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Rock Music Blog

mardi 6 février 2018

Jukin' Bone - Way Down East (1972)



Formed in 1970 in Syracuse, N.Y., Jukin' Bone (formerly under the name Free Will) entered Jimi Hendrix's Electric Ladyland studios to record their debut album for RCA Victor entitled "Whiskey Woman." After a lineup change, and with two drummers, Their second album "Way Down East" was released along with two singles: "Whiskey Woman" and "Carol Lynn" (both from the debut L.P.) The band toured the mid-west extensively, but failed to garner any followers (outside of Syracuse) due to poor promotion and publicity. In the fall of 1973 Jukin' Bone "Syracuse's Biggest Band" disbanded.

Formé en 1970 à Syracuse, N.Y., Jukin 'Bone (anciennement Free Will) entre dans les studios Electric Ladyland de Jimi Hendrix pour enregistrer leur premier album pour RCA Victor intitulé "Whisky Woman". Après un changement de line-up, et avec deux batteurs, leur deuxième album "Way Down East" sort avec deux singles: "Whiskey Woman" et "Carol Lynn" (tous deux du LP). Le groupe fait de nombreuses tournées dans le Midwest. mais a échoué à recueillir des partisans (en dehors de Syracuse) en raison de la promotion et de la publicité pauvres. À l'automne 1973, Jukin 'Bone, le plus gros orchestre de Syracuse, a été dissous.

Tracks:

01.    Cara Lynn     2:27
02.    Way Down East      3:10
03.    Nightcrawler      4:32
04.    Come On Home       2:25
05.    Mojo Conqueroo      5:51
06.    See See Rider       2:52
07.    Can You Feel It       3:10
08.    Yes Is Yes        2:52
09.    Sayin' It Is Easy       3:04
10.    Johnny Lee's Mood      5:07

1972





Strongbow - Strongbow (1975)



Strongbow started when Dave Smith met Bill Bendler when both were playing in the Rhodes Brothers touring band. David (drums) and Bill (vocals, trombone) wanted to play in a progressive hard rock band, so they left and got together withSandy Edelstine and Bud Fowler to form Axis. Later in 1972 "Buzz" Ashton replaces Edelstine on guitar, and Mike Haines returns on bass. The band resurrects the Strongbow name and plays a lot of gigs in Michigan. 

Strongbow a commencé quand Dave Smith a rencontré Bill Bendler alors que tous deux jouaient dans le groupe de tournée Rhodes Brothers. David (batterie) et Bill (chant, trombone) voulaient jouer dans un groupe de hard rock progressif, alors ils sont partis et se sont réunis avec Sandy Edelstine et Bud Fowler pour former l'Axe. Plus tard, en 1972, "Buzz" Ashton remplace Edelstine à la guitare, et Mike Haines revient à la basse. Le groupe ressuscite le nom de Strongbow et joue beaucoup de concerts au Michigan.

Tracks :

1. One Armed Bandit  3:42
2. Sister Sea 5:37
3. The Only One Around 9:51
4. Move Over Gloom  5:08
5. How Can I Be Loving You 5:56
6. Wine Eyes 2:42
7. Hazy May 6:52

1975

Elliott Randall - Randall's Island (1970)




Elliott Randall is an American guitarist, best estimated for being a session musician with popular artists. Randall played the well-known guitar solos from Steely Dan's song "Reelin' in the Years" and Irene Cara's song "Fame". It was reported that Led Zeppelin guitarist Jimmy Page said Randall's solo on "Reelin' in the Years" is his favorite guitar solo of all-time.

Elliott Randall est un guitariste américain, estimé pour être un excellent musicien de session avec des artistes populaires. Randall a joué les solos de guitare bien connus de la chanson "Reelin 'in the Years" de Steely Dan et de "Fame" d'Irene Cara. Il a été rapporté que le guitariste de Led Zeppelin Jimmy Page a déclaré que le solo de Randall sur "Reelin 'in the Years" était son solo de guitare favori de tous les temps.

