page d'accueil

Rock Music Blog

jeudi 8 février 2018

Mother Station - Brand New Bag (1994)



Mother Station is the band where a new female singer exploded litteraly. Susan Marshall is an American folk rock, pop and soul vocalist, pianist, songwriter and recording artist. She is best known for her work with Lynyrd Skynyrd, Lenny Kravitz, The Afghan Whigs, Primal Scream, North Mississippi Allstars, Lucinda Williams, Ana Popović and Katharine McPhee. Awesome in every way. This has to be one of the most under rated band off all time. 

Mother Station est le groupe où une nouvelle chanteuse a explosé littéralement.
Susan Marshall est une chanteuse, une pianiste, une auteure-compositrice et une chanteuse de folk rock, de pop et d'âme américaine. Elle est surtout connue pour son travail avec Lynyrd Skynyrd, Lenny Kravitz, Les Whigs afghans, Primal Scream, North Mississippi Allstars, Lucinda Williams, Ana Popović et Katharine McPhee. Génial à tous points de vue. Cela doit être l'un des groupes les plus sous-évalués de tous les temps.

Tracks :

01.    Put The Blame On Me 
02.    Fool For A Pretty Face 
03.    Love Don't Come Easy 
04.    Love Me 
05.    Somebody Else Will 
06.    Spirit In Me 
07.    Heart Without A Home 
08.    Black Beauty 
09.    Hangin' On 
10.    What's On Your Mind 
11.    Show You The Way 
12.    Stranger To My Soul 

1994

Capability Brown - Voice (1973)



The band Capability Brown was a six-piece in which everyone sang and played instruments.   The lineup consisted of Tony Ferguson (guitar, bass), Dave Nevin (keyboards, guitar, bass), Kenny Rowe (bass, percussion), Grahame White (guitar, bass), Joe Williams (percussion) and Roger Willis (drums, keyboards). 

Le groupe Capability Brown était un sextet dans lequel tout le monde a chanté et a joué des instruments. La formation était composée de Tony Ferguson (guitare, basse), Dave Nevin (claviers, guitare, basse), Kenny Rowe (basse, percussions), Grahame White (guitare, basse), Joe Williams (percussions) et Roger Willis (batterie, claviers) ). 

Tracks :

1. I Am And So Are You 3:57
2. Sad Am I 3:52
3. Midnight Cruiser 4:01
4. Keep Death Off The Road (Drive On The Pavement) 6:20
5. Circumstances (In Love, Past, Present, Future Meet) 20:50

1973

Seatrain - Seatrain (1970)



Seatrain is the second album by the band Seatrain, recorded in 1970 and adding Peter Rowan on guitar and lead vocals. It was the first record produced by George Martin after his work with The Beatles what is a guarantee of quality sound. The most successful song on this album is "13 Questions", which reached #49 in the Billboard charts.

Seatrain est le deuxième album du groupe Seatrain, enregistré en 1970 et ajoutant Peter Rowan à la guitare et au chant. Ce fut le premier album produit par George Martin après son travail avec les Beatles, ce qui est une garantie de qualité sonore. La chanson la plus réussie sur cet album est "13 questions", qui a atteint # 49 dans les graphiques Billboard.

Tracks :

1.    I'm Willin' (Lowell George)      3:41
2.    Song Of Job (Andy Kulberg, Jim Roberts)      6:15
3.    Broken Morning (Andy Kulberg, Jim Roberts)      3:11
4.    Home To You (Peter Rowan)      3:31
5.    Out Where The Hills (Andy Kulberg, Jim Roberts)      5:59
6.    Waiting For Elijah (Peter Rowan)      3:47
7.    13 Questions (Andy Kulberg, Jim Roberts)      3:05
8.    Oh My Love (Peter Rowan)     2:48
9.    Sally Goodin' (Richard Greene)      2:19
10.   Creepin' Midnight (Carole King, Gerry Goffin)      5:32
11.   Orange Blossom Special (Ervin T. Rouse)      5:17

1970

The Lone Crows - Dark Clouds (2014)




The Lone Crows fly on now with newfound ambition and present their second LP "Dark Clouds". With no frills, analog production, the captivating dynamics and spirited compositions take you on a trip from today back to 1970 and even further beyond. And the sun shines again ! 

Les Lone Crows s'envolent maintenant avec une nouvelle ambition et présentent leur deuxième LP "Dark Clouds". Sans fioritures, la production analogique, la dynamique captivante et les compositions pleines d'esprit vous emmènent dans un voyage d'aujourd'hui jusqu'en 1970 et même au-delà. Et le soleil brille à nouveau! 

