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Rock Music Blog

lundi 12 février 2018

Pablo Cruise - Pablo Cruise (1975)



Pablo Cruise is a pop/rock band currently composed of David Jenkins (guitar and vocals), Cory Lerios (keyboards and vocals), Steve Price (drums) and Larry Antonino (bass and vocals). Formed in 1973, the band released eight studio albums over the next decade, during which time five singles reached the top 25 of the Billboard Hot 100 chart. The group underwent several personnel changes and split up in 1986.

Pablo Cruise est un groupe pop / rock actuellement composé de David Jenkins (guitare et chant), Cory Lerios (claviers et voix), Steve Price (batterie) et Larry Antonino (basse et chant). Formé en 1973, le groupe a sorti huit albums studio au cours de la prochaine décennie, au cours desquels cinq singles ont atteint le top 25 du classement Billboard Hot 100. Le groupe a subi plusieurs changements de personnel et s'est séparé en 1986.

Tracks :

1. Island Woman 5:02
2. Denny 3:00
3. Sleeping Dogs   3:57
4. What Does It Take 4:53
5. Rock N' Roller   5:20
6. Not Tonight 3:05
7. In My Own Quiet Way 4:13
8. Ocean Breeze  12:26

Enjoy Music :

1975




Week-End Millionnaire - Retour De Croisière (1992)



Week-End Millionnaire is a French band founded in 1977 in Toulouse. It consists of three former members of "Peach Melba": Jean-Michel Navarre (guitar, percussion, vocals), Alain Thomas (bass, keyboard, vocals) and Nicolas "Niko" Gorodetzky (guitar, flute, keyboards, saxophone and vocals ). Crosby, Stills, Nash & Young, America and the Eagles accompanied them all their teenage years and showed them the way. In 91, after the release of the compilation "French music", the group is reforming, time to record a third and last studio album "Return Cruise" on the label WMD (Fnac Music).

Week-End Millionnaire est un groupe français fondé fin 1977 à Toulouse. Il est composé de trois anciens membres de "Pêche Melba": Jean-Michel Navarre (guitare, percussion, chant), Alain Thomas (basse, clavier, chant) et Nicolas "Niko" Gorodetzky (guitare, flûte, claviers, saxophone et chant). Crosby, Stills, Nash & Young, America et les Eagles les ont accompagnés toute leur adolescence et leur ont montré la voie. En 91, après la sortie de la compilation "French music", le groupe se reforme, le temps d'enregistrer un 3e et dernier album studio "Retour de Croisière" sur le label WMD (Fnac Music).

Tracks :

1.    Nouveau né    04:04
2.    Et je l'aime encore    03:58
3.    L'éternel été    03:08
4.    Attends-moi au Paradis    03:55
5.    Avenue des cocotiers    04:00
6.    Juste un mot avant de partir    04:00
7.    La fille de Key West    03:14
8.    Flashback    03:34
9.    Sunshine    03:52
10.   Un aigle au soleil    03:32

Enjoy Music :

1992

Week-End Millionnaire - French Music Par Excellence (1979)




Formed by three young French students from Toulouse, Alain Thomas, Jean-Michel Navarre and Nicolas Gorodetzky, the group was successful from 1978 to 1983 with their songs very much influenced by West Coast music. They had an obsession with the silky melody, a manic taste for harmony of voices, an obvious sense of the Hit. In three discs, the Toulousans of Weekend Millionnaire brought an American breath on the French variety, accompanying with happiness the rise of the FM radios. A warm breeze blows in your ears and the scent of distant shores envelops you in the sweetest of drunkenness. All the magic of West Coast music!

Formé par trois jeunes étudiants français de Toulouse, Alain Thomas, Jean-Michel Navarre et Nicolas Gorodetzky, le groupe a connu le succès de 1978 à 1983 avec ses chansons très inspirées par la musique West Coast. Ils avaient l'obsession de la mélodie soyeuse, un goût maniaque pour l'harmonie des voix, un sens évident du tube. En trois disques, les Toulousains de Weekend Millionnaire ont apporté un souffle américain sur la variété française, accompagnant avec bonheur l'essor des radios FM. Une tiède brise souffle dans vos oreilles et le parfum des rivages lointains vous enveloppe dans la plus douce des ivresses. Toute la magie de la West Coast music !

