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Rock Music Blog

jeudi 28 juillet 2016

🎸 Born Again – Born Again Pagan (1972)




Pochette de l’album

🇫🇷 Biographie


Born Again est un groupe britannique de hard rock et heavy psychédélique actif au début des années 1970. Leur album Born Again Pagan sorti en 1972 est un concentré de riffs puissants, de voix énergiques et d’atmosphères psychédéliques sombres. Le groupe, peu connu à l’époque, a cultivé un style influencé par le rock progressif et le heavy metal naissant, mêlant des mélodies accrocheuses et des passages instrumentaux étendus. Cet album est devenu une pièce recherchée par les amateurs de rock psychédélique et hard rock vintage.

🇺🇸 Biography


Born Again was a British hard rock and heavy psychedelic band active in the early 1970s. Their 1972 album Born Again Pagan features powerful riffs, energetic vocals, and dark psychedelic atmospheres. The band, relatively obscure at the time, developed a style influenced by progressive rock and early heavy metal, combining catchy melodies with extended instrumental passages. This album has become a sought-after piece among vintage psychedelic and hard rock enthusiasts.

💿 Trackliste

  1. Planet Venus

  2. At The Centre Of The Earth

  3. Stolen Life

  4. S.T.O.N.E.

  5. Born Again Pagan

  6. Lost Soldier

  7. To Your Door

  8. Mind Trap

  9. Spider's Web

🎸 Musiciens

  • Roger Warner – chant

  • Phil Peach – guitare

  • Alan Warner – basse

  • Roy Baker – batterie

  • Steve Bailey – claviers

👉 Mots-clés SEO intégrés
Born Again Pagan 1972, Born Again album, hard rock psychédélique, rock progressif 70s, heavy metal vintage, groupe britannique 70s, rock psychédélique obscur

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Vous pouvez écouter l’album complet ici :


Thundermother - No Red Rowan (1971)



🎸 Thundermother – No Red Rowan (1971)
Pochette de l'album

🇫🇷 Biographie (Français)

Thundermother est un groupe obscur de rock progressif britannique actif au début des années 1970. Leur unique album No Red Rowan, paru en 1971 sur le label Nation Wide, est devenu avec le temps une véritable pièce de collection pour les amateurs de rock psychédélique et progressif. Mélangeant guitares saturées, claviers Hammond et ambiances mystérieuses, le groupe s’inscrit dans la lignée des formations underground de l’époque, avec une touche blues et des structures complexes caractéristiques du genre. Peu d’informations subsistent sur la trajectoire du groupe, dont les membres ont ensuite disparu des radars du monde musical.

🇬🇧 Biography (English)

Thundermother was a short-lived British progressive rock band active in the early 1970s. Their sole album, No Red Rowan, released in 1971 on the Nation Wide label, has become a sought-after collector's item among fans of psychedelic and progressive rock. Combining fuzzed-out guitars, Hammond organ, and mysterious atmospheres, the band delivered a blues-infused progressive sound with complex structures. Little is known about the band members, who faded from the music scene after this unique release.

💿 Trackliste

  1. Woman

  2. No Red Rowan

  3. Pressed Rat

  4. Woman (Reprise)

  5. Boogie Music

  6. On The Way

  7. Woman (Outro)

🎸 Musiciens

  • Dave Sealey – chant, guitare

  • John Sealey – basse

  • Martin Cook – orgue Hammond, claviers

  • Roger Odell – batterie


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici : 

🔑 Mots-clés SEO
Thundermother, No Red Rowan, 1971, rock progressif britannique, psychédélique, underground rock, album culte, Nation Wide, collection vinyle rare.


🎸 Janis Joplin - I Got Dem Ol' Kozmic Blues Again Mama! (1969)



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🇬🇧 Biography (English)

