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Rock Music Blog

samedi 20 août 2016

Truth - Of Them and Other Tales (1969)



A cross between Stephen Stills, Clear Light, Country Joe, Gene Clark, Hendrix and the Grateful Dead. Truth delivers with a folk-psych rock quality that rivals many other formations of the late sixties. Many unpublished 60-70 years things have finally released could prove disappointing and thus show why they had not been published first, but Of Them and Other Tales is the antithesis of this a priori cynical.

Un croisement entre Stephen Stills, Clear Light, Country Joe, Gene Clark, Grateful Dead et Hendrix. Truth délivre avec un folk-psych rock de grande qualité qui rivalise avec beaucoup d'autres formations de la fin des sixties. Beaucoup des inédits des années 60-70 choses qui ont finalement paru ont pu se révéler décevants et ainsi montrer pourquoi ils n'avaient pas été édités en premier lieu, mais ce Of Them and Other Tales est l'antithèse parfaite de cet a priori cynique.


Joy Of Cooking - Closer To The Ground (1971)



Joy of Cooking is a collection of American music formed in 1967 in Berkeley, California. Identified with the hippie culture, the band's music mixed with rock & roll, folk, blues and jazz. Joy of Cooking was led by Toni Brown pianist and guitarist Terry Garthwaite. The rest of the group consisted of bassist David Garthwaite (Terry's brother), drummer Fritz Kasten and Ron Wilson percussion player. Heart before, this feminine component in training kept him in front of the California rock scene in the early 70s.

Joy of Cooking est un ensemble de musique américain formé en 1967, à Berkeley, en Californie. Identifiée avec la culture hippie, la musique du groupe mêlait le rock & roll avec le folk , le blues et le jazz. Joy of Cooking a été dirigée par la pianiste Toni Brown et la guitariste Terry Garthwaite . Le reste du groupe était composé du bassiste David Garthwaite (le frère de Terry), le batteur Fritz Kasten et le joueur de percussion Ron Wilson. Bien avant Heart, cette formation à composant féminine tenait le devant de la scène rock californienne au tout début des années 70.

1971

Murietta - Murietta (1971)



Murietta is the name of a city of the United States in California. It is also one of a group formed in the early 1970s that included: Steve Krueger (guitar), Judi Brown (vocals), Kerry Morris (bass), Stan Govers (piano) and Gary Saunders (drums). Once this training which can really question the ignorance which she suffered while listening to this album is eponymous recognize an undeniable talent. It is so obvious that each of the tracks sound in our ears as standard. The voice of Judi Brown is powerful and smooth, the music swings at any cost and tunes keep coming with a renewed pleasure.

Murietta est le nom d'une ville des Etats-Unis en Californie. C'est aussi celui d'un groupe formé au début des années 1970 qui comprenait : Steve Krueger (guitare), Judi Brown (chant), Kerry Morris (basse), Stan Govers (piano) et Gary Saunders (batterie). Encore une de ces formations dont on peut vraiment s'interroger sur l'ignorance dont elle a été victime alors que l'écoute de cet album éponyme fait reconnaître un indéniable talent. C'est tellement évident que chacune des pistes sonnent à nos oreilles comme des standards. La voix de Judi Brown est puissante et harmonieuse, la musique swingue à tout va et les mélodies s'enchainent avec un plaisir sans cesse renouvelé.

1971

Magic - Enclosed (1969)



Magic is an American combo of Fort Lauderdale Florida, west coast psychedelic sound in the vein of Crazy Horse, Quicksilver Messenger Service or Buffalo Springfield. Solid compositions and a high quality game make this group a serious contender for stardom. Alas, Magic joins the list of many obscure formations that deserve a more glorious future as White Witch, Epitaph, Geordie, and other unfortunate forgotten ...