Tracks :

1.   French music, par excellence (Navarre Thomas)
2.   J'ai peur de l'aimer (Navarre-Thomas)
3.   Tous les amours toujours (Navarre-Thomas)
4.   Lady Marlène (Navarre-Thomas)
5.   La musique est si volatile (Gorodetzky)
6.   Si je vous parlais d'elle (Navarre-Thomas)
7.   Hollywood (Navarre-Thomas)
8.   Les nuits de solitude (Navarre-Thomas)
9.   Jolie rebelle (Navarre-Thomas)
10.   Feeling (Gorodetzky)

Enjoy Music :

From Week-End Millionaire - French Music Par Excellence (1979)

Ned Doheny - Hard Candy (1975)


Hard Candy is the second solo album by Ned Doheny. It features his version of "Love of Your Own" (written with Hamish Stuart) which was also recorded with Stuart's Average White Band the same year. It also includes the original version of “Get It Up for Love” which was covered by Táta Vega in 1979. 

Hard Candy est le deuxième album solo de Ned Doheny. Il présente sa version de "Love of Your Own" (écrit avec Hamish Stuart) qui a également été enregistrée avec la bande blanche moyenne de Stuart la même année. Il comprend également la version originale de "Get It Up for Love" qui a été couverte par Táta Vega en 1979.

Tracks :

1.   Get It Up for Love
2.   If You Should Fall
3.   Each Time You Pray
4.   When Love Hangs in the Balance
5.   A Love of Your Own
6.   I’ve Got Your Number
7.   On the Swingshift
8.   Sing to Me
9.   Valentine (I Was Wrong About You)

Enjoy Music :

1975


Formerly Fat Harry - Formerly Fat Harry (1971)



Formed in 1969 in Croydon by three ex-Berkeley musicians, Gary Peterson, Phil Greenberg and Bruce Barthol who had not long left Country Joe & the Fish, Formerly Fat Harry were signed to the legendary Peter Jenner and Andrew King’s Blackhill Enterprises and became a mainstay of the festivals and underground club circuit. The band mined a rich blues, folk and country vein and heavily infused it with a psychedelic edge.

Formé en 1969 à Croydon par trois ex-Berkeley, Gary Peterson, Phil Greenberg et Bruce Barthol qui avaient quitté Country Joe & the Fish, anciennement Fat Harry ont été signés chez les légendaires Peter Jenner et Black King Enterprises et sont devenus un pilier des festivals et circuit de club souterrain. Le groupe a extrait un riche son de blues, de folk et de country et l'a lourdement imprégné d'un côté psychédélique.

Tracks :

1.    Passing The River    5:04
2.    My Friend Ws A Pusher    5:15
3.    About My Life      5:45
4.    Please Go Away     4:35
5.    I Saw The Ringing Of The Bell      4:45
6.    Tell Me All About It      4:40
7.    Captain Heart       3:28
8.    Goodbye For Good       6:55

1971

Griffin - Griffin (1972)



1972's "Griffin" tended to get lukewarm reviews from critics. It's true that tracks such as 'Music's Calling Me', 'Whatever Happens Happens' and 'In the Darkness' were quite commercial and radio typed. An added bonus to ours ears is the fact that much of the set sported a nice Latin flavor - imagine Manassas with a more top-40 orientation, or perhaps The Doobie Brothers with a Latin touch.

"Griffin" de 1972 avait tendance à recevoir des critiques tièdes des critiques. Il est vrai que des morceaux tels que 'Music's Calling Me', 'Whatever Happens Happens' et 'In the Darkness' étaient très typés et radiophoniques. Un bonus supplémentaire à nos oreilles est le fait que la plupart de l'ensemble arborait une belle saveur latine - imaginez Manassas avec une orientation plus top-40, ou peut-être les Doobie Brothers avec une touche latine.

