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Rock Music Blog

jeudi 4 janvier 2018

Wool - Wool (1969)



The group formed in the early ’60s, and were originally known as Ed Wool and The Nomads.  Ed Wool, who was a master guitar prodigy and excellent songwriter, was influenced early on by the new British Invasion sound and later on by the cream-of-the-crop of soul/R&B.  Ed Wool and The Nomads were huge in the mid-60s’ thriving Northern/Upstate New York music scene, even sharing the stage with bands such as Mitch Ryder & The Detroit Wheels, The (Young) Rascals, and The Rolling Stones.

Le groupe s'est formé au début des années 60 et s'appelait à l'origine Ed Wool et The Nomads. Ed Wool, qui était un prodige de la guitare et un excellent auteur-compositeur, a été influencé très tôt par le nouveau son de la British Invasion et plus tard par la crème-de-la-récolte de soul / R & B. Ed Wool et The Nomads étaient énormes dans la scène musicale prospère du Nord / Upstate de New York au milieu des années 60, partageant même la scène avec des groupes tels que Mitch Ryder et The Detroit Wheels, The (Young) Rascals et The Rolling Stones.

1969

Sid Rumpo - First Offense (1974)



Sid Rumpo were an Australian R&B group which formed in Perth in November 1971. They issued their debut album, First Offense, in April 1974 on Mushroom Records/Festival Records but disbanded by the end of that year. The band were formed by John Hood on lead guitar and harmonica (ex-Jelly Roll Bakers, Juke); Noel Herridge on drums (Adderley Smith Blues Band); Owen Hughes on bass guitar (Jelly Roll Bakers); Robert Searls on lead guitar and vocals; and Ken Wallace on piano. 

Sid Rumpo était un groupe de R&B australien formé à Perth en novembre 1971. Ils ont sorti leur premier album, First Offense, en avril 1974 sur Mushroom Records / Festival Records, mais ont été dissous à la fin de l'année. Le groupe était formé par John Hood à la guitare et à l'harmonica (ex-Jelly Roll Bakers, Juke); Noel Herridge à la batterie (Adderley Smith Blues Band); Owen Hughes à la basse (Jelly Roll Bakers); Robert Searls à la guitare et au chant; et Ken Wallace au piano.

1974

Orly Grey - The Only Truth (1972)



Morly Grey is an American psychedelic rock band that formed in the late 1960s.
Since its rediscovery in the early '80s, Morly  Grey's “The Only Truth” album has become known  mostly as the quintessential hard rock/psychedelic collectable, skyrocketing in value and inspiring countless bootleg versions. For brothers Mark and Tim Roller, everything had been building up to Morly Grey since the Alliance, Ohio, natives both got into rock 'n' roll as preteens in the 1950s.

Morly Grey est un groupe de rock psychédélique américain formé à la fin des années 1960.
Depuis sa redécouverte au début des années 80, l'album "The Only Truth" de Morly Grey est surtout connu comme le collector de hard rock psychédélique par excellence, qui monta en flèche et inspira d'innombrables versions de bootlegs. Pour les frères Mark et Tim Roller, tout s'était construit pour Morly Grey lorsque les natifs d'Alliance, en Ohio, se sont tous deux tournés vers le rock 'n' roll en tant que pré-adolescents dans les années 1950.

1972

The Beefeaters - Meet You There (1969)



In November 1968 the Beefeaters played on the Danish tour of Alexis Korner who joined them as guitarist and lead-vocalist on two tracks of their second album. This period showed a more jazz-oriented side of the Beefeaters. In May 1969 Thorup left the Beefeaters lo live and work in England. He joined Korner to form New Church, C.C.S. and Snape, even for a U.S. tour.

En novembre 1968, les Beefeaters jouent sur la tournée danoise d'Alexis Korner qui les rejoint en tant que guitariste et lead-vocalist sur deux titres de leur deuxième album. Cette période a montré un côté plus orienté jazz des Beefeaters. En mai 1969, Thorup quitte les Beefeaters pour vivre et travailler en Angleterre. Il a rejoint Korner pour former New Church, C.C.S. et Snape, ce dernier pour une tournée aux États-Unis.

1969


Strawberry Path - When The Raven Has Come To The Earth (1971)



Strawberry Path, a japanese progressive rock band,  shot only one album - 'When The Raven Has Come To The Earth' (1971). In this work, Shigeru could play multi-instruments at the same time (a keyboard by his left hand, a guitar by his right hand, a bass pedal by his feet!). Influenced of Jimi Hendrix or lots of British progressive artists, he tried to shoot the psychedelic and progressive style with Hiro's jazzy and freaky drumming. At an opening performance of the Pink Floyd Japan tour, Shigeru and Hiro persuaded Masayoshi Takanaka (bass) to join them...after a month, these three talented players changed their outfit name from Strawberry Path to Flied Egg.

Strawberry Path, un groupe de rock progressif japonais, a produit seulement un unique album - 'When The Raven est venu à la terre' (1971). Dans cet opus, Shigeru jouait plusieurs instruments en même temps (un clavier à la main gauche, une guitare à la main droite, une pédale basse à ses pieds!). Influencé par Jimi Hendrix ou de nombreux artistes progressistes britanniques, il a essayé d'aborder le style psychédélique et progressif avec la batterie jazzy et bizarre de Hiro. Lors de la tournée d'ouverture de Pink Floyd au Japon, Shigeru et Hiro ont persuadé Masayoshi Takanaka (basse) de se joindre à eux ... après un mois, ces trois joueurs talentueux ont changé leur nom de Strawberry Path à Flied Egg.

1971



After All - After All (1969)



After All may have only been a band in the loosest sense of the term, but its only record is a quite wonderful one-shot relic of the transitional late-'60s. The four members of the combo were actually friends and acquaintances in different bands on the Tallahassee, FL, rock circuit before culling their skills together, along with lyrical assistance from young local poet and songwriter Linda Hargrove, when an opportunity to record an album in a Nashville studio presented itself. The resulting piece of work is the type of strangely compelling hybrid album that could only have come together in the musical gumbo of the post-psychedelic era. Drummer and primary vocalist Mark Ellerbee wrote most of the music. Each band member displays near virtuosity on his instrument, which allows After All to harness all its sonic influences and renders the music exciting to hear even when the songwriting drags the slightest bit or loses its way.

After All peut n'avoir été qu'un groupe au sens le plus commun du terme, mais son unique disque est une très belle relique de la transition musicale qu'a connu la fin des années 60. Les quatre membres du combo étaient en fait des amis ou des connaissances dans différents groupes du circuit rock de Tallahassee, en Floride, avant de s'entraîner ensemble, avec l'aide lyrique de la jeune poétesse et compositrice locale Linda Hargrove. Puis l'occasion d'enregistrer un album dans un studio de Nashville s'est présenté. La pièce magistrale qui en résulte est le type d'album hybride étrangement convaincant qui ne pouvait s'être réuni que dans le gumbo musical de l'ère post-psychédélique. Le batteur et chanteur principal Mark Ellerbee a écrit la plupart de la musique. Chaque membre du groupe montre une quasi-virtuosité sur son instrument, ce qui permet à After All d'exploiter toutes ses influences sonores et rend la musique excitante à entendre même lorsque l'écriture des chansons traîne quelque peu ou perd son chemin.

1969