Tracks :

1.     Next Thing I Know 
2.     Anger
3.     Out Of Time 
4.     Dark Clouds 
5.     Speechless 
6.     The Dragon 
7.     Lonesome Road 
8.     Midnight Show 
9.     On That Day 

2014




Freedom North - Freedom North (1970)



Originally released in 1970 by the obscure Canadian Aquarius label, this is the self-titled album by an underrated psychedelic bluesrock from New Mexico, active during the early '70s. Drummer Randy Castillo later became a member of Ozzy Osbourne's band.

Publié à l'origine en 1970 par l'obscur label canadien Aquarius, il s'agit de l'album éponyme d'un bluesrock psychédélique sous-estimé du Nouveau-Mexique, actif au début des années 70. Le batteur Randy Castillo devint plus tard membre du groupe d'Ozzy Osbourne.

Tracks :

01.    Ordinary Man
02.    Take A Look At Me
03.    Losing You
04.    Seems To Me
05.    Lonely Man
06.    Dr. Tom
07.    Hey Carmen
08.    Gone Forever
09.    Sorry
10.    Vancouver

1970



Plant and See - Plant and See (1969)



Paradise of Bachelors is honored to celebrate the life and music of influential songwriter, singer, and guitarist Willie French Lowery (1944-2012) with the first- ever reissue of the sole eponymous album by his interracial swamp-psych band Plant and See. Originally released in 1969 on L.A. label White.

Paradise of Bachelors est honoré de célébrer la vie et la musique de l'influent auteur-compositeur, chanteur et guitariste Willie French Lowery (1944-2012) avec la première réédition du seul album éponyme de son groupe interracial de psychologie des marais, Plant and See. Initialement publié en 1969 sur le label L.A. White.

Tracks :

01.    Put out my fire 
02.    Flat on my face 
03.    Mrs. Tree 
04.    Henrietta 
05.    Rockin’ chair 
06.    Love and affection 
07.    Poor rich man 
08.    Seekin’ advice 
09.    Witches brew 
10.    Leavin’

1969



The Room Of Loud Sound - Heavy Psych From The USA (1972)



On this album, you'll hear the band that would spawn Cheap Trick, a former member of Dion's Belmonts getting all funked up, the drummer of The Knickerbockers working under a pseudonym, the young Leslie West stretching out, and a whole lot more besides. Enter The Room Of Loud Sound and live to tell the tale.

Sur cet album, vous entendrez le groupe qui fera apparaître Cheap Trick, un ancien membre de Belmonts de Dion, tout funky, le batteur de The Knickerbockers travaillant sous un pseudonyme, le jeune Leslie West s'étirant, et bien plus encore. . Entrez dans The Room Of Loud Sound et vivez pour raconter l'histoire.

Tracklist :

01.    Hot Soup - You Took Me By Surprise 
02.    Bump - Got To Get You Back 
03.    Carlo - Fever 
04.    Five By Five - Good Connection 
05.    Plant & See - Put Out My Fire 
06.   Today's Special - Krista 
07.   Fantasy - Understand 
08.   Mister Beeler - Henrietta 
09.   Six Pak - Tombstone Shadow 
10.    Salem Witchcraft - Rock & Roll Lover 
11.    Blowtorch - C'mon & Get It 
12.    Eagle - Pack Up 
13.    The Mystic Number National Bank - Beautician Blues 
14.    Silk - Skitzo Blues

1972

Forever More - Yours & Words On Black Plastic (1970)




Forever More are one of the great neglected treasures of the 70s. The core of the band went on to fame as the - Onnie Mair is Onnie Maclntyre of AWB, and the horns went with him and Alan. Mick Travis was briefly in Glencoe, split before they recorded, and has not been heard from since.

Forever More est l'un des grands trésors négligés des années 70. Le noyau du groupe a continué vers la gloire en tant que Average White Band - Onnie Mair est Onnie Maclntyre d'AWB, et les cuivres sont allées avec lui et Alan. Mick Travis a rejoint brièvement Glencoe, qui ont splitté avant qu'ils enregistrent, et n'a pas été entendu nulle part ailleurs depuis.