I Got Dem Ol 'Kozmic Blues Again Mama! is the first studio album of Janis Joplin, released September 11, 1969. The album was recorded after the separation of Janis Joplin and Big Brother and the Holding Company. Regularly ignored when discussing the career of Janis Joplin I Got Dem Ol 'Kozmic Blues Again Mama! is like the black sheep of the singer. Not that it is really bad, the songs are mostly good titles soul / rythm'n'blues, Janis sings his guts and his hoarse voice does wonders. The problem I Got Dem Ol 'Kozmic Blues Again Mama! is nothing but a problem of musical direction. 
End of 1968, Janis left Big Brother & The Holding Company, the group whose excellent Cheap Thrills owed much to the talent of the singer. And in early 1969, she dreams in great soul priestess. The idea is not silly, his rough patch and intonations southerners (it is Texan origin) ooze delta blues and with the help of some brass arrangements, it can be imagined in the artist line Stax. So she gets the Kozmic Blues Band, not forgetting to include an organ there, brass, brief a group of typical soul. It can therefore enter the studio to embody its new avatar.
Of course, given the anonymity of this album, you've probably realized that the result is not up to the expectations of the singer. Wedged between Cheap Thrills, great album of good rock band accompanied by an excellent singer and Pearl solo album completely focused on his voice, I Got Dem Ol 'Kozmic Blues Again Mama! does not do justice to Janis Joplin. She may scream out this kind of hoarse feulement, brass arrangements are too present, stifling, even for her. From Try (Just A Little Bit Harder), brass cover his voice on the chorus. In wanting overstate the soul side, she served. It is also obvious on Kozmic Blues while the first part of the song where it is accompanied by only a simple piano-drums duo is beautiful, the arrival of the organ and brass blurs his voice and removes any emotion to his singing drowned in noise.


🇫🇷 Biographie (Français)

I Got Dem Ol' Kozmic Blues Again Mama! est le premier album studio de Janis Joplin, sorti le 11 septembre 1969. Cet album été enregistré après la séparation de Janis Joplin et de Big Brother and the Holding Company.
Régulièrement passé sous silence lorsqu’on évoque la carrière de Janis Joplin, I Got Dem Ol’ Kozmic Blues Again Mama! est un peu la brebis galeuse de la chanteuse. Non pas qu’il soit vraiment mauvais, les chansons sont pour la plupart de bons titres de soul/rythm’n’blues, Janis chante avec ses tripes et sa voix éraillée fait des merveilles. Le problème de I Got Dem Ol’ Kozmic Blues Again Mama ! n’est rien d’autre qu’un problème d’orientation musicale.
Fin 1968, Janis a quitté Big Brother & The Holding Company, le groupe dont l’excellent Cheap Thrills devait beaucoup au talent de la chanteuse. Et en ce début 1969, elle se rêve en grande prêtresse soul. L’idée n’est pas idiote, son timbre rugueux et ses intonations sudistes (elle est d’origine texane) suintent le blues du delta et avec l’aide de quelques arrangements de cuivres, elle peut s’imaginer dans la lignée des artistes Stax. Elle monte donc le Kozmic Blues Band, en n’oubliant pas d’y incorporer un orgue, des cuivres, bref un groupe de soul typique. Elle peut donc entrer en studio pour incarner son nouvel avatar.
Bien sûr, étant donné l’anonymat de cet album, vous avez sans doute déjà compris que le résultat n’est pas à la hauteur des attentes de la chanteuse. Coincé entre Cheap Thrills, excellent album d’un bon groupe de rock accompagné d’une excellente chanteuse et Pearl, album solo totalement centré sur sa voix, I Got Dem Ol’ Kozmic Blues Again Mama ! ne rend pas justice à Janis Joplin. Elle a beau hurler, sortir cet espèce de feulement rauque, les arrangements de cuivres sont bien trop présents, étouffants, même pour elle. Dès Try (Just A Little Bit Harder), les cuivres couvrent sa voix sur les refrains. À vouloir trop insister sur le côté soul, elle s’est desservie. C’est également flagrant sur Kozmic Blues alors que la première partie de la chanson où elle n’est accompagnée que d’un simple duo piano-batterie est magnifique, l’arrivée de l’orgue et des cuivres brouille sa voix et ôte toute émotion à son chant noyé dans le bruit.


💿 Trackliste

Face A :

  1. Try (Just a Little Bit Harder) – 3:55

  2. Maybe – 3:41

  3. One Good Man – 4:10

  4. As Good As You've Been to This World – 5:25

Face B :

5. To Love Somebody – 5:17

6. Kozmic Blues – 4:24

7. Little Girl Blue – 3:49

8. Work Me, Lord – 6:34


🎸 Musiciens

  • Janis Joplin – chant

  • Sam Andrew – guitare

  • Brad Campbell – basse

  • Maury Baker – batterie

  • Terry Clements – saxophone ténor

  • Cornelius "Snooky" Flowers – saxophone baryton, chœurs

  • Luis Gasca – trompette, bugle

  • Richard Kermode – orgue, claviers

  • Lonnie Castille – percussions (sur certains morceaux)

