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Rock Music Blog

samedi 27 janvier 2018

JF Murphy & Free Flowing Salt - Almost Home (1970)



J. F. Murphy and Salt was an utterly unique sextet that became a popular college campus fixture during the early 1970s. The band's rebellious stance against the Vietnam War was part of the picture, but it was the original compositions by bandleader, J.F. Murphy, and an overtly creative non-traditional approach to the covers they developed that brought them such a dedicated fan base.

J. F. Murphy and Salt était un sextet tout à fait unique qui devint un groupe de campus connu au début des années 1970. La position rebelle du groupe contre la guerre du Vietnam faisait partie de l'image, mais ce sont les compositions originales du chef d'orchestre, J.F. Murphy, et une approche non traditionnelle ouvertement créative des reprises qui leur apportèrent une base de fans si dévouée.

1970


Mad Dog - Dawn Of The Seventh Sun (1969)



Heavy/psychedelic/West Coast  music of the highest order, recorded in 1969, but unreleased at the time. Only released in a quantity of a couple of copies to get a major record deal that never materialized. Three of the songs were used in a low-budget biker flick called Black Angels. The original demo LP had only a plain black label with no kinds of credits.

Musique heavy / psychédélique / West Coast du plus haut niveau, enregistrée en 1969, mais inédite à l'époque. Seulement publiée en quelques exemplaires pour obtenir un contrat d'enregistrement majeur qui ne s'est jamais matérialisé. Trois des chansons ont été utilisées dans un film de biker à petit budget appelé Black Angels. Le LP de démonstration originale avait seulement une étiquette noire simple sans aucun genre de crédits.

1969

Majic Ship - Majic Ship (1970)



Majic Ship was riginally composed of a group of high school friends: Ray Rifice (guitar), Tommy Nikosy (guitar), Rob Buckman (drums), and Mike Garrigan (vocals). Soon, the band increased to a group of five with the addition of bassist/organist Gus Riozzi. This album is 9 original recordings and one Crosby, Stills, Nash & Young medley , originally recorded and released in an extremely limited supply. This 1970 LP represents their musical pinnacle as a garage band turned pop band and then into something mixing hard rock with tinges of psychedelia. It truly was their masterpiece!

Majic Ship était rigoureusement composé d'un groupe d'amis du lycée: Ray Rifice (guitare), Tommy Nikosy (guitare), Rob Buckman (batterie) et Mike Garrigan (chant). Bientôt, le groupe a augmenté à un groupe de cinq avec l'ajout du bassiste / organiste Gus Riozzi. Cet album est composé de 9 enregistrements originaux et d'un medley Crosby, Stills, Nash & Young, initialement enregistré et sorti dans un nombre extrêmement limité d'exemplaires. Ce LP de 1970 représente leur apogée musical comme un groupe de garage devenu groupe pop puis dans quelque chose mélangeant du hard rock avec des nuances de psychédélisme. C'était vraiment leur chef-d'œuvre!

Tracks :

01 - Sioux City Blues   03:02
02 - Wednesday Morning Dew  03:08
03 - Life's Lonely Road   02:50
04 - We Gotta Live On    03:19
05 - Where Are We Going    2:36
06 - Free    4:19
07 - Down By The River - What It's Worth    10:54
08 - Night Mare    02:40
09 - Too Much    3:37
10 - Сosmo's Theme    3:46

Enjoy Music :

1970

Zephyr - Zephyr (1969)


Formed in 1968/69 in Boulder, Colorado by guitarist Tommy Bolin, keyboardist John Faris, bassist David Givens, drummer Robbie Chamberlin and vocalist Candy Givens, this band was totally innovative with roots in jazz, blues and they had all the right moves to take them to the top. Zephyr’s two unsung Rock Heroes; Tommy Bolin and Candy Givens, like Hendrix, Joplin and Morrison took on the mystique and in order to evolve they had to move on.

Formé en 1968/69 à Boulder, au Colorado, par le guitariste Tommy Bolin, le claviériste John Faris, le bassiste David Givens, le batteur Robbie Chamberlin et la chanteuse Candy Givens, ce groupe était totalement novateur avec des racines jazz, blues et avait vraiment tout pour l'amener au sommet. Les deux héros de rock méconnus de Zephyr, Tommy Bolin et Candy Givens, comme Hendrix, Joplin et Morrison allaient rencontrer leur période mystique et pour évoluer, ont dû passer à autre chose.

1969

Rumplestiltskin - Rumplestiltskin (1970)




Bluesy rock like Savoy Brown, May Blitz, Rare Earth, John Mayall, etc. The bassist was well known session man Herbie Flowers who was also bassist for Sky. The vocalist is Peter Lee Stirling who has several albums from the early to mid-60s released under his own name. This first album is good bluesy rock with longish organ and guitar solos.

Du rock bluesy comme Savoy Brown, May Blitz, Rare Earth, John Mayall, etc. Le bassiste était un homme de session bien connu, Herbie Flowers qui était également bassiste pour Sky. Le chanteur est Peter Lee Stirling qui a plusieurs albums du début au milieu des années 60 publiés sous son propre nom. Ce premier album est un bon rock bluesy avec des solos d'orgue et de guitare.