Tracks :

01.    Music's Calling Me    3:49
02.    Cloud Nine     3:05
03.    Whatever Happens Happens     3:37
04.    In the Darkness      2:50
05.    World Band      4:09
06.    After You Leave Me      3:15
07.    Down By The River      6:28
08.    In Spite Of What's Going On     3:06
09.    Light At The End Of The World Band: Revisited     5:43

1972



Livingston Taylor - Livingston Taylor (1970)



Livingston Taylor is singer-songwriter Livingston Taylor's first album, released in 1970. Its eleven tracks include ten of Taylor's own compositions, and one cover version of the Earl Greene and Carl Montgomery country standard "Six Days on the Road". 

Livingston Taylor est le premier album de l'auteur-compositeur-interprète Livingston Taylor, sorti en 1970. Ses onze titres incluent dix de ses propres compositions, et une version de couverture de la norme country "Six Days on the Road" d'Earl Greene et Carl Montgomery.

Tracks :

1.   Sit On Back 2:19
2.   Doctor Man 2:49
3.   Six Days On The Road 2:33
4.   Packet Of Good Times 3:01
5.   Hush A Bye 2:33
6.   Carolina Day 3:01
7.   Can't Get Back Home 2:22
8.   In My Reply 2:44
9.   Lost In The Love Of You 2:56
10.   Good Friends 2:59
11.   Thank You Song 1:07

From Livingston taylor - "Livingston taylor" (1970)



Potliquor - Levee Blues (1971)



Levee Blues is the second album from American band Potliquor released in 1972 . Work on Levee Blues began in February 1971 at Deep South Recording Studio, and even though it had been planned for release in May, the band did not complete recording until August 1971 with the album release coming in December.

Levee Blues est le deuxième album du groupe américain Potliquor sorti en 1972. Le travail sur Levee Blues débuta en février 1971 au Deep South Recording Studio, et même si sa sortie était prévue pour le mois de mai, le groupe ne termina l'enregistrement qu'en août 1971 avec la sortie de l'album en décembre.

Tracks :

1. Cheer 4:52
2. The Train 3:28
3. Levee Blues 4:03
4. Rooster Blues 6:34
5. Chattanooga 3:06
6. You're No Good 3:59
7. Lady Madonna 3:59
8. When God Dips His Love In My Heart 0:57
9. Beyond The River Jordan 3:55

1971


West - Bridges (1969)



Formed in San Francisco in 1967, West revolved around guitarists Ron Cornelius and Michael Stewart, the latter of whom was previously a member of We Five. Lloyd Perata (guitar), Joe Davis (bass), Bob Claire and Jon Sagen (drums) completed the line-up featured on West, a gentle country/folk collection which contrasted the acid-rock preferred by many geographical contemporaries. 

Formé à San Francisco en 1967, West gravite autour des guitaristes Ron Cornelius et Michael Stewart, qui était auparavant membre de We Five. Lloyd Perata (guitare), Joe Davis (basse), Bob Claire et Jon Sagen (batterie) complètent le line-up présenté sur West, une douce collection country / folk qui contraste avec l'acid rock préféré de nombreux contemporains.

Tracks :

 • Side One:
A1. Somebody (Somewhere) Needs You (F.Wilson-M.Gordon) - 2:21
A2. July, you re a Woman (J.Stewart) - 1:52
A3. Shanty Boat (C.Daniels) - 2:35
A4. You only think youve come Home (L.Perata) - 3:08
A5. Peaceful Times (J.Davis-M.Stewart) - 2:50
A6. Looking back Johanna (J.Stewart) - 2:35 

 • Side Two:
B1. Down along the Cove (Bob Dylan) - 2:45
B2. General Mojos well laid Plan (S.W.Swallow) - 2:50
B3. Funeral on the Beach (J.Davis-M.Stewart-R.Cornelius) - 2:50
B4. Sad about the Times (L.Perata) - 2:30
B5. Sharon loved the Wine (L.Perata) - 2:35

From West - "Bridges" (1969)

Barbara Keith - Barbara Keith (1972)




It was 1968 and a young folk singer and guitarist started talking about her in Greenwich Village, where Jimi Hendrix lives. Like Hendrix, Kangaroo's ex-chorist is spotted on the Wha café scene? in the heart of Manhattan. She signed in the wake of Warner and released a first album the following year. Hailed by critics but ignored by the public, this disc goes by the wayside.

