switchblade' (sur la rivalité romantique), le séducteur 'Hot Water' ou les titres de Paul Kantner comme 'Dance With The Dragon' et 'Song To The Sun,' plus politisés. Avec une attention plus particulière accordée à l'écriture, où l'amour, comme vous l'aurez deviné, se taille la part du lion, Spitfire aurait pu prétendre rivaliser avec l'excellent et commercial Red Octopus. Au lieu de cela, il peut se satisfaire d'être un album de bonne lignée. Même le batteur John Barbata affiche une présence lyrique sur cet album, c'est dire combien la porte est grande ouverte à l'esprit collectif dans ce groupe.

1976

Johnny Winter - The Progressive Blues Experiment (1968)



Here is the first official album, recognized this immense, and regretted artist, who died in July 2014. It contains some of his classics. It has the sound and the overall tone of the most famous second album Johnny Winter with the same drummer and bassist. The album is blues; the sound is raw, rustic, but very good. J. Winter will rarely made this work as much as four titles in ten. It is already at the top of his art and style. As always the guitarist offers us a mix of known and unknown times, and he will thus have made known to us beads, throughout his career, and original compositions. There are at least three of his classics and already offered a tribute to Muddy Waters, prefiguring what he will do ten years later.

Voici le premier album officiel, reconnu, de cet immense, et regretté, artiste, disparu en juillet 2014. On y trouve certains de ses classiques. Il a le son et le ton général du plus connu 2ème album Johnny Winter avec les mêmes batteur et bassiste. L'album est très blues; le son est brut, rustique, mais très bon. J. Winter aura rarement composé autant que sur cet œuvre : quatre titres sur dix. Il est déjà au sommet de son art et de son style. Comme toujours le guitariste nous propose un mélange de reprises connues et inconnues, et il nous aura ainsi fait connaître des perles, tout au long de sa carrière, et de compositions inédites. On trouve au moins trois de ses grands classiques et il proposait déjà un hommage à Muddy Waters, préfigurant ainsi ce qu'il fera dix ans plus tard. 

1968

New Riders Of The Purple Sage - Brujo (1974)



The New Riders of the Purple Sage appeared on the California scene in the early 70s musicians revolving around the family of the Grateful Dead, Jerry Garcia holds the steel guitar on their first drive, they produce a country-rock typical of this period. nervous directory titles march without loss of power. Buddy Cage, the steel guitarist regularly launches dizzying solos! Note that the drummer is none other than drummer Spencer Dryden former Jefferson Airplane. To get better acquainted with this unjustly forgotten band.

Les New Riders of the Purple Sage sont apparus sur la scène californienne, au début des années 70. Musiciens gravitant autour de la famille du Grateful Dead, Jerry Garcia tient la steel guitar sur leur premier disque,ils produisent un country-rock typique de cette période. Répertoire nerveux, les titres défilent sans baisse de régime. Buddy Cage, le steel guitariste se lance régulièrement dans des soli vertigineux! A noter que le batteur n'est autre que Spencer Dryden ex-drummer du Jefferson Airplane. Pour mieux faire connaissance avec ce groupe injustement oublié.

1974

Etta James - At Last (1961)



Recorded between January and October 1960 and published by Argo Records in 1961, At Last Etta James was first studio album. She had already made a name for itself thanks to a succession of hit singles on the R & B chart, and four of them were on his debut long player. Yet as impressive as the shots were undoubtedly what made Leading Last stand and shoulders above contemporary albums was the variety of materials, covering most musical bases as blues and jazz with ease. There are no poor execution is on one of the tracks, as you might expect from an artist already seasoned as Etta James. At Last has retained its appeal, regularly appointed and included in the lists of top 500 albums of all time.

Enregistré entre Janvier et Octobre 1960 et publié par les Disques Argo en 1961, At Last Etta James était premier album studio. Elle avait déjà fait un nom pour elle-même grâce à une succession de singles à succès sur le graphique R & B, et quatre d'entre eux se trouvaient sur son lecteur débuts de long. Pourtant, aussi impressionnant que les coups étaient sans aucun doute, ce qui a fait À la tête Last stand et les épaules au-dessus albums contemporains était la variété des matériaux, couvrant la plupart des bases musicales comme le blues et le jazz avec aisance. Il n'y a pas mauvaise exécution se trouve sur l'une des pistes, tout comme vous pouvez attendre d'un artiste déjà assaisonné comme Etta James. At Last a conservé son appel, régulièrement nommés et inclus dans les listes de Top 500 albums de tous les temps.