1970

Josefus - Get Off My Case (1969)



Josefus, the legendary Texas psych rock band of "Dead Man" fame has two distinctive versions of its debut album. The album which was eventually releassed by the band themselves as "Dead Man" on their Hookah label, had originally been recorded when the band was known as Come, under the management of Jim Musil. This is that original version of the album. The track listing is quite different than the eventually released "Dead Man" album.

Josefus, le légendaire groupe de rock psycho texan auteur de "Dead Man" a deux versions distinctes de son premier album. L'album qui a finalement été réécrit par le groupe lui-même comme "Dead Man" sur leur label Hookah, avait initialement été enregistré lorsque le groupe était connu sous le nom de Come, sous la direction de Jim Musil. C'est ici cette version originale de l'album. La liste des morceaux est assez différente de celle de l'album "Dead Man".

1969

The Moon - Without Earth (1967)



With Larry Brown, West Coast run producer on drums, and Andy Bennett on bass, The Moon had just about everything to succeed. In fact the debut album Without Earth, filled with harpsichord, sitaring sounds and other whipped string ascents was completely in line with its year, 1967. Especially, playful compositions backed up by lush arrangements make this album a top of baroque pop.

Avec Larry Brown, producteur couru de la West Coast, à la batterie, et Andy Bennett à la basse, The Moon avait à peu près tout pour réussir. De fait le premier album Without Earth, rempli de clavecin, sonorités sitarisantes et autres montées de cordes chantilly était complètement raccord avec son année, 1967. Surtout, les compositions enjouées soutenues par des arrangements foisonnants font de cet album un sommet de pop baroque.

1967





Truk - Truk Tracks (1970)



Truk hailed  from Oklahoma, and played a high energy  Hard Rock magma punctuated with stunning heavy organ, there is a good cover of Gun's "Yellow Cab man", some acoustic melodic passages and few little  glamour glimpses. Truk obviously had a pretty strong affinity for the trailblazing trudge of titans like Cream, and the powerful, messy drunken genius of early Guess Who.It's the kind of record where the drums and electric guitar crunch buries the sound right into the middle of your chest when it's played loud enough. Absolutely pleasurable.

Truk est originaire de l'Oklahoma et a joué du Hard Rock de haute énergie ponctué d'un orgue magnifique, il y a une bonne reprise de "Yellow Cab Man" de Gun, quelques passages mélodiques acoustiques et quelques petits aperçus glamour. Truk avait évidemment une forte affinité pour le flamboyant guide des titans comme Cream, et le puissant et désabusé génie de Guess Who. C'est le genre de disque où la batterie et le grognement de la guitare électrique vrillent le son au milieu de votre poitrine quand il est joué assez fort. Absolument jouissif.

1970



Chicken Shack - Accept (1970)



Accept is the fourth studio album by the blues band, Chicken Shack, released in 1970.Accept was Chicken Shack's last album on the Blue Horizon label. This album was also the last for Andy Sylvester, Dave Bidwell and Paul Raymond as members of Chicken Shack. It also marks a departure from pure blues to a more progressive and psychedelic sound.

Accept est le quatrième album studio du groupe de blues, Chicken Shack, sorti en 1970.Accept était le dernier album de Chicken Shack sur le label Blue Horizon. Cet album était aussi le dernier pour Andy Sylvester, Dave Bidwell et Paul Raymond en tant que membres de Chicken Shack. Il marque aussi un départ du pur blues vers un son plus progressif et psychédélique.

1970

Savoy Brown - Looking In (1970)




En 1971 Youlden ayant quitté le groupe pour une carrière solo, tandis que Dave Peverett, Roger Earle et Tony Stevens s’en vont fonder le groupe Foghat, Simmonds se retrouve seul et reforme un nouveau Savoy Brown avec des anciens membres de Chicken Shack (Paul Raymond et le chanteur Dave Walker). Le groupe se tourne alors vers un son Boogie Hard Blues alors très en vogue aux USA (Humble Pie, Cactus, Allman Brothers Band…). "Looking In" est un must pour tout fan de Savoy Brown qui se respecte.La guitare y est titanesque et la section rythmique, grandiose. 

In 1971 Youlden left the group for a solo career, while Dave Peverett, Roger Earle and Tony Stevens go off to found the band Foghat, Simmonds finds himself alone and reform a new Savoy Brown with former members of Chicken Shack (Paul Raymond and singer Dave Walker).
The band then turns to a sound Boogie Hard Blues then very popular in the US (Humble Pie, Cactus, Allman Brothers Band ...). "Looking In" is a must for any fan of self-respecting Savoy Brown. The guitar is titanic and the rhythm section is grand.

1970

H.Y. Sledge - Bootleg Music (1971)



This Tampa, Florida-based band formed at the dawn of the 1970s. Featuring Richard "Dickie" Porter (formerly of the superb Wilkinson Tri-Cycle), and Billy Jones and Monte Yoho (later to play with Southern rock legends Outlaws), their sole album spans hard rock, psychedelic pop, and gentle ballads.