  • Gabriel Mekler – arrangements


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :


🔑 Mots-clés SEO : Janis Joplin, 1969, Kozmic Blues Band, soul rock, rhythm and blues, rock psychédélique, blues rock, Try Just a Little Bit Harder, chanteuse culte, classic rock












Beth Hart & Joe Bonamassa - Don't Explain (2011)




Beth Hart is a singer who, admittedly, would not have much to envy to the late Amy Winehouse. Indeed, it has, vocally, what might be called a gift. An extraordinary voice she uses in a predominantly bluesy register. Which, like others before it, has led him to be compared to the great Janis Joplin. Moreover, it is in this role that Beth Hart participated in Broadway, at the end of ninety years, a musical dedicated to young hippie too soon gone. Since 1996, with her group, she has made some albums, and has collaborated with Slash (ex-Guns N 'Roses, Velvet Revolver) or the prodigious Joe Bonamassa for two songs on the album Dust Bowl released in 2011. their first collaboration with very well, Beth Hart and Joe Bonamassa had said that they would one day give their respective schedule to achieve a record together. The result Do not Explain, is not explained, he listens ...

Beth Hart est une chanteuse qui, il faut l’avouer, n’aurait pas grand chose à envier à feue Amy Winehouse. En effet, elle a, au niveau vocal, ce que l’on pourrait appeler un don. Une voix extraordinaire qu’elle utilise dans un registre principalement bluesy. Ce qui, comme d’autres avant elle, l’a amené à être comparée à la grande Janis Joplin. C’est d’ailleurs dans ce rôle que Beth Hart a participé à Broadway, à la fin des années quatre-vingt dix, à une comédie musicale consacrée à la jeune hippie trop tôt disparue. Depuis 1996, avec son groupe, elle a réalisé quelques albums, et a notamment collaboré avec Slash (ex-Guns’n’Roses, Velvet Revolver) ou encore le prodigieux Joe Bonamassa pour deux titres sur l’album Dust bowl sorti en 2011. Leur première collaboration ayant très bien fonctionné, Beth Hart et Joe Bonamassa s’étaient dit qu’il leur faudrait un jour accorder leur calendrier respectif afin de réaliser un disque en commun.
Le résultat, ce Don't Explain, ne s'explique pas, il s'écoute ...


2011

Barry White - All-Time Greatest Hits




Born in Galveston, Texas, a single mother, Barry White grew up in the suburbs of L.A. and becomes a gang member in his teens. At 17, he was sentenced to four months in prison for stealing 300 tires a Cadillac dealer with a value of 30,000 dollars. It was in prison in 1960 and listening to the radio tube Elvis Presley 'It's Now or Never' (It's now or never), he becomes aware of the bad turn of his life and the absurdity of his incarceration. This song has such an impact that wish to give a different meaning to his existence, especially in deciding that it would do something positive in his life and would be dedicated to music. He learned the piano with his mother and released her first album in sixteen years. After recording for several independent labels he founded the soul band 'Love Unlimited' where he mainly performs keyboards and orchestration. This is the beginning of a huge success. If the instrumental track 'Love's theme' sells several million copies, is when he sings the sensuality of his songs reached its climax. The tubes like 'I'm gonna love you just a little more', 'Let the music play' or 'Playing your game, Baby' are played everywhere. The bass voice of the colossus, his daring texts and both elegant, do give thanks to love, carnal and unrestrained ..

Né à Gavelston , au Texas d'une mère célibataire, Barry White grandit dans la banlieue de L.A. et devient membre d'un gang durant son adolescence. À 17 ans, il est condamné à quatre mois de prison pour le vol de 300 pneus d'un concessionnaire Cadillac  d'une valeur de 30 000 dollars. C'est en prison en 1960  et en écoutant à la radio le tube d'Elvis Presley 'It's Now or Never' ( C'est maintenant ou jamais), qu'il prend conscience de la mauvaise tournure de sa vie et de l'absurdité de son incarcération. Cette chanson a un tel impact qu'il souhaitera donner un tout autre sens à son existence, en décidant notamment qu'il ferait quelque chose de positif dans sa vie et se consacrerait à la musique. Il apprend le piano avec sa mère et sort un premier album à seize ans. Après avoir enregistré pour plusieurs labels indépendants, il fonde le groupe de soul 'Love Unlimited' où il réalise surtout les claviers et l'orchestration. C'est le début d'un immense succès.
Si le morceau instrumental 'Love's theme' se vend à plusieurs millions d'exemplaires, c'est lorsqu'il chante que la sensualité de ses morceaux atteint son paroxysme. Les tubes comme 'I'm gonna love you just a little more', 'Let the music play' ou 'Playing your game, Baby' sont joués partout. La voix de basse du colosse, ses textes osés et à la fois élégants, ne rendent grâce qu'à l'amour, charnel et sans retenue.