Magic est un combo américain de Fort Lauderdale  Floride, au son west coast psychédélique dans la veine de Crazy Horse, Quicksilver Messenger Service ou Buffalo Springfield. De solides compositions et un jeu de grande qualité font de ce groupe un sérieux prétendant à la célébrité. Hélas, Magic rejoint la liste des nombreuses formations obscures qui auraient mérité un avenir plus glorieux tels que White Witch , Epitaph , Geordie , et autres malheureux oubliés...

1969



Vanilla Fudge - Renaissance (1968)



After a satisfactory first eponymous album, a second very grandiloquent (The Beat Goes On released in March 1968), seems, in July 1968, Renaissance. This third LP Vanilla Fudge, their best, see them favor their own compositions at times. The predominant material of this very heavy rock record, in his dense, wild organ, the furious and unleashed battery, the rabid guitar is in two borrowed securities 'The Spell That Comes After' of Essra Mohawk and 'Season of the Witch' Scottish folkeux Donovan stepped up as never nobody is allowed to do so. 'The Sky Cried / When I Was A Boy' and the introspective 'Thoughts' are among the elite of this directory. Other tracks have all quality. Complemented by a huge rhythm section (Bogert and Appice), driven by a powerful organ entrusted to expert hands of Mark Stein, the Renaissance is unique in the discography of Vanilla Fudge which is a must for any lover of great heavy.

Après un premier album éponyme satisfaisant, un second très grandiloquent(The beat Goes On paru en mars 1968), paraît, en juillet 1968, Renaissance. Ce troisième LP de Vanilla Fudge, leur meilleur, les voit privilégier leurs propres compositions aux reprises. La matière prépondérante de ce disque de rock bien lourd, au son dense, à l'orgue sauvage, à la batterie furieuse et déchaînée, à la guitare enragée se trouve dans deux titres empruntés : 'The Spell That Comes After' d'Essra Mohawk et 'Season Of The Witch' du folkeux écossais Donovan, intensifié comme jamais personne ne s'est permis de le faire. 'The Sky Cried/ When I Was A Boy', ainsi que l'introspectif 'Thoughts' figurent parmi le gotha de ce répertoire. Les autres pistes ont toutes de la qualité. Complété par une énorme section rythmique (Bogert et Appice), porté par un orgue puissant confié aux doigts experts de Mark Stein, ce Renaissance est unique dans la discographie de Vanilla Fudge dont il est un indispensable pour tout amateur d'excellent heavy.

1968

Moby Grape - Moby Grape (1967)



1967, the Psychedelic Sound reigns in San Francisco. Moby Grape is associated forever with this musical movement of large magnitude and that affected like no other on the rock. Skip Spence (drummer of the Airplane, first version), hands-all instrumental, abandoned drums to guitar, Peter Lewis provides rhythm guitar, lead guitar Jerry Miller, Bob Mosley plays the bass while the battery is Don Stevenson affair. The training seemed destined for a future brighter. Imagine that this is the opposite happened because the press has come down sharply this group repeated bullshit youth and the problems with the American justice (with a crazy's profile Skip Spence, addicted to LSD, the group could not escape it) while a crooked manager continued to rush their loss. Fortunately he has wonderful Californian psychedelia to their defense. Unlike many of this group of hippie movement, Moby Grape is not astray in endless improvisations sometimes soûlantes but rather puts his music made a delicious mix of ballads (rock, pop, blues, country, folk), folk-rock psychedelic reaching an exceptional level.

1967, le Psychedelic Sound règne à San Francisco. Moby Grape est associé pour l'éternité à ce mouvement musical de grande ampleur et qui a influé, comme nul autre, sur le rock. Skip Spence (batteur de l'Airplane, première mouture), touche-à-tout instrumental, délaisse les fûts pour la guitare, Peter Lewis assure la guitare rythmique, Jerry Miller la lead guitare, Bob Mosley tient la basse tandis que la batterie est l'affaire de Don Stevenson. Cette formation semblait promise à un avenir des plus brillants. Figurez-vous que c'est tout le contraire qui s'est passé car la presse a descendu en flèche ce groupe aux conneries de jeunesse répétées et aux problèmes avec la justice américaine (avec un profil de déjanté comme Skip Spence, accro au LSD, le groupe ne pouvait y échapper) tandis qu'un manager véreux a continué de précipiter leur perte. Heureusement qu'il reste leur merveilleuse musique psychédélique californienne pour assurer leur défense. A l'inverse de bon nombre de groupe de cette mouvance hippie, Moby Grape ne se fourvoie pas dans d'interminables impros parfois soûlantes, mais pose plutôt sa musique faite d'un succulent mélange de ballades (rock, pop, blues, country, folk), de folk-rock psychédéliques atteignant un niveau exceptionnel.