Nous sommes en 1968 et une jeune chanteuse et guitariste de folk commence à faire parler d'elle à Greenwich Village, où réside notamment Jimi Hendrix. Comme Hendrix, l'ex choriste de Kangaroo se fait repérer sur la scène du café Wha? en plein cœur de Manhattan. Elle signe dans la foulée chez Warner et sort un premier album l'année suivante. Salué par la critique mais ignoré par le public, ce disque passe à la trappe.

Tracks :

1. All Along The Watchtower
2. Rolling Water
3. The Bramble And The Rose
4. Burn The Midnight Oil No More
5. Free The People
6. Detroit Or Buffalo
7. The Road I Took To You
8. Shining All Along
9. Rainy Nights Are All The Same
10.   A Stone's Throw Away

1972

Spooky Tooth - You Broke My Heart So I Busted Your Jaw (1973)



It was the first album to be released after the band re-formed, following their 1970 breakup. Founding guitarist Luther Grosvenor did not rejoin the band, as he had joined Mott The Hoople as a guitarist, adopting the stage name of Ariel Bender. Grosvenor was replaced by Mick Jones, who later co-founded Foreigner while founding drummer Mike Kellie was replaced by Bryson Graham.

C'était le premier album à sortir après la reformation du groupe, après leur rupture de 1970. Le guitariste fondateur Luther Grosvenor ne rejoignit pas le groupe, car il avait rejoint Mott The Hoople en tant que guitariste, adoptant le nom de scène d'Ariel Bender. Grosvenor a été remplacé par Mick Jones, qui a plus tard co-fondé Foreigner tandis que le batteur fondateur Mike Kellie a été remplacé par Bryson Graham.

Tracks :

1.   Cotton Growing Man
2.   Old As I Was Born
3.   This Time Around
4.   Holy Water
5.   Wildfire
6.   Self Seeking Man
7.   Time Have Changed
8.   Moriah

1973

Purple Image - Purple Image (1970)



This obscure album recorded on Map Records has risen to the status of cult because of its scarcity and the musical orientation of Warren Adams (vocals, piano, organ), Kenneth Roberts (vocals, rhythm), William Adams (vocals, conga), Frank Smith (lead guitar), Del Moran (bass), Richard Payne (drums), and lone female Diane Dunlap (vocals). When black Americans did rock and did it brilliantly.

Cet album obscur enregistré sur Map Records a atteint le statut de culte en raison de sa rareté et de l'orientation musicale de Warren Adams (chant, piano, orgue), Kenneth Roberts (chant, rythme), William Adams (chant, conga), Frank Smith (guitare solo), Del Moran (basse), Richard Payne (batterie) et Diane Dunlap (voix). Quand les Américains noirs ont fait du rock et l'ont fait avec brio.

Tracks :

1.    Living In The Ghetto    6:32
2.    Why    4:37
3.    Lady    3:37
4.    We Got To Pull Together (Frank Smith)    3:35
5.    Whey You Do To Me    3:32
6.    Marching To A Different Drummer    15:24

1970

The Moon - The Moon (1969)



Formed in the summer of 1967. The Moon consisted of audionauts lead vocalist/songwriter Matthew Moore, keyboardist, drummer, producer, and engineer Larry Brown, bassist Andy (Drew) Bennett, and guitarist David Marks.

Formé à l'été 1967. La Lune se composait du chanteur / compositeur Matthew Moore, du claviériste, du batteur, du producteur et de l'ingénieur Larry Brown, du bassiste Andy (Drew) Bennett et du guitariste David Marks.