Tracks :

01.   Sour Flower  6:21
02.   Life Is Botanical Gardens (Oh, Yes)     4:08
03.   Take Out The Dog And Bark The Cat      03:31
04.   Mumblin' To Myself     3:23
05.   Brother People      3:15
06.   Jolly Green Giant And The Statue Of Liberty          2:47
07.   Bustin' My Brains       04:11
08.   All I Am's       7:48

Elliott Randall - Randall's Island (LP)
1970

Armageddon - Armageddon (1970)




They aren't 1975 Keith Relf's Armageddon or 1969 Texas Armageddon or 1970 Dogfeet Armageddon they are from Germany and this is their debut and only LP.  This is an album of heavy psychedelic rock with a little prog rock influences.. Leaded  by prolific guitarist Frank Diez, Berlin-based Armageddon played Anglo-American inspired rock . They made this sole album and then split up.

Ils ne sont pas l'Armageddon de Keith Relf en 1975 ou l'Armageddon du Texas en 1969 ou l'Armageddon de Dogfeet en 1970, ils sont d'Allemagne et c'est leur premier et seul LP. C'est un album de heavy rock psychédélique aux influences prog rock. Dirigé par le prolifique guitariste Frank Diez, Armageddon, basé à Berlin, a joué du rock d'inspiration anglo-américaine. Ils ont fait ce seul album, puis se sont séparés.

Tracks :

1. Round  4:06
2. Open  7:23
3. Oh Man 5:59
4. Rice Pudding  9:39
5. People Talking  4:58
6. Better By You, Better Than Me  4:34

1970

Ace - Five-A-Side (1974)



From the look of its album cover, Ace is a band of five frustrated English football players who, like Rod Stewart, turned to music to compensate for their athletic shortcomings. This quintet with semipro backgrounds proves to be master of the catchy melody and the natty hook. It has a benevolent addiction to lean instrumentation, seemingly well aware that virtuoso excursions would be both unnecessary and unsatisfactory.

Du point de vue de la couverture de son album, Ace est un groupe de cinq joueurs de football anglais frustrés qui, comme Rod Stewart, se sont tournés vers la musique pour compenser leurs lacunes athlétiques. Ce quintet aux fonds semi-pro s'avère être le maître de la mélodie entraînante et du crochet naturel. Il a une dépendance bienveillante à l'instrumentation épurée, apparemment conscient que des excursions virtuoses seraient à la fois inutiles et insatisfaisantes.

Tracks : 

1. Sniffin' About
2. Rock & Roll Runaway
3. How Long
4. The Real Feeling
5. 24 Hours
6. Why
7. Time Ain't Long
8. Know How It Feels
9. Satellite
10. So Sorry Baby

1974

Home - Home (1972)



Home was formed by Cliff Williams and Laurie Wisefield in 1970 after their first group together, 'Sugar', split. They teamed up with guitarist and vocalist Mick Stubbs and drummer Mick Cook. They signed to CBS Records in 1971 and released their first album, Pause for a Hoarse Horse, in August. They started touring in November when they supported Led Zeppelin at the second Electric Magic Show at the Wembley Empire Pool. From then on, they opened for groups such as Argent, The Jeff Beck Group, and The Faces. In September of the same year, they went into the studio again to record the Home album. 


Home a été formé par Cliff Williams et Laurie Wisefield en 1970 après que leur premier groupe ensemble, «Sugar», s'est séparé. Ils ont fait équipe avec le guitariste et chanteur Mick Stubbs et le batteur Mick Cook. Ils ont signé à CBS Records en 1971 et ont sorti leur premier album, Pause for a Hoarse Horse, en août. Ils ont commencé à tourner en novembre quand ils ont soutenu Led Zeppelin au deuxième Electric Magic Show à la Wembley Empire Pool. Dès lors, ils ont ouvert pour des groupes tels que Argent, The Jeff Beck Group et The Faces. En septembre de la même année, ils sont retournés en studio pour enregistrer l'album Home.