1961

Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)



Iconic band of rock fusion movement, explosive mix of metal colored by rap and especially funk, Red Hot Chili Peppers still tame nicely groove more than fifteen years after their formation. Indeed, Californication, home seventh album, is more than true to the image of Los Angeles gang. The disc, produced by a pioneer of the genre, Rick Rubin, contains all the explosive ingredients that made the glory of the Red Hot: low exhilarating, heartbreaking guitars, limitless energy, etc. Over the years, the quartet even emerging as a formidable machine tunes. Especially, Californication marks the return to the fold of John Frusciante, "resigned" after Blood Sugar Sex Magik for drug abuse. A thundering comeback when his guitar playing still hovers psychedelic album. In short, Californication is the exciting conclusion of a group in full mastery of his art.

Groupe emblématique du mouvement rock fusion, mélange détonnant de metal coloré par le rap et surtout le funk, les Red Hot Chili Peppers domptent toujours aussi joliment le groove plus de quinze ans après leur formation. En effet, Californication, septième album maison, est plus que fidèle à l'image du gang de Los Angeles. Le disque, produit par un pionnier du genre, Rick Rubin, renferme tous les ingrédients explosifs qui ont fait la gloire des Red Hot : basse enivrante, guitares déchirantes, énergie sans limite, etc. Au fil des années, le quartette s'affirme même comme une redoutable machine à mélodies. Surtout, Californication marque le grand retour au bercail de John Frusciante, "démissionné" après Blood Sugar Sex Magik pour abus de stupéfiants. Un come-back tonitruant où son jeu de guitare toujours aussi psychédélique survole cet album. Bref, Californication est le passionnant constat d'un groupe en pleine maîtrise de son art.

1999

Big Brother & The Holding Company - Cheap Thrills (1968)



One of the most anticipated albums in rock history, the first album of Big Brother & The Holding Company on a major label in 1968 took advantage of all the noise generated by the incredible performance of Janis Joplin at Monterey festival the previous year . It is crowned by a single, a bubbling cover of 'Piece Of My Heart' sister Aretha Franklin, Erma. The disc also contains the Janis Joplin closing song in Monterey, 'Ball And Chain' Big Mama Thornton and the classic Gershwin's 'Summertime', on which the group always underestimated Joplin (especially Sam guitarists Andrews and James Gurley) are at the height of his vocal intensity with their own ferocious play.

Un des albums les plus attendus de l'histoire du rock, le premier album de Big Brother & The Holding Company sur une major en 1968 profita de tout le tapage généré par l'incroyable performance de Janis Joplin au festival de Monterey l'année précédente. Il est couronné par son single, une reprise bouillonnante de 'Piece Of My Heart' de la soeur d'Aretha Franklin, Erma. Le disque contient également la chanson de clôture de Janis Joplin à Monterey, 'Ball And Chain' de Big Mama Thornton, ainsi que le classique de Gershwin, 'Summertime', sur lequel le groupe toujours sous-estimé de Joplin (particulièrement les guitaristes Sam Andrews et James Gurley) sont à la hauteur de son intensité vocale avec leur propre jeu féroce. 

1968



Janis Joplin

Steppenwolf - Slow Flux (1974)



Slow Flux (1974) begins the second phase Steppenwolf discography, separated since 1972, the day of Valentine's Day, after taking a jacket with For Ladies Only. This reform to cross successfully the roads of the old continent and released three albums for the Epic label. Boosted by the public increased interest, the group gathered around McJohn, Kay and Edmonton, its pillars, of Biondo and newcomer Bobby Cochran (guitar), returns to the board in the own studio Californian John Kay . First part of the triptych discography of the second period, Slow Flow is interesting by its creative side. This album also marks the return of the group in the charts, with the title 'Straight Shootin' Woman '. This had not happened since 1969. With Smokey Factory Blues', 'Morning Blue' and 'Children Of The Night', you hold the keys to the success of the Slow Flow.