(195 tracks)

Joss Stone - Body Mind And Soul (2004)



Hard to believe, to listen, Joss Stone has just 17. His voice, sensual and serious, his sense of rhythm and his devilishly seductive growls are not those of a teenager. The tall blonde, between Shakira and Diana Krall physically, would fall rather on the side of Alicia Keys for her music. The two women share an undeniable sense of melody, recycling of soul and funk mixed with R'n'B, and cultivate a slight retro feel. Joss Stone wrote itself eleven of the fourteen tracks of Mind, body and soul, which demonstrated eclecticism while maintaining consistency. Between dancing very Snakes and ladders, the lament soul Right to be wrong, soul-rock ballad Killing time and funky and very effective You Had Me, Joss Stone walks his languid tone, sensual and stormy turn. 

This album takes time to install his moods, and leaves a significant share instrument. Admittedly, Joss Stone knows to surround himself. At his side including Nile Rodgers, guitarist disco group CHIC and black diva Angie Stone. All evidence and guarantees the quality of the music of Joss Stone. Mind, body and soul should seduce the most demanding.Difficile de croire, à l’écouter, que Joss Stone a à peine 17 ans. Sa voix, sensuelle et grave, son sens du rythme et ses feulements diablement séducteurs ne sont pas ceux d’une ado. Cette grande blonde, entre Shakira et Diana Krall physiquement, se situerait bien plutôt du côté d’Alicia Keys pour sa musique. Les deux jeunes femmes partagent un sens indéniable de la mélodie, du recyclage de la soul et du funk mêlé au R’n’B, et cultivent un léger côté rétro.
Joss Stone a écrit elle-même onze des quatorze titres de Mind, body and soul, qui fait preuve d’éclectisme, tout en gardant une certaine cohérence. Entre le très dansant Snakes and ladders, la complainte soul Right to be wrong, la ballade soul-rock Killing time et le funky et redoutablement efficace You had me, Joss Stone promène son timbre alangui, sensuel et tempétueux tour à tour.
Cet album prend le temps d’installer ses ambiances, et laisse une part appréciable aux instruments. Il faut dire que Joss Stone sait s’entourer. A ses côtés notamment Nile Rodgers, guitariste du groupe disco CHIC et la diva black Angie Stone. Autant de preuves et de garanties de la qualité de la musique de Joss Stone. Mind, body and soul devrait séduire les plus exigeants.

2004

Susan Tedeschi - Hope And Desire (2005)




Susan Tedeschi abandons his guitar a little for the benefit of his voice and we will not complain becaufe is rather nice voice finally ... Hope and desire is his new album. An album in which Susan and makes twelve times that she has selected as high: Blues, R & B, Gospel (in which she bathed younger), rock and folk, we must admit that Miss Tedeschi pretty sure ... especially since the whole is rather well arranged by Joe Henry, my eardrums hair still shudder ... 'Hope and desire' thus ballad between Stevie Wonder, Dylan, the Stones, Otis Redding, Ray Charles or Aretha Franklin, and for a ballad that s a very pretty ballad ...

Susan Tedeschi délaisse un petit peu sa guitare au bénéfice de sa voix et on ne va pas s'en plaindre parcequ'elle est plutot jolie cette voix finalement... "Hope and desire" c'est son nouvel album. Un album dans lequel Susan enchaine ainsi douze reprises qu'elle a sélectionné comme une grande : blues, R&B, gospel (dans lequel elle a baigné plus jeune), rock et folk, il faut bien admettre que miss Tedeschi assure pas mal... D'autant que l'ensemble est plutot très bien arrangé par Joe Henry, mes poils de tympans en frissonnent encore...
"Hope and desire" se ballade ainsi entre Stevie Wonder, Dylan, les Stones, Otis Redding, Ray Charles ou encore Aretha Franklin, et pour une ballade c'est une sacrée jolie ballade...