1967

Scorpion Child - Scorpion Child (2013)



Heavy hard rock with very dangerous riffs, from Austin, Texas. Formed in 2006, Scorpion Child is the psychedelic rock hybrid. The group spent the last years refining his songs and best prepare her album. A group that one might believe escaped the crazy years of rock, transplanted a musico-time accident 70s to today! The sound of Uriah Heep, Led Zeppelin, the first Rainbow influenced by a modern approach.

Du heavy hard rock aux riffs très dangereux en provenance d'Austin, Texas.
Formé en 2006, Scorpion Child, c'est du rock psychédélique hybride. Le groupe a passé ces dernières années à peaufiner ses morceaux et préparer au mieux son album. Un groupe que l'on pourrait croire échappé des folles années du rock, transplanté par un accident musico-temporel des années 70 à aujourd'hui ! Le son de Uriah Heep, Led Zeppelin, les premiers Rainbow influencé par une approche moderne.

2013

Supersonic Blues Machine - West Of Flushing South Of Frisco (2012)



Supersonic Blues Machinist is an American trio of musicians from the southern rock scene. In 2012, the Texas singer guitarist Lance Lopez is recording an album in LA. The producer Fabrizio Grossi suggested he take the opportunity to work on some ideas. Two days later, they passed the studio will give birth to three pieces that will form the foundation for an exciting new project! During his prolific career as a producer or bassist, Fabrizio worked with the cream of musicians: Steve Vai to Nina Hagen, Alice Cooper Glenn Hughes, Dave Navarro, George Clinton, Joe Bonamassa, Leslie West, Ice T, Slash. The last link to join the family, was the legendary drummer Kenny Aronoff Fabrizio presented by Steve Lukather their mutual friend. The fame of employees reflects the quality of the adventure Supersonic Blues Machine: Billy F. Gibbons, Walter Trout, Warren Haynes, Robben Ford, Eric Gales and Chris Duarte are all closely related to one or more members of the core trio. The idea was to involve close friends to drive to recreate that special and authentic relationship.


Supersonic Blues Machiniste est un trio américain de musiciens issus de la scène southern rock.
En 2012, le guitariste chanteur texan Lance Lopez vient enregistrer un album à LA. Le producteur Fabrizio Grossi lui propose d'en profiter pour travailler sur quelques idées. Deux jours plus tard, leur passage en studio accouchera de 3 morceaux qui constitueront les bases d'un nouveau projet excitant ! 
Au cours de sa prolifique carrière de producteur ou bassiste, Fabrizio a travaillé avec la fine fleur des musiciens : de Steve Vai à Nina Hagen, de Alice Cooper à Glenn Hughes, Dave Navarro, George Clinton, Joe Bonamassa, Leslie West, Ice T, Slash.  Le dernier maillon à rejoindre la famille, fût le légendaire batteur Kenny Aronoff présenté à Fabrizio par Steve Lukather leur ami commun.
La renommée des collaborateurs traduit bien la qualité de l'aventure Supersonic Blues Machine : Billy F. Gibbons, Walter Trout, Warren Haynes, Robben Ford, Eric Gales et Chris Duarte sont tous étroitement liés à un ou plusieurs membres du trio de base. L'idée était de faire participer des amis proches au disque afin de retranscrire cette relation spéciale et authentique.

2012