page d'accueil

Rock Music Blog

samedi 6 janvier 2018

Boot - Boot (1972)



Originally known as The Kingsmen, they opted for a name change when the Washington-based Kingsmen scored a hit with 'Louie Louie'. Released by the Texas-based Agape label, the band debuted with 1972's cleverly-titled "Boot".  Co-produced by Mike Stone and Peter Thomason, the album was recorded in Nashville, Tennessee at James Brown's Starday/King Studio.  With all four members contributing material the album offered up a mixture of blues-rock and hard-rock, with an occasional stab at a more commercial tune.  

Initialement connus comme The Kingsmen alors qu'ils étaient basés à Washington, les membres du groupe ont opté pour un changement de nom après le gros succès du hit «Louie Louie». Supporté par le label Agape basé au Texas, le groupe s'est  donc transformé en 1972, très pertinemment, en "Boot". Coproduit par Mike Stone et Peter Thomason, l'album a été enregistré à Nashville, Tennessee, au Starday / King Studio de James Brown. S'appuyant sur les forces des quatre membres du groupe, l'album offrait un mélange de blues-rock et de hard-rock, non sans quelque écart occasionnel sur une note plus commerciale.

1972


Jesse Ed Davis - Keep Me Comin' (1973)



Early in 1973, Jesse played guitar and sang backup on Bryan Ferry’s These Foolish Things, featuring many Roxy Music alumni, and joined a star-studded cast for Rod Taylor’s self-titled release on Asylum. He next played on Arlo Guthrie’s The Last of the Brooklyn Cowboys, which also featured Ry Cooder and Clarence White. He also released his third and final solo album, the self-produced Keep Me Comin’, which was devoid of guest stars. Instead, Davis relied on studio stalwarts – drummer Jim Keltner, bassist Bob Glaub, and keyboardist James Gordon.

Au début de l'année 1973, Jesse jouait de la guitare et chantait "These Foolish Things" de Bryan Ferry, mettant en vedette de nombreux anciens élèves de Roxy Music, et rejoignait une distribution étoilée pour l'album éponyme de Rod Taylor. Il a ensuite joué sur The Last of Brooklyn Cowboys d'Arlo Guthrie, qui a également accompagné Ry Cooder et Clarence White. Il a également sorti son troisième et dernier album solo, Keep Me Comin ', qui était dépourvu de guest stars. Au lieu de cela, Davis comptait sur des piliers de studio - le batteur Jim Keltner, le bassiste Bob Glaub et le claviériste James Gordon.

1973




Wild Turkey - Turkey (1972)



The time of two albums - "Battle hymn" (1971) and "Turkey" (1972) - Wild Turkey finds the taste of the riff blues and a well rusty voice to Rod Stewart, but not that. Based on a bass with great expertise, the group, harmonically rich, offers classy psychedelic flights ("Gentle rain", "Sanctuary"), guitars in unison ("Butterfly"), some beautiful intros where the bass gives itself the beautiful role ("Sentinel"), and, surprise, some incursions acoustic folk of beautiful invoice, thanks to Pickford-Hopkins with the voice suddenly very soft, like this "Dulwich fox" that does not would not deny the Fairport Convention or Fotheringay of the big time.

Le temps de deux albums - "Battle hymn" (1971) et "Turkey" (1972) - Wild Turkey retrouve le goût du riff blues et une voix bien éraillée à la Rod Stewart, mais pas que. S'appuyant sur une basse au grand savoir faire, le groupe, harmoniquement riche, s'offre des envolées psychédéliques classieuses ("Gentle rain", "Sanctuary"), des guitares à l'unisson ("Butterfly"), quelques belles intros où la basse se donne le beau rôle ("Sentinel"), et, surprise, quelques incursions folk acoustiques de belle facture, grâce à Pickford-Hopkins à la voix soudain très douce, à l'instar de ce "Dulwich fox" que ne renierait pas les Fairport Convention ou Fotheringay de la grande époque.

1972