2005

🎸 Canned Heat – Future Blues (1970)



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🇫🇷 Biographie (Français)


Fondé à Los Angeles en 1965, Canned Heat s’est imposé comme l’un des groupes phares du blues-rock psychédélique américain. Connus pour leur passion du blues traditionnel, leur énergie scénique et les voix inimitables d’Alan Wilson et Bob Hite, ils ont marqué les grands festivals des sixties (Monterey, Woodstock). Future Blues, paru en 1970, est le dernier album avec la formation classique, incluant Wilson, décédé peu après sa sortie. Plus engagé politiquement, avec une reprise explosive de "Let's Work Together", l’album mêle blues électrique, boogie hypnotique et protest songs dans un esprit post-60s sombre et intense.

🇬🇧 Biographie (English)


Formed in Los Angeles in 1965, Canned Heat became a staple of American blues-rock, blending deep blues roots with psychedelic and boogie influences. Famous for their dual vocalists Bob Hite and Alan Wilson, and their appearances at Monterey and Woodstock, they captured the raw spirit of the era. Future Blues (1970) was the last album with the classic lineup before Wilson's tragic death. Featuring the hit "Let's Work Together" and politically charged themes, it’s a powerful blend of blues, protest, and hypnotic groove that stands as a poignant milestone in the band’s history.

💿 Trackliste

  1. Sugar Bee

  2. Shake It and Break It

  3. That’s All Right Mama

  4. My Time Ain’t Long

  5. Skat

  6. Let’s Work Together

  7. London Blues

  8. So Sad (The World’s in a Tangle)

  9. Future Blues

🎸 Musiciens

  • Alan “Blind Owl” Wilson – guitare slide, harmonica, chant

  • Bob “The Bear” Hite – chant

  • Harvey “The Snake” Mandel – guitare lead

  • Larry “The Mole” Taylor – basse

  • Fito de la Parra – batterie

📀 Production et crédits

  • Producteur : Skip Taylor

  • Ingénieur du son : Richard Moore

  • Label : Liberty Records (1970)

  • Design pochette : Barry Feinstein (drapeau inversé, clin d’œil protestataire)

  • Notes : Dernier album studio avec Alan Wilson, décédé peu après la sortie (1970)


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    Vous pouvez écouter l’album complet ici :





🎸 Canned Heat - Vintage (1970)



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🇺🇸 Biography (English)

Canned Heat's origins are in a community of blues record collectors, who met for several years in the home of Bob Hite to exchange their findings. In 1965, several regulars decided to form a jug band, which includes two future members of Canned Heat, Bob Hite and Alan Wilson. They were soon joined by guitarist Henry Vestine, freshly excluded Mothers of Invention Frank Zappa to inadvertent drug use, then by drummer Frank Cook, a young veteran who notably played the stars of sides of jazz such as Charlie Haden and Chet Baker. Hired by producer Johnny Otis, in 1966 the band recorded their first album, which will come out in 1970, once gained fame under the title Vintage. The disc contains mostly covers of blues standards, including Rollin 'and Tumblin', Spoonful Willie Dixon Louise and John Lee Hooker. Their bassist Stuart Brotman, who left the group to indulge in world music (especially he accompanied a belly dancer and then formed the Kaleidoscope Group), the Group draws alternately several musicians before securing his choice in March 1967 on Larry Taylor.


🇫🇷 Biographie

Les origines de Canned Heat se trouvent dans une communauté de collectionneurs de disques de blues, qui se réunissaient depuis plusieurs années dans la maison de Bob Hite pour y échanger leurs trouvailles. En 1965, plusieurs habitués du lieu décident de former un jug band, qui comprend notamment deux futurs membres de Canned Heat, Bob Hite et Alan Wilson. Ils sont bientôt rejoints par le guitariste Henry Vestine, fraîchement exclu des Mothers of Invention de Frank Zappa pour usage de drogue intempestif, puis par le batteur Frank Cook, jeune vétéran ayant notamment joué aux côtés de stars du jazz comme Charlie Haden ou Chet Baker.
Embauché par le producteur Johnny Otis, le groupe enregistre en 1966 un premier album, qui ne sortira qu'en 1970, une fois la célébrité acquise, sous le titre Vintage. Le disque contient essentiellement des reprises de standards du blues, parmi lesquels Rollin' and Tumblin', Spoonful de Willie Dixon et Louise de John Lee Hooker. Leur bassiste, Stuart Brotman, ayant quitté le groupe pour s'adonner à la World Music (il accompagna notamment une danseuse du ventre, puis forma le groupe Kaleidoscope), le groupe intègre tour à tour plusieurs musiciens avant de fixer son choix en mars 1967 sur Larry Taylor.