Slow Flux (1974) amorce la deuxième phase discographique de Steppenwolf, séparé depuis 1972, le jour de la St Valentin, après avoir pris une veste avec For Ladies Only. Il se reforme pour sillonner, avec succès, les routes du vieux continent et sort trois albums pour le label Epic. Dopé par ce regain d'intérêt du public, le groupe, réuni autour de McJohn, Kay et Edmonton, ses piliers, de Biondo et du nouveau venu Bobby Cochran (guitare), se remet à la planche dans le propre studio californien de John Kay. Premier volet du triptyque discographique de la seconde période, Slow Flux est intéressant par son côté créatif. Cet album marque également le retour du groupe dans les charts, grâce au titre 'Straight Shootin' Woman'. Ce n'était plus arrivé depuis 1969. Avec 'Smokey Factory Blues', 'Morning Blue' et 'Children Of The Night', vous tenez là les clés de la réussite de ce Slow Flux.

1974

Neil Young - Harvest Moon (1992)



After exploring the limits of a noisy guitar, Neil Young celebrates the 20th anniversary of the mega success of Harvest in 1972 and offers the calm after the storm of feedback. He comes back without nostalgia for country-folk harmonica fed feelings and steel guitars. Linda Ronstadt and James Taylor rempilent choirs and Young drove the nail acoustic presenting the outset of his high-pitched voice Harvest Moon as "a long letter to all the good friends I've known" ( 'One of These Days'). Arranged by the late Jack Nitsche, shamefully neglected genius, Young pays tribute to his mentors, 'From Hank To Hendrix' and mourns the loss of his faithful dog ( 'Old King'), tries to reconcile with his wife or regain its former friends ( 'One Of These Days'). A peaceful religion that defies time as the voice of jazz singer Cassandra Wilson invited on 'Harvest Moon'.

Après avoir exploré les limites d’une guitare noisy, Neil Young fête les 20 ans du méga succès remporté par Harvest en 1972 et s’offre le calme après la tempête du feedback. Il revient sans nostalgie à des sentiments country-folk nourris d’harmonica et de steel guitares. Linda Ronstadt et James Taylor rempilent aux chœurs et Young enfonce le clou acoustique en présentant d’emblée de sa voix haut perchée Harvest Moon comme "a long letter to all the good friends I've known" ('One of Thèse Days'). Arrangé par feu Jack Nitsche, génie honteusement méconnu, Young rend hommage à ses mentors, 'From Hank To Hendrix' et pleure la perte de son chien fidèle ('Old King'), tente de se réconcilier avec sa femme ou de retrouver ses anciens amis ('One of Thèse Days'). Une paisible confession qui se défie du temps comme la voix de la chanteuse de jazz Cassandra Wilson invitée sur 'Harvest Moon'.

1992

Jerry Douglas - Traveler (2012)



Being the undisputed king of Dobro, helps bring together a learned assembly of guests like the one on Traveler. The whole is not to have Eric Clapton, Keb 'Mo', Alison Krauss and Union Station in full, Dr. John, Mumford & Sons, or too rare Marc Cohn, it is still necessary to give them grain grind. Eclectic musician Jerry Douglas is working to make the most of this exceptional cast. Eric Clapton on "Something You Got 'does what it does best: playing the blues to perfection. Marc Cohn brings his unique voice to 'Right on Time', and makes it even more lively regret of a truncated career. Dr. John and Keb 'Mo' work to make 'High Blood Pressure' funky as hell and carnival. Equal to itself, Alison Krauss gives the necessary sensitivity 'Frozen Fields' with input from its Union Station. Discreet virtuoso like any self-respecting, Jerry Douglas does not erase, and that gives a more convincing version of 'American Tune / Spain where Chick Corea knew so well marry jazz and classical Spanish music. Varied, Traveler finally allows Jerry Douglas to taste the joys of recognizing a wider audience by integrating the Billboard and everyone to enjoy an album unpretentious but not without qualities.


