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Rock Music Blog

lundi 8 août 2016

Orang Utan - Orang Utan (1971)



Orang-Utan out this album in 1970, this English group merges its members the best musicians of different groups that are dissolved in the 60s. The purpose of these young musicians was to make a hard rock very diverse, free and adventurous. The album was written mostly by drummer Jeff Seopardie. The Mick Clarke's guitar solos are crisp and sharp, the rhythm section of drummer Jeff Seopardie and bassist Paul Roberts is particularly spicy and raised. If we add a singer with the high voice that recalls Robert Plant and intonations of John Lennon, all combine to rough tracks that go to the essentials.

Orang-Utan sort cet album en 1970, ce groupe anglais fusionne en son sein les meilleurs musiciens de différents groupes qui se sont dissous dans les années 60. Le but de ces jeunes musiciens était de faire un hard rock très diversifié, libre et aventureux. L'album a été écrit pour l'essentiel par le batteur Jeff Seopardie. Les solos de guitare de Mick Clarke sont vifs et tranchants, la section rythmique du batteur Jeff Seopardie et du bassiste Paul Roberts est particulièrement épicée et relevée. Si on ajoute un chanteur à la voix aigue qui rappelle Robert Plant et les intonations de John Lennon, tout concourt à des titres bruts qui vont à l'essentiel.

1971

Yellow Hand - Yellow Hand (1969)





Please note, this album is not a classic that will change your life, but these guys have a lot of heart in their times (mostly Stephen Stills and Neil Young) and they played with more enthusiasm than the most groups of the moment. Produced by Dallas Smith in 1969, the album was produced in Golden West Studios. It would be easy to draw a comparison with an album 'lost' Buffalo Springfield. It would actually not a bad description, although the album sounds more like a version of Poco with Paul Cotton and Rusty Young who have decided to switch to rock, rather than continue their country-rock very stereotyped. There are also choirs reminiscent (of course) CSN. As mentioned, times two songs of Neil Young 'Down To the Wire' and 'Sell Out' and four new songs of Stephen Stills are particularly successful. The few vocal harmonies (impeccable) and the excellent solo guitar of Pat Flynn (who actually recalls the work of Stills), deserve the interest of fans of US soft rock.

Attention, cet album n'est pas un grand classique qui va changer votre vie, mais ces gars-là ont mis beaucoup de coeur dans leurs reprises (essentiellement de Stephen Stills et Neil Young) et ils ont joué avec plus d'enthousiasme que la plupart des groupes du moment. Produit par Dallas Smith en 1969, l'album a été produit dans Golden West Studios. Il serait facile de dresser une comparaison avec un album 'perdu' de Buffalo Springfield. Ce ne serait en fait pas une mauvaise description, bien que l'album sonne plus comme une version de Poco avec Paul Cotton et Rusty Young qui auraient décidé de passer au rock, plutôt que de poursuivre leur country-rock très stéréotypé. Il y a aussi des choeurs qui évoquent (bien entendu) CSN. Comme mentionné, les reprises, deux chansons de Neil Young 'Down To the Wire' et 'Sell Out' et quatre chansons inédites de Stephen Stills sont particulièrement réussies.  Les quelques harmonies vocales (impeccables) et l'excellente guitare solo de Pat Flynn (qui rappelle effectivement le travail de Stills), méritent tout l'intérêt des fans de soft rock US.

Tracklist

01 - Down To The Wire (4:19) (N. Young)
02 - Sell Out (3:41) (N. Young)
03 - Home (3:23) (J. Tawney)
04 - Neighbor Don't You Worry (2:16) (S. Stills)
05 - We'll See (2:58) (S. Stills)
06 - Come On (2:43) (S. Stills)
07 - God Knows I Love You (3:00) (J. Tawney)
08 - My World Needs You (3:14) (J. Tawney)
09 - Hello I've Returned (3:03) (S. Stills)
10 - Freedom Express (2:50) (J. Tawney)


1969

Ten Years After - A Space In Time (1971)



In 1971, Alvin Lee and his band have already signed excellent albums: jazz / blues Stonehenge, the tubesque Ssshhh and very good Cricklewood Green. But like all legendary band, they needed a cornerstone and voila! In this masterpiece, so well appointed a space in time the Ten Years After signing a full disk, shimmering in a thousand influences. Between folk, blues, rock, combo Alvin Lee reaches here summits. This is the last time Ten Years After evolve this exceptional level. 'I'd Loved To Change The World' is a marvel: the must of blues-rock.