Tracks :

1.   Pirate    2:56
2.   Lebanon  1:43
3.   Transporting Machine 1:37
4.   Mary Jane   2:10
5.   Softly   2:56
6.   Not To Know   2:40
7.   The Good Side   2:55
8.   Life Is A Season   2:19
9.  John Automation   2:15
10.  Come Out Tonight   2:45
11.   Mr. Duffy    2:52

1969

Freddy Lindquist - Menu (1970)



Freddy Lindquist was a veteran of several Norwegian beat bands before embarking on his solo album in 1970. Moving on to heavy rock he produced an album in the classic vein of Cream and Taste - the comparison being even more apt as the addition of two help-mates made the band into a trio. The guitar-work on the opener ‘Sundae Sellers’ is very Clapton-influenced, although in no way just a copy-cat.

Freddy Lindquist était un vétéran de plusieurs groupes de beat norvégiens avant de se lancer dans son album solo en 1970. Passant au heavy rock, il a produit un album dans la veine classique de Cream and Taste - la comparaison étant encore plus pertinente avec l'ajout de deux copains qui ont fait du groupe un trio. Le travail de guitare sur le premier opus 'Sundae Sellers' est très influencé par Clapton, bien qu'il ne s'agisse pas d'un simple plagiat.

Tracks :

01.   Sundae Sellers
02.   The Green And Pink Little Man
03.   Ridin', Huggin' and Kissin'
04.   Sharako
05.   How Nice
06.   Black Is Black
07.   Woman Running Around
08.   Join In And Freak Out

1970

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Brown Dust - Brown Dust (1972)



Singer player Paul Cisneros was apparently the Brown Dust front man and was responsible for inviting former Spiral Staircase drummer Vinnie Parello into the lineup. Rounded out by bassist Carlos Longoria, guitarist George Noranger and sax players Frank Ramos and George Stanley, the band was apparently based in Southern California, though hey subsequently relocated to Hawaii where they made a living playing tourist hotels through the early 1970s.

Le chanteur Paul Cisneros était probablement le leader du groupe Brown Dust et était responsable de l'invitation de l'ancien batteur de Spiral Staircase, Vinnie Parello. Complété par le bassiste Carlos Longoria, le guitariste George Noranger et les saxophonistes Frank Ramos et George Stanley, le groupe était apparemment basé dans le sud de la Californie, avant de déménager à Hawaii où ils gagnèrent leur vie en jouant dans des hôtels touristiques au début des années 1970.

Tracks :

01.   Fantasy Folk
02.   So I'm Down
03.   Reflecting
04.   Goin' Back
05.   Do You Believe In Magic
06.   Photograph
07.   Stormy Sunday
08.   Everlasting Peace
09.   Desire Not A Taste
10.   Autumn

1972

Good Dog Banned - Good Dog Banned (1973)



Good Dog Banned has formed amid around 1971. Mortensen had left Los Angeles along with Chris Miller (guitar, sax) during the hippie exodus from the cities, looking for cheap rent and a good time. He had played in numerous garage bands while Miller had come out of the coffee house-folk circuit. Bassist Dwight Wolf joined up with the other guys after exiting his miniscule town in Colorado, where he was likely exposed mostly to country and rockabilly.

Good Dog Banned s'est formé autour de 1971. Mortensen avait quitté Los Angeles avec Chris Miller (guitare, sax) lors de l'exode hippie des villes, cherchant un loyer bon marché et du bon temps. Il avait joué dans de nombreux groupes de garage alors que Miller était sorti du circuit folk-house. Le bassiste Dwight Wolf a rejoint les autres mecs après avoir quitté sa minuscule ville du Colorado, où il avait probablement été exposé principalement au country et au rockabilly.