Tracklist :

01.   Back In The States Again    2:47 
02.  We Sing    4:08 
03.  It's Home     1:37 
04.  Home Country Blues      3:01 
05.  Good To Me      8:00 
06 - Yours     2:13 
07.  Beautiful Afternoon      2:20 
08.  8 O' Clock & All's Well     3:20 
09.  Mean Pappie Blues     1:36 
10.  You Too Can Have A Body Like Mine      2:43 
11.  Sylvester's Last Voyage     3:39]
12.  Promises Of Spring     4:57 
13.  The Wrong Person     3:34 
14.  Last Breakfast      3:16 
15.  Get Behind Me Satan      6:00 
16.  Put Your Money On A Pony      4:01 
17.  Lookin' Through The Water       3:20 
18.  O' Brien's Last Stand       3:01 
19.  Angel Of The Lord       3:44 
20.  What A Lovely Day       6:07 

1970


U.S. Apple Corps - U.S. Apple Corps (1970)



The music presented here is solid, Christian based blues rock. It does flirt with psychedelia and even almost approaches acid rock. U.S. Apple Corps almost sound like an American version of Ten Years After, albeit more generic and Christian. The organ flourishes really help with this music, it makes it much more interesting than it should be. The guitar is more than decent. The choir is naturally gospel. The problem with this band is it is too damn preachy.

La musique présentée ici est solide, basée sur le blues rock. Elle flirte avec le psychédélisme et s'approche même presque du rock acide. Le Apple Corps US ressemble presque à une version américaine de Ten Years After, quoique plus générique et chrétienne. L'orgue s'épanouit vraiment avec cette musique, cela la rend beaucoup plus intéressante qu'elle ne pourrait être. La guitare est plus que décente. Le choeur est naturellement gospel. Le problème avec ce groupe est qu'il est trop sacrément prêchi-prêcha.

Tracks :

01.    Ain't It Like Him
02.    Peace In The Valley
03.    Will The Circle Be Unbroken
04.    Down By The Riverside
05.    Ride On King Jesus
06.    Swing Low Sweet Chariot

1970

Electric Toilet - In The Hands Of Karma (1970)



When you first hear the name Electric Toilet your brain will, almost certainly, fire up a proper bell-ringing, shark-jumping alert. After all, by 1970, when this Tupelo band's album was released on the Nasco Revelations label, the hippie revolution's heavy lifting was done and giving yourself such a strikingly silly name could only add to the idea you were some newbie, face-painted arriviste. However, In The Hands Of Karma is, in fact, a fantastic record, as one listen to the album opener Within Your State Of Mind will confirm.

Quand vous entendez le nom de Electric Toilet pour la première fois, votre cerveau déclenchera probablement une son de cloche d'alerte. Après tout, en 1970, quand l'album de ce groupe de Tupelo est sorti sur le label Nasco Revelations, le grand chamboulement de la révolution hippie est là et se donner un nom si stupide ne pouvait qu'ajouter à l'idée que vous étiez un arriviste débutant. Cependant, In The Hands Of Karma est, en fait, un disque fantastique, tout comme une écoute du premier album Within Your Sate Of Mind vous conduira au même avis.

Tracks :

01.    In The Hands of Karma
02.    Within Your State of Mind
03.    Revelations
04.    Mississippi Hippy
05.    Goodbye My Darling
06.    Don’t Climb Nobody Else’s Ladder

1970

Timber - Part Of What You Hear (1970)



This short-lived band was a collaboration between two songwriters, Wayne Berry and George Clinton who each had distinctive and largely divergent musical interests, with Clinton being (roughly) more of a rocker, and Berry being more on the country/rural/acoustic side of the tracks. They recorded two albums as Timber, followed by a couple of solo albums, and briefly reunited as "Volunteers" for one album in 1976. 

Ce groupe éphémère était une collaboration entre deux auteurs-compositeurs, Wayne Berry et George Clinton, qui avaient chacun des intérêts musicaux distincts et largement divergents, Clinton étant (plus ou moins) rockeur, et Berry plus country / rural / acoustique. Ils ont enregistré deux albums sous le nom de Timber, suivis par quelques albums solo, et brièvement réunis en tant que "Volunteers" pour un album en 1976.

Tracks :

1.    Tip Top (Wayne Berry)     6:51
2.    All But Gone (Wayne Berry)     4:12
3.    Good Intentions (Wayne Berry)      2:53
4.    Part Of What You Hear (Wayne Berry)      3:37
5.    Boat Ride (George Clinton)     4:33
6.    In It (George Clinton)      2:17
7.    She's My Lady (George Clinton)      4:54
8.    Go On Alone (George Clinton)      3:07
9.    A Sad Song (George Clinton)      5:33
10.   Country Blue / Don't Hide Tonight (Wayne Berry)    5:56

1970

Country Weather - Country Weather (1971)



Country Weather is an American psychedelic rock band that were closely associated with the San Francisco music scene of the late 1960s. Originally named The Virtues, the band was formed in the San Francisco suburb of Walnut Creek, California, by high school students Dave Carter (vocals, bass),Denny Rogan (lead guitar) and Steve Derr (vocals, rhythm guitar) in 1966. It's the only official recorded Country Weather album.