En 1971, Alvin Lee et sa bande ont déjà signé des albums excellents : le jazz/blues Stonehenge, le tubesque Ssshhh et le très bon Cricklewood Green. Mais, comme tout groupe de légende, il leur fallait une pierre angulaire et la voilà ! Dans ce chef-d'oeuvre, si bien nommé A Space in Time les Ten Years After signent un disque complet, miroitant de mille influences. Entre folk, blues, rock, le combo d'Alvin Lee atteint ici des sommets. C’est la dernière fois que Ten Years After évoluera à ce niveau exceptionnel. 'I'd Loved To Change The World' est une merveille : le must du blues-rock.

Zerfas - Zerfas (1973)




The American group Zerfas began in 1969 in Indianapolis, at that time under the name of Jubal. In 1973, Dave and Brian Zerfas brothers were the permanent members, and when they had the opportunity to record the material they chose to be called Zerfas. Beautiful comet in the sky psychedelic rock. melodious compositions, well balanced with the desire to sound effects. 'I Need It Higher "is the title that best represents the American psychedelic rock of the time. In 1975, the group of two brothers Zerfas recreates Jubal, which will remain active until 1983.

Le groupe américain Zerfas a commencé en 1969 à Indianapolis, à ce moment-là sous le nom de Jubal. En 1973, les frères Dave et Brian Zerfas étaient les membres permanents, et quand ils ont eu l'occasion d'enregistrer du matériel ils ont choisi de se faire appeler Zerfas. Belle comète dans le ciel du rock psychédélique. Compositions mélodieuses, bien équilibrées avec des effets sonores à souhait. 'I Need It Higher' est le titre qui représente le mieux le psyché rock américain de l'époque. En 1975 , le groupe des deux frères Zerfas recrée Jubal, qui restera actif jusqu'en 1983.

1973

A Passing Fancy - A Passing Fancy (1968)




Formed in 1967 and originally known as The dimensions, this training has been built around the talents of singer / guitarist and bassist Jay Telfer Fergus Hambleton. Produced by John Cirvine, this album is the result of the compilation of sides A and B of the previous four singles with four new tracks: 'Island', 'Your Trip', 'Little Boys for Girls' and 'Under The Bridge'. This compilation is very varied, the group with flexibility similar to that of the chameleon. Titles like 'I'm Losing Tonight' and 'People In Me' is pure garage rock. Very catchy, 'Believe In Sunshine' and 'Island displayed their pop vocation and squint into the Top 40, while' You're Going Out of My Mind 'and' Spread Out 'immerse us in the psychedelic rock. A Passing Fancy had strong assets for drilling but unfortunately was not properly supported by his label Boo, unable to defend the album for national distribution (thus it is relatively rare and the exorbitant asking price). And even if the LP has received very positive reviews, the band split in the year following its publication.

Formée en 1967 et initialement connue sous le nom The Dimensions, cette formation a été construite autour des talents du chanteur/guitariste Jay Tefler et du bassiste Fergus Hambleton.
Produit par John Cirvine, cet album est le résultat de la compilation des faces A et B des quatre singles précédents avec quatre nouvelles pistes : 'Island', 'Your Trip', 'Little Boys for Little Girls' et 'Under The Bridge'. Cette compilation est très variée, le groupe présentant une adaptabilité proche de celle du caméléon. Des titres comme 'I'm Losing Tonight' et 'People In Me' sont du pur rock garage. Très accrocheurs, 'Believe In Sunshine' et' Island affichent leur vocation pop et louchent vers le Top 40, tandis que 'You're Going Out of My Mind' et 'Spread Out' nous immergent dans le dans le rock psychédélique. A Passing Fancy avait de solides atouts pour percer mais n'a malheureusement pas été correctement soutenu par son label Boo, incapable défendre l'album pour une diffusion nationale (ainsi est-il relativement rare et le prix demandé exorbitant). Et même si le LP a reçu des avis très positifs, le groupe a splitté dans l'année qui a suivi sa parution.

1968