Tracks :

01.   Rollin' Into Salyer 
02.   Smokestacks 
03.   Rust And Decay 
04.   Things Ain't So Bad 
05.   River Bummin' 
06.   Worthy 
07.   Don't Burn Baby Grow 
08.   Utah 
09.   Livin' In Harmony 

1973


Shaggy - Lessons For Beginners (1975)



Shaggy was a band formed in Gothenburg, Sweden, in 1973. The band released just one album "Lessons For Beginners," in 1975, the album is very rare and its value for the original vinyl was about $ 300.The album begins with "Destination Nowhere", a killer track where we can find noticeable influences from Deep Purple in both guitars as the Hammonds. 

Shaggy est un groupe formé à Göteborg, en Suède, en 1973. Le groupe sort un seul album "Lessons For Beginners", en 1975, l'album est très rare et sa valeur pour le vinyle original était d'environ 300 $. L'album commence par " Destination Nowhere ", un morceau de tueur où l'on peut trouver des influences notables de Deep Purple dans les deux guitares comme les Hammonds.

1975

Tracks :

1.    Destination Nowhere     4:42 
2.    Vengence     3:06 
3.    Bitch    4:14 
4.    No Strings    3:45 
5.    Lessons for Beginners     2:53 
6.    On the Road     4:32 
7.    Nobody Cares     3:51 
8.    I Can Feel     3:08 
9.   Brink of Nowhere    7:52 

Heads Hands And Feet - Tracks (1972)



Tracks (1972) is their second album of the group published by Island for England and for Capitol in the United States; excellent album mix of folk, blues, country and rock (rare among the English). Heads Hands & Feet puts us on the menu of his second LP a proven recipe: country rock and played to perfection. This record is a bit reminiscent of what the Dead was doing at that time.

Tracks (1972) est leur deuxième opus du groupe édité chez Island pour l'Angleterre et pour Capitol aux Etats-Unis; excellent album mélange de folk, blues, country et rock (rare chez les anglais). Heads Hands & Feet nous rencontrer au menu de son deuxième LP une recette qui a fait ses preuves: du country rock et joué à la perfection. Ce disque fait un peu penser à ce que le Dead a fait à cette époque.

Tracks :

1. Let's Get This Show On The Road
2. Safety In Numbers
3. Roadshow
4. Harlequin
5. Dancer
6. Hot Property
7. Jack Daniels
8. Rhyme And Time
9. Paper Chase
10. Song And Dance
11. Silver Mine
12. Warming Up The Band

Line-Up :

Backing Vocals – Albert Lee, Chas Hodges, Jerry Donahue, Pete Gavin, Ray Osborne, Ray Smith
Bass, Fiddle, Banjo, Guitar, Vocals – Chas Hodges
Drums, Percussion, Vocals – Pete Gavin
Guitar, Bass, Vocals – Ray Smith
Lead Guitar, Keyboards, Vocals – Albert Lee
Steel Guitar – Gerry Hogan (tracks: A4)
Vocals – Tony Colton
1972


Hookfoot - Roaring (1973)



Hookfoot, created by Southampton based musicians vocalist Ian Duck, bassist Dave Glover and drummer Roger Pope, was virtually the side act to their day jobs as session musicians for Elton John. The band started life as an R&B band The Soul Agents in 1965. A name change to The Final One then led to Hookfoot. The debut album, which found the band ploughing a similar Country Rock furrow to Cochise and covering songs by Neil Young

Hookfoot, créé par Ian Duck, chanteur basé à Southampton, le bassiste Dave Glover et le batteur Roger Pope, était pratiquement leur emploi de jour en tant que musiciens de session pour Elton John. Le groupe a commencé sa vie comme un groupe de R & B, The Soul Agents, en 1965. Un changement de nom pour The Final One a ensuite conduit à Hookfoot. Le premier album, qui a conduit le groupe sur le même sillon Country Rock que Cochise, a vu l'ajout du chanteur Peter Ross.