Country Weather est un groupe de rock psychédélique américain qui a été étroitement associé à la scène musicale de San Francisco de la fin des années 1960. Initialement nommé The Virtues, le groupe a été formé à Walnut Creek, en Californie, par les lycéens Dave Carter (chant, basse), Denny Rogan (guitare solo) et Steve Derr (chant, guitare rythmique) en 1966. C'est le seul album officiel de Country Weather enregistré.

Tracks :

1 Over And Over 4:42
2 Boy Without A Home 3:55
3 Out On The Trail 3:15
4 Yes That's Right 3:45
5 Why Time Is Leaving Me Behind 3:58
6 New York City Blues 4:32
7 Carry A Spare 5:05
8 Fly To New York 6:49
9 Black Mountain Rag 1:25
10 There I've Known 3:49
11 I Don't Know (Live) 3:59
12 Pakistan (Ring Around The Moon) (Live) 2:45
13 Wake Me Shake Me (Live) 15:05
14 Fly To New York (Live) 9:15
15 Black Mountain Rag (Live) 7:10

1971



Rust Underground - Come With Me (1969)



Three Australians come 1969 to Germany and made an LP. Great, psychedelic rock tunes are embellished with phased vocals, treated piano, samples of radio broadcasts, washes of organ, and electronic effects.  In fact, Rust Underground appeared as a beat group, but theirs was a rocky psychedelic rock  with some traces of Pretty Things and the Wildest Troggs. 

Trois australiens viennent en 1969 en Allemagne et font un LP. De grands airs de rock psychédélique sont agrémentés de chants phasés, de piano traité, d'échantillons d'émissions radiophoniques, de lavages d'orgues et d'effets électroniques. En fait, Rust Underground est apparu comme un groupe de beat rock, mais  leur rock était résolument psychédélique, avec quelques traces de Pretty Things et de The Troggs.

Tracks :

1. Come With Me (Introduction)   0:35
2. You Thought You Had It Made      3:38
3. Please Return   2:28
4. Should I   3:29
5. Think Big   3:47
6. Rust     3:26
7. Delusion      2:45
8. Doesn't Add Up To Me 3:44
9.     Find A Hideaway     3:24
10. Come With Me 4:17
11. The Endless Struggle 2:26

1969

Satisfaction - Three Ages Of Man (1971)



A six-piece band with a three-man horn section, Satisfaction walked a fine line between jazz fusion, progressive rock, folk-rock, blues rock, and the brassy stylings of Chicago and Blood, Sweat & Tears, and all of these elements dance around one another on Three Ages of Man, the group's long-lost second album, recorded in 1971 and 1972 but not released until it was discovered by Richard Searle of Acid Jazz Records in 2014. Brilliant.

Satisfaction marchait sur une fine ligne entre la fusion jazz, le rock progressif, le folk-rock, le blues rock et les styles cuivrés de Chicago et Blood, Sweat & Tears, et tous ces éléments. dansent ensemble sur Three Ages of Man, le deuxième album du groupe, perdu depuis longtemps, enregistré en 1971 et 1972 mais pas sorti avant d'être découvert par Richard Searle d'Acid Jazz Records en 2014.

Tracks :

1. My Fixation
2. Don't Turn Away
3. House Of The Rising Son
4. One Man Band
5. Liar Liar
6. Hotel
7. My Fixation - Reprise

1971



My Sleeping Karma - Moksha (2015)



My Sleeping Karma continues imperturbably his long journey in the steps mixed with the Floyd, between soaring lyrical and riffs as front, as effective as immediate. As usual, between 2 completely controlled space crossings, more acoustic interludes that respond musically to the beautiful artwork of the album, come to slip, just to calmly resume his breath before plunging head first in a new roller coaster sensations as hypnotizing as heavy and determined.

My Sleeping Karma endormi poursuit son long voyage dans les traces du Floyd, entre envolées quasi lyriques et riffs comme du front, aussi efficaces qu'immédiats. Comme à leur habitude, entre deux traversées spatiales totalement sous contrôle, des interludes plus acoustiques et qui répondent musicalement à l'oeuvre superbe de l'album, se sont glissés, histoire de reprendre sereinement son souffle avant de plonger tête la première dans une nouvelle montagne russe de sensations aussi hypnotisantes que lourdes et déterminées.