Ce groupe basé à Tampa, en Floride, s'est formé à l'aube des années 1970. Avec Richard "Dickie" Porter (anciennement de la superbe Wilkinson Tri-Cycle) et Billy Jones et Monte Yoho (qui joueront plus tard avec les légendes du rock sudiste Outlaws), leur seul album couvre plusieurs styles, hard rock, pop psychédélique et ballades douces.

1971

Gospel Oak - Gospel Oak (1970)



Formed in London in 1969, Gospel Oak, a band of American expats (including future Kingfish leader Matthew Kelly), was unable to gig in the UK due to work permit issues, so the group focused instead on rehearsing and writing an album. Gospel Oak appeared in the autumn of 1970, by which time the band had returned to the US. A superb blend of folk, pop, blues, rock, and country influences.

Formé à Londres en 1969, Gospel Oak, un groupe d'expatriés américains (y compris le futur chef de Kingfish, Matthew Kelly), était incapable de se produire au Royaume-Uni en raison de problèmes de permis de travail. Gospel Oak est finalement apparu à l'automne 1970, date à laquelle le groupe est retourné aux États-Unis. Un superbe mélange d'influences folk, pop, blues, rock et country.

1970

Earth Island - We Must Survive (1969)



Originally issued in June 1970, at a time when rock music was beginning to embrace ecological themes, this Canadian quartet's sole album was produced by Kim Fowley, and features material co-written with Byrds bassist Skip Battin. Touching on rock, psychedelia and sunshine pop, it boasts fine vocal harmonies throughout.

À l'origine, en juin 1970, à l'époque où la musique rock commençait à embrasser des thèmes écologiques, le seul album de ce quatuor canadien produit par Kim Fowley  a été co-écrit avec le bassiste de Byrds, Skip Battin. Touchant sur le rock, le psychédélisme et la pop solaire, il propose de belles harmonies vocales.

1969

The Jarvis Street Revue - Mr. Oil Man (1970)



Jarvis Street Revue's only album, "Mr. Oil Man," is an absolute heavy psychedelic monster that leaves no one who hears it untouched by it's sheer avalanche of psychedelic heaviness, wasted acid leads and great vocals.This outstanding Psych album from this Canadian group released in 1970 has a couple of heavy tracks that get pretty twisted in places, as well as a few mellow floaters. They have a pretty heavy Ecology stance running through the lyrics that is fairly relevant today.

Le seul album de Jarvis Street Revue, "Mr. Oil Man", est un monstre psychédélique absolu et lourd qui ne laisse quiconque l'écoute épargné par son avalanche de lourdeurs psychédéliques, ses leads acides évanescents s et ses superbes chants. Cet album Psych de ce groupe canadien sorti en 1970 a plusieurs pistes très heavy qui deviennent assez tordues par endroits, ainsi que quelques flottements moelleux. Ils ont une position écologiste bien tranchée à travers les paroles qui est du coup particulièrement pertinente aujourd'hui.

1970



Southern Comfort - Frog City (1971)



With connections to psych legends Harsh Reality, Marmalade, Smile and Spooky Tooth, Southern Comfort had already weaved a web of their own in the annals of rock music as well as achieving a number one single with "Woodstock." Frog City was the band's heavily impressive second LP from 1971, establishing the band in their own right and revealing a plethora of musical talent that had sprung from the psychedelic underground in the late '60s.

Avec des liens avec les légendes psychiques telles que Harsh Reality, Marmelade, Smile et Spooky Tooth, Southern Comfort avait déjà tissé son propre réseau dans les annales de la musique rock et obtenu un single classé numéro un avec "Woodstock". Frog City a été le deuxième album du groupe, très impressionnant en 1971, qui a créé le groupe à part entière et révélé une pléthore de talents musicaux issus de l'underground psychédélique à la fin des années 60.

1971

Peter Kaukonen - Black Kangaroo (1972)




A single album in studio and unrepresentative of the west coast the soil on which it sprouted. But what fireworks! Peter puts the blues-rock psyche ass overhead. One would think that Hendrix, though dead for two years when Black Kangaroo (1972), was exhumed from his tomb to play the ubiquitous guitar lines and hallucinated wha-howled solos. Such is the spirit of this fabulous record that is essential not only for those who tinker in the heavy psyche register, but for all passionate about good and real incandescent rock.

Un seul opus en studio et peu représentatif de la west coast, le terreau sur lequel il a germé. Mais quel feu d’artifice ! Peter met le blues-rock psyché cul par-dessus tête. On croirait qu’Hendrix, pourtant mort depuis deux ans quand sort Black Kangaroo (1972), a été exhumé de son tombeau pour jouer les lignes omniprésentes de guitare et les hallucinés solos wha-whatés. Tel est l’esprit de ce disque fabuleux qui est incontournable non seulement pour qui bricole dans le registre heavy psyché, mais pour tout passionné de bon et vrai rock incandescent.

1972