Tracks :

1.    Tradin' Riffs     4:36
2.    Rockin' On The Road     5:06
3.    Maybe Tomorrow        3:44
4.    Surely Lost Our Way      2:44
5.    In Many Ways     4:33
6.    Three Days Out     4:45
7.    Ridin' On A Thunderstorm    6:00
8.    Take It Where You Want It   0:56
9.    There's A Chance   3:41
10.   Roll Of Drums   5:34
11.   Sweet Sweet Funky Music    3:16
12.   Living In The City   4:56
13.   If I Had The Words   3:18
14.   Gunner Webb's Changes   3:14
15.   The Painter   6:06

1973

Phoenix - Phoenix (1969)



This group has connections to the Doobie Brothers, Tiran Porter would replace Dave Shogren on bass for the Doobies’ second album Toulouse Street in 1972. With every listen to the album it goes better and better! There are great compositions combined with an absolutely fitting voice. 

Ce groupe a des liens avec les Doobie Brothers, Tiran Porter remplacera Dave Shogren à la basse pour le deuxième album des Doobies, Toulouse Street, en 1972. A chaque nouvelle écoute de l'album, on le trouve de mieux en mieux! Il y a de grandes compositions combinées avec une voix absolument appropriée.

Tracks :

1.   Julia’s Face
2.   Music On My Mind
3.   I Can’t Lose You Now
4.   Hello Nashville
5.   Thanks For Nothing
6.   Too Many Words
7.   Do Something To Make Somebody Happy
8.   I’m Leaving, You Arrived
9.   Postmark N.Y.C.
10.   Words I Have To Say
11.   Baby I’m Sorry (What Else Can I Say)

1969


Howl The Good ‎– Howl The Good (1972)



A Gary Wright production on Tamla Motown's progressive label. He contributes a couple of songs and the album is heavy with a touch of, inevitable,sounding similar to Spooky Tooth. Allan Odom has a better voice than Gary Wright for starters. Yes this album isnt anything special but it does have some good tunes for those who like Soft Rock.

Une production de Gary Wright sur le label progressif de Tamla Motown. Il contribue à quelques chansons et l'album est lourd avec, inévitablement , une touche de ressemblance à Spooky Tooth.  Oui, cet album n'a rien de spécial mais il a de bons airs pour ceux qui aiment le Soft Rock.

Tracks :

1.   Things You Do 4:26
2.   Just Pretend It's Another Day 3:13
3.   I Need A Friend 3:03
4.   The Joke 2:44
5.   Harder Doing Nothing 4:14
6.   Why Do You Cry 2:45
7.   Long Way From Home 3:51
8.   Beginning Of The End 3:01
9.   This Moment In The Sun 3:53
10.   Ain't Hard To Stumble 5:11


From Howl The Good - "Howl The Good" (1972)

Cornbread - Cornbread (1971)



Probably from Tennessee, an obscure group mixing blues rock, psych rock and country, with some heavy fuzz guitar and organ. Formed by Bobby Don (lead vocals), R.C. Gamble (organ, saxophone, guitar, trumpet), Tom Dowty (bass, valve trombone), Jim King (guitar, trombone, organ),and Donnie Tanksleary (drums).

Probablement du Tennessee, un groupe obscur mêlant blues rock, psych rock et country, avec de la guitare et de l'orgue lourdement fuzz. Formé par Bobby Don (voix principale), R.C. Gamble (orgue, saxophone, guitare, trompette), Tom Dowty (basse, trombone à clapet), Jim King (guitare, trombone, orgue) et Donnie Tanksleary (batterie).

1971

Tracks :

01.    Payin’ My Dues     2:38
02.    Mama’s Cookin’ Cornbred    3:26
03.    Across The Frozen Ground     5:55
04.    Day Tripper     3:19
05.    Turn On Your Love Light     3:15
06.    Keep Your Head Up     2:43
07.    Keep On Bawlin’    3:10
08.    In My Valley    5:15
09.    Harley Street      2:44
10.    Blessed Be The Name Of Charley Jones     3:14


Mose Jones - Mose Knows (1974)



Mose Jones formed in 1972, with core members from the Florida band "Stonehenge". The band's name derived from jazz great "Mose Allison' and a family dog named "Jones". Initially the band was created with Clay Watkins on keys, then during the recording of their first album, Clay was replaced by long-time friend Steve McRay (keys and vocals), who had just returned from his stint with the US Army and serving in Vietnam.