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1970

🎸 Red Dirt – Red Dirt (1970)



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🇫🇷 Biographie (Français)


Originaire du Yorkshire, Red Dirt livre avec cet unique album un rock rugueux, teinté de blues et de hard psychédélique. Sorti en 1970 sur le label Fontana, l'album passe totalement inaperçu à l'époque mais sera redécouvert des décennies plus tard comme un véritable joyau du rock underground britannique. Son énergie brute, ses riffs lourds et son atmosphère sombre en font un objet culte recherché par les collectionneurs.

🇺🇸 Biography (English)


Hailing from Yorkshire, Red Dirt released this self-titled album in 1970 on Fontana. At the time, it went virtually unnoticed, but over the years has gained cult status among collectors of underground British rock. The album delivers raw energy, heavy blues-infused riffs, and a dark psychedelic atmosphere that embodies the essence of obscure early ‘70s hard rock.

💿 Trackliste

  1. Memories

  2. Death Letter

  3. Problems

  4. Song For Pauline

  5. Ten Seconds To Go

  6. In The Morning

  7. Death Of A Dream

  8. Gowrie

  9. I’ve Been Down So Long

  10. Little Star

  11. Red Dirt

🎸 Musiciens

  • Dave Richardson – guitare, chant

  • Steve Howden – guitare, chant

  • Kenny Giles – basse

  • Steve Jackson – batterie

🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :

🔑 Mots-clés SEO
Red Dirt 1970, blues rock UK, underground rock, psychedelic blues, heavy rock britannique, rock obscur 70s, Steve Howden, Fontana Records, albums rares vinyle, heavy blues psychédélique, rock fuzz, rock collectionneur UK, proto-hard rock





Red Dirt



🎸 Fuzzy Duck – Fuzzy Duck (1971)



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🇫🇷 Biographie (Français)

Ce groupe originaire du nord de Londres qui se forma en 1970 est talentueux. La voix délicate de Garth Watt Roy, les confrontations basse-orgue-guitare sont splendides et survoltées. Leur unique album, sorti en 1971 sur MAM, est devenu culte dans la scène rock-progressif, marqué par son usage massif de l’Hammond et un son hard‑psych puissant. Pressé à seulement 500 exemplaires à l’origine, il a connu de nombreuses rééditions.Ecoutez les envolées sur "Mrs Prout", "Afternoon out" (du niveau d'un Ten Years After) ou "In our time". Et que dire de "More than I am" grand morceau hard progressif typique de l'époque aux riffs carrés et refrain accrocheur. Le morceau évolutif "Country boy" à la magnifique partie instrumentale ne laisserait pas indifférent un fan de Deep Purple, "A word from Big D" est un instrumental "comique" en l'honneur de leur mascotte. Malheureusement, au bout d'un an les musiciens changèrent leur "fuzzy" d'épaule : Mick Hawksworth travaillera avec Alvin Lee, Paul Francis avec Mick Ronson.



🇬🇧 Biography (English)


This band from North London which was formed in 1970 is talented. The delicate voice Garth Watt Roy, bass guitar-organ-confrontations are wonderful and supercharged. Listen on the flights "Mrs Prout," "Afternoon out" (the level of a Ten Years After) or "In our time". And what about "More than I am" typical large piece of progressive hard time to square riffs and catchy chorus. The evolutionary track "Country boy" to the beautiful instrumental part not leave indifferent any fan of Deep Purple, "A word from Big D" is an instrumental "comic" in honor of their mascot. Unfortunately, after a year the musicians changed their "fuzzy" Shoulder: Mick Hawksworth work with Alvin Lee, Paul Francis with Mick Ronson. This LP was not published only 500 copies ...