Être le roi incontesté du Dobro, aide à réunir un aréopage d'invités comme celui qui figure sur Traveler. Le tout n'est pas de pouvoir compter sur Eric Clapton, Keb' Mo', Alison Krauss et Union Station au complet, Dr. John, Mumford & Sons, ou le trop rare Marc Cohn, encore faut-il leur donner du grain à moudre. En musicien éclectique, Jerry Douglas s'emploie à tirer le meilleur parti de ce casting d'exception. Eric Clapton sur 'Something You Got' fait ce qu'il sait le mieux faire : jouer le blues à la perfection. Marc Cohn apporte sa voix unique à 'Right on Time', et rend encore plus vifs les regrets d'une carrière tronquée. Dr. John et Keb' Mo' s'emploient à rendre 'High Blood Pressure' funky et carnavalesque en diable. Égale à elle-même, Alison Krauss donne toute la sensibilité nécessaire à 'Frozen Fields' avec l'apport de son Union Station. Discret comme tout virtuose qui se respecte, Jerry Douglas ne s'efface pas non plus, et donne une version plus que probante de 'American Tune / Spain' où Chick Corea sut si bien marier jazz et musique classique espagnole .
Varié, Traveler permet enfin à Jerry Douglas de goûter aux joies de la reconnaissance d'un large public en intégrant le Billboard et à tous de se régaler d'un album sans prétention mais pas sans qualités.

2012

Grateful Dead - Aoxomoxoa (1969)



Grateful Dead released in 1969 her third studio album, on behalf palindromic unpronounceable: Aoxomoxoa. This name is probably born of a too psychotropic evening. Before proceeding further in this column, I tell you frankly: this album is a must for the Dead discography. This is the album many classic Californian Frisco. The group at this point in his career, Mickey welcomes Hartman on drums and Tom Constanten, pianist. He is fully in LSD, he is the pioneer of acid-test of time. Aoxomoxoa feels the full nose trip, psychedelic influences are noticeable both in the interpretation of the text. acoustics and magic found there 'Mountains Of The Moon', sung by Jerry Garcia, the fantastic 'St Stephen', a mythical and preferred shares of the Dead, the long, disturbing and creative 'What's Become Of The Baby' surprising theme vocalizations. The Dead trying some interesting experiences on this album, set for a Dead sound. The short 'Rosemary' is a symbol, which uses a filter to provide the voice of Garcia a unique sound.

Grateful Dead sort en 1969 son troisième album studio, au nom palindromique imprononçable : Aoxomoxoa. Ce nom est vraisemblablement né d'une soirée trop psychotrope. Avant de continuer plus loin dans cette chronique, je vous le dis sans détour : cet album est un incontournable de la discographie du Dead. C'est l'album de nombreux classiques des californiens de Frisco. Le groupe, à ce moment précis de sa carrière, accueille Mickey Hartman aux percussions et Tom Constanten, pianiste. Il est alors à fond dans le LSD, dont il est le pionnier des acid-tests du moment. Aoxomoxoa sent le trip à plein nez, l'influence psychédélique étant perceptible tant dans l'interprétation que dans les textes. On y retrouve l'acoustique et magique 'Mountains Of The Moon', chanté par Jerry Garcia , le fantastique 'St Stephen', un des titres mythiques et préférés du Dead, le long, inquiétant et créatif 'What's Become Of The Baby', surprenant thème à vocalises. Le Dead tente quelques expériences intéressantes sur cet album, pour fixer un son Dead. Le court 'Rosemary' en est le symbole, qui fait appel à un filtre pour doter la voix de Garcia d'un son si particulier.

1969

Lynyrd Skynyrd - (Pronounced 'Lĕh 'nérd 'Skin 'nerd) (1973)



In 1973, Lynyrd Skynyrd sign this year a first rant of rare intensity. Blithely mixing genres (country, blues, hard), combining the talents of three guitarists and a singer overexcited, Florida combo immediately made the cannons through raging music, fiery live performances and other holdings provided the headings miscellaneous. This first album will always be their reference, an eternal classic rock, thanks to the quality of the securities in the. It's simple, 8 tracks, there is nothing to throw. The best known title is obviously 'Freebird', a tribute to guitarist Duane Allmann (the Allmann Brothers), accidentally died two years earlier. While the title starts like a ballad, it ends in the fury of a marathon runner guitar solo over 6 minutes.