Mose Jones formé en 1972, avec des membres de base du groupe de Floride "Stonehenge". Le nom du groupe provient du grand jazzman "Mose Allison" et d'un chien de famille nommé "Jones" Initialement, le groupe a été créé avec Clay Watkins aux claviers, puis pendant l'enregistrement de leur premier album, Clay a été remplacé par Steve McRay. (claviers et voix), qui venait de rentrer de l'US Army et qui servait au Vietnam.

Tracks :

1.   Keep On Trying  3:17
2.   Everyone Before You 6:42
3.   Mose Knows 3:56
4.   Would Be 3:49
5.   Gift 2:46
6.   Home 6:34
7.   Does Your Mama Know About Me 3:41
8.   Stood Up 4:00
9.   Just Another Highway Song 2:39

1974

Sweet Toothe - Testing (1975)



Sweet Toothe is a US band formed by bassist Pierce Bratton, drummer Michael Chilco, lead guitarist Emerson Conley, singer Michael Hopkins and rhythm guitarist David Leedy). Produced by Benny Quinn and Patrick Glossop, 1975's "Testing" was released by the small label Nashville-based Dominion Records. Thanks of Conley's fuzz guitar, there were occasional psych touches, the most notable being the lyric to 'All the Way Home', but the majority of the album offered up more conventional hard rock structures. Propelled by Hopkins' attractive voice and Conley's nifty fuzz guitar, tracks such as 'Karen', 'Music's Gotta Stay', are great melodies. 

Sweet Toothe est un groupe américain formé par le bassiste Pierce Bratton, le batteur Michael Chilco, le guitariste Emerson Conley, le guitariste rythmique David Leeds et le chanteur Michael Hopkins. Produit par Benny Quinn et Patrick Glossop, "Testing" de 1975 a été publié par le petit label Dominion Records de Nashville. Grace à la guitare fuzz de Conley, il y avait des touches psychiques occasionnelles, le plus notable étant les paroles de "All the Way Home", mais la majorité de l'album proposait des structures hard rock plus conventionnelles. Propulsés par la voix attrayante de Hopkins et la chouette guitare fuzz de Conley, des morceaux tels que «Karen», «Music's Gotta Stay», sont de superbes mélodies.

Tracks :

1. Karen 4:47
2. Music's Gotta Stay  3:21
3. Wing And Water  3:04
4. Live In Concert  5:06
5. You Know How To Love Me   3:28
6. Just Loved Look  3:55
7. In The Beginning  4:23
8. E.R.   4:00
9. All The Way Home   3:11
10. Swamp Fox     3:14

1975


Heartwood - Nothin' Fancy (1975)



Heartwood made two albums in the 70's, this being the last. They were an Atlanta based outfit that played their Southern Rock with some very heavy Country Rock influences. Like The Outlaws, Heartwood were great on vocals harmonies. Stylistically there is a definite West Coast connection. Though it's closer to the first wave of Country Rock bands then later stuff. It's got steel and banjo, and some really nice songs.

Heartwood a fait deux albums dans les années 70, ce dernier étant le dernier. Ils étaient une équipe basée à Atlanta qui a joué leur rock sudiste avec de très fortes influences country rock. Comme The Outlaws, Heartwood était génial sur les harmonies vocales. Stylistiquement, il y a une connexion West Coast définie. Bien que ce soit plus proche de la première vague de groupes de country rock que de trucs plus tardifs. Il y a de la steel guitar et du banjo, et de très belles chansons.

Tracks :

1.   Lover And A Friend 7:43
2.   Satan And Saviour 5:04
3.   Rock 'N Roll Range 2:39
4.   Guaranteed To Win 3:15
5.   Is It My Body Or My Breath? 0:38
6.   Sittin' On The Hood Of My Car 1:17
7.   Sunshine Blue 5:15
8.   The One I Wish I Knew 2:28
9.   I'd Like To Be With You 3:06
10.   Sound Advice 3:12
11.   Home Bars And City Lights 3:16

1975