Tracks :

1.   Prithvi        6:29
2. Interlude 1      2:36
3. Vayu       5:55
4. Interlude 2      1:45
5. Akasha      6:12
6. Interlude 3       1:48
7. Moksha       9:37
8. Interlude 4      2:17
9. Jalam       8:25
10. Interlude 5      2:21
11. Agni        6:31

2015



Gomez - Split The Difference (2004)



Back with their fourth album, Gomez has created another masterpiece of texture and sound.The biggest criticism of Gomez has been about how inaccessible they are. Many of their best tracks reach into the 5-7 minute range and don't have as much hook as many of today's more popular rock. While long meandering tracks had their heyday in the 70's, today most of the songs being played now tend to be short and simple. Some of the problem is that Gomez is hard to categorize. They aren't punk (of any era), but they also aren't hard rock.  The only way to truly categorize them is to say they're good.

De retour avec leur quatrième album, Gomez a créé un autre chef-d'œuvre de texture et de son. La plus grande critique de Gomez a été à propos de leur inaccessibilité. Beaucoup de leurs meilleurs morceaux atteignent la gamme 5-7 minutes et n'ont pas autant de crochet que beaucoup de rock plus populaire d'aujourd'hui. Alors que les longues pistes sinueuses ont connu leur apogée dans les années 70, la plupart des chansons jouées aujourd'hui ont tendance à être courtes et simples.
Une partie du problème est que Gomez est difficile à catégoriser. Ils ne sont pas punk (de n'importe quelle époque), mais ils ne sont pas non plus hard rock. La seule façon de vraiment les catégoriser est de dire qu'ils sont bons.

Tracks :

1. Do One  2:40
2. These 3 Sins   2:38
3. Silence   2:56
4. Me, You And Everybody   4:25
5. We Don't Know Where We're Going 4:43
6. Sweet Virginia      6:07
7. Catch Me Up   3:48
8. Where Ya Going?   3:42
9. Meet Me In The City        3:12
10. Chicken Out   3:32
11. Extra Special Guy   3:32
12. Nothing Is Wrong   5:36
13. There It Was   3:44

2004

The Bees - Free The Bees (2004)



Free the Bees seems to have been recorded thirty-five years ago in the back of a crazy laboratory, in a heavy and ecstatic wetness, with Sky Saxon Seeds in the studio, The Chocolate Watchband slumped on the couch and drugs for everyone. Paul Butler and Aaron Fletcher this time moved to Abbey Road Studios, and took the opportunity to offer a formation that is more like a plump and lush orchestra than their former band. Responsible, two years ago, for the already nifty Sunshine Hit Me. Become a true psychedelic fanfare, The Bees feast on the nectar everywhere: pop melodies, reggae rhythms and languid soul compose the sumptuous jumble of this prodigious second album, erected on cascades Hammond organs, boiling brass and warm choruses. All in all, delicious little bee stings.

Free the Bees semble avoir été enregistré il y a trente-cinq ans au fond d'un laboratoire fou, dans une moiteur à la fois lourde et extatique, avec Sky Saxon des Seeds dans le studio, The Chocolate Watchband avachi sur le canapé et des drogues pour tout le monde. Paul Butler et Aaron Fletcher se sont cette fois-ci déplacés (dans la joie) aux studios Abbey Road et en ont profité pour s'offrir une formation qui s'apparente davantage à un orchestre dodu et luxurieux qu'à leur ancien petit groupe, responsable, il y a deux ans, du déjà chouette Sunshine Hit Me. Devenus une véritable fanfare psychédélique, The Bees butinent le nectar partout : mélodies pop, rythmes reggae et soul languissante composent le fastueux fouillis de ce prodigieux second album, érigé sur des cascades d'orgues Hammond, de cuivres bouillants et de chœurs chaleureux. En somme, des délicieuses petites piqûres d'abeilles.

Tracks :

1.   These Are The Ghosts 3:08
2.   Wash In The Rain 3:38
3.   No Atmosphere   3:48
4.   Horsemen 3:27
5.   Chicken Payback 3:12
6.   The Russian 5:36
7.   I Love You   4:35
8.   The Start   2:19
9.   Hourglass   4:45
10.   Go Karts   3:43
11.   One Glass Of Water 2:41
12.   This Is The Land   3:01

2004