En 1973, les Lynyrd Skynyrd signent cette année-là un premier brûlot d'une rare intensité. Mélangeant allègrement les genres (country, blues, hard), associant le talent de trois guitaristes et d'un chanteur survolté, le combo de Floride fait tout de suite parler la poudre grâce à une musique rageuse, des prestations scèniques enflammées et autres participations fournies aux rubriques faits divers.
Ce premier album restera à jamais comme leur référence, un éternel classique du rock, grâce à la qualité des titres qui le composent. C'est bien simple, 8 titres, il n'y a rien à jeter.
Le titre le plus connu est évidemment 'Freebird', un hommage au guitariste Duane Allmann (des Allmann brothers), décédé accidentellement deux ans plus tôt. Alors que ce titre démarre comme une ballade, il se termine dans la furie d'un solo de guitare marathonien de plus de 6 minutes.

Dicky Betts - Dicky Betts & Great Southern (1977)



In 1976 The Allman Brothers Band is a shadow of himself. If Betts is still the songwriter, his pen does not touch and the band split again. Dickey returned to a solo career that began in 1974. The excellent Highway Call, who opened his personal catalog, is a product Capricorn Records. Dickey comes into its own in the country so that orientation desired for the collective he has the moral burden and his first solo album, in a way, the breathing space it needs to give a boost to second an Allman Brothers Band at the crossroads. Her second individual opus is carried in the time slot from the first stop after the Allman Brothers Band. In 1977, he published Dickey Betts & The Great Southern.

En 1976 The Allman Brothers Band n'est plus que l'ombre de lui-même. Si Betts en est toujours le songwriter, sa plume ne touche plus et le groupe se sépare à nouveau. Dickey retourne à une carrière solo amorcée en 1974. L’excellent Highway Call, qui ouvre son catalogue personnel, est un produit Capricorn Records. Dickey donne sa pleine mesure dans l’orientation country qu’il souhaite alors pour le collectif dont il a la charge morale et son premier album solo est, en quelque sorte, la bouffée d’oxygène dont il a besoin pour donner un deuxième élan à un Allman Brothers Band à la croisée des chemins. Son deuxième opus individuel est réalisé dans le créneau temporel venant après le premier arrêt d’Allman Brothers Band. En 1977, il publie Dickey Betts & The Great Southern.

1977


Kossoff Kirk Tetsu Rabbit - Kossoff Kirk Tetsu Rabbit (1971)



In May 1971, the British band Free separates and Paul Rodgers declare even the press that they certainly never play again together anymore. After the band split, the extraordinary singer Paul Rodgers and Andy Fraser founded Peace, the gifted bassist, Toby. Considered the main composers and responsible for the success of Free, they do not arrive yet to take off their new groups respectifs.Pendant that time, Paul Kossoff and Simon Kirke, supported by John 'Rabbit Bundrick' and Japanese bassist Tetsu Yamauchi , will offer fans frustrated Free, a good album of blues / rock tinged with soul. A mix carried by magical keyboards Texan Rabbit and game flamboyant and emotional guitar Koss. Kossoff Kirk Tetsu Rabbit is self-produced in 1971 and released in January 1972, he unfortunately will receive a confidential success despite good songs like 'Blue Grass', 'Yellow House' or 'Dying Fire'.

En mai 1971 le groupe britannique Free se sépare et Paul Rodgers déclarera même à la presse qu'ils ne rejoueront certainement jamais plus ensemble. Après la séparation du groupe, l'extraordinaire chanteur Paul Rodgers fonde Peace et Andy Fraser, le bassiste surdoué, Toby. Considérés comme les principaux compositeurs et responsables du succès de Free, ils n'arriveront pourtant pas à faire décoller leurs nouveaux groupes respectifs.Pendant ce temps là, Paul Kossoff et Simon Kirke, épaulés par John 'Rabbit Bundrick' et le bassiste japonais Tetsu Yamauchi, vont proposer aux fans frustrés de Free, un bon album de blues/rock teinté de soul. Un savant mélange, porté par les claviers magiques du texan Rabbit et le jeu de guitare flamboyant et émotif de Koss.
Kossoff Kirk Tetsu Rabbit est auto-produit en 1971 et sort en janvier 1972, il ne recevra malheureusement qu'un succès confidentiel malgré de bons titres comme 'Blue Grass', 'Yellow House' ou 'Dying Fire'.