Tracks  :

1. Dreamer
2. Knave
3. Fancy Lady, Hollywood Child
4. Rise Up
5. Dear Lord
6. Baby Friend Of Mine
7. Western Front
8. Lady Of The Birds

Home - Home (LP)
1972



Cressida - Cressida (1970)



Cressida was a British progressive rock band, best known for its mellow, symphonic sound. Originally known as Charge, the band was active from 1968 to 1970, and recorded two albums for Vertigo. 

Cressida était un groupe de rock progressif britannique, mieux connu pour son son symphonique doux. Initialement connu sous le nom Charge, le groupe a été actif de 1968 à 1970, et a enregistré deux albums pour Vertigo.

Tracks :

1.   To Play Your Little Game
2.   Winter Is Coming Again
3.   Time For Bed
4.   Cressida
5.   Home And Where I Long To Be
6.   Depression
7.   One Of A Group
8.   Lights In My Mind
9.   The Only Earthman In Town
10.   Spring '69
11.   Down Down
12.   Tomorrow Is A Whole New Day

1970

Polyphony - Without Introduction (1971)



This is the only album from this Virginia band. So much great music happening at that time that this one fell through the cracks. This is great progresive rock from 1971 just as good as anything coming out of England at the time. The music can be described as equal parts symphonic prog, and hard space rock.

C'est le seul album de ce groupe de Virginie. Il se produisait tellement de super musique à cette époque-là que celle-ci est passée à travers les mailles du filet. C'est un super rock progressif de 1971 aussi bon que tout ce qui sort d'Angleterre à l'époque. La musique peut être décrite comme des parties égales de prog symphonique, et de hard rock spatial.

Tracks :

1. Juggernaut 14:05
2. 40 Second Thing In 39 Seconds 1:07
3. Ariel's Flight   15:17
4. Crimson Dagger 7:05

Stepson - Stepson (1974)



Portland's Stepson were a sweatdrenched bluesy hard rock act that rose from the ashes of defunct area band, Touch. Their sole album was released on ABC/ Dunhill Records in 1974, though the band were essentially a studio creation.

Stepson, de Portland, était un groupe de hard rock bluesy qui se releva des cendres du défunt groupe de musique Touch. Leur seul album a été publié sur ABC / Dunhill Records en 1974, bien que le groupe était essentiellement une création de studio.

Tracks :

1. Rule In The Book
2. Lil' Bit
3. Rude Attitude
4. It's My Life
5. I Apologize
6. Suffer
7. Back To 'Bama
8. Man, I'm A Fool
9. Turnpike
10. Burnin' Hurt

1974

Spirit of John Morgan - Spirit of John Morgan (1969)



Although released in 1971, the debut self-titled album by Spirit of John Morgan was actually recorded two years earlier, before the spirit of the '60s dissipated into the excesses of the '70s. But even back in 1969, the British quartet were already fish out of water, gasping for R&B in a Technicolor age of psychedelia. So they created their own, an entire album's worth of strong, shadowed, R&B numbers underlit by magnificent musicianship and powerful rhythms. 

Bien que sorti en 1971, le premier album éponyme de Spirit of John Morgan a été enregistré deux ans plus tôt, avant que l'esprit des années 60 ne se dissipe dans les excès des années 70. Mais même en 1969, le quatuor britannique était déjà comme un poisson hors de l'eau, haletant pour le R&B dans un âge de psychédélisme technicolor. Ils ont donc créé leur propre album, un album entier, composé de numéros R&B forts et sombres, sous-tendus par une musicalité magnifique et des rythmes puissants.

Tracks : 

1.   I Want You
2.   Honky Tonk Train Blues
3.   She´s Gone
4.   Orpheus And None For Ye
5.   The Yodel
6.   Shout For Joy
7.   Ride On
8.   Yorkshire Blues

1969