💿 Trackliste

  1. Time Will Be Your Doctor

  2. Mrs. Prout

  3. Just Look Around You

  4. Afternoon Out

  5. More Than I Am

  6. Country Boy

  7. In Our Time

  8. A Word From Big D


🎸 Musiciens

  • Mick “Doc” Hawksworth – basse, chant, 12‑cordes, violoncelle

  • Roy “Daze” Sharland – orgue Hammond, piano électrique, chant

  • Paul Francis – batterie, percussions

  • Grahame White – guitare, chant

  • Garth Watt‑Roy – guitare sur bonus/reprises


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :


🔑 Mots-clés SEO
Fuzzy Duck 1971, heavy prog, UK rock, Hammond organ, Mick Hawksworth, Roy Sharland, Paul Francis, Grahame White, Garth Watt-Roy, cult classic, MAM Records, psychedelic hard rock



🎸 Sheryl Crow – The Globe Sessions (1998)



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🇫🇷 Biographie (Français)


The Globe Sessions est le troisième album studio de Sheryl Crow, sorti en 1998. Cet album marque un tournant plus personnel et introspectif dans sa carrière, mêlant rock, folk et influences blues. Produit par Sheryl Crow elle-même, il est porté par une écriture plus mature et des arrangements travaillés, notamment sur des titres comme My Favorite MistakeThere Goes the Neighborhood et Sweet Child o’ Mine (reprise de Guns N' Roses). Cet opus a été salué par la critique et lui a valu plusieurs nominations aux Grammy Awards, renforçant sa place dans la scène rock féminine des années 90.

Après un second album riche et plus ou moins sous-estimé par le grand public, Sheryl CROW revient en grande pompe avec ce nouvel opus. Ce sera une grande année pour la chanteuse, avec trois nominations aux Grammy Awards dont deux réellement obtenus, en particulier celui du meilleur album rock de l'année 1998. The Globe Sessions est en effet un album qui réunit à merveille le pop-rock bien d'époque, et les accents roots qu'on avait alors un peu tendance à oublier. Mais Sheryl est née près de Memphis, et c'est sans doute cela qui fait la différence. Qui de mieux qu'elle pouvait porter cette musique aussi haut dans le monde des chanteuses ? Notez qu'en excellente musicienne, elle touche à tous les instruments : guitare, claviers, harmonica... Un équilibre que l'on retrouve aussi dans la musique, sous une autre forme. Certes, l'album est rock, noir, parfois sale, et les moindres prétextes aux montées de voix de la belle sonnent comme des cris de révolte. Mais n'oublions pas que les guitares acoustiques y sont aussi importantes que les électriques, et que miss Sheryl pèse encore le pour et le contre par cette volonté de contraste. Ainsi, le début du disque se veut très roots dans la guitare bluesy de 'My Favorite Mistake', l'orgue Hammond se fait malicieux, mais il y a ce ton pop qui rend la chanson chaleureuse -et sensuelle, si l'on parle de la voix-, en plus d'en faire un des tubes qui tiendront leurs promesses.

🇺🇸 Biography (English)


The Globe Sessions is the third studio album by Sheryl Crow, released in 1998. This album represents a more personal and introspective turn in her career, blending rock, folk, and blues influences. Produced by Sheryl Crow herself, it features mature songwriting and refined arrangements, notably on tracks like My Favorite MistakeThere Goes the Neighborhood, and a cover of Guns N’ Roses’ Sweet Child o’ Mine. The album received critical acclaim and earned several Grammy nominations, solidifying her place in the 90s female rock scene.

After a second album rich and somewhat underestimated by the general public, Sheryl CROW returns in style with this new album. It will be a great year for the singer, with three Grammy nominations, two actually achieved, especially that of the best rock album of 1998. The Globe Sessions is indeed an album that combines perfectly the pop-rock well vintage, and roots accents which had then just tend to forget. But Sheryl was born near Memphis, and that is probably what makes the difference. Who better she could wear this top as the world music singers? Note that excellent musician, it touches on all instruments: guitar, keyboards, harmonica ... A balance is also found in music, in another form. Certainly, the album is rock, black, sometimes dirty, and the smallest pretexts to mounted voice of the beautiful sound like cries of revolt. But do not forget that acoustic guitars are as important as electrical and Miss Sheryl still weighing the pros and cons of this contrast will. Thus, the beginning of the disc wants very roots in the blues guitar of 'My Favorite Mistake', Hammond is malicious, but there is this your pop song that makes the warm-and sensual, if one speaks the voice-in addition to make a tube that will keep their promises.

💿 Trackliste

  1. Leaving Las Vegas

  2. My Favorite Mistake

  3. There Goes the Neighborhood

  4. You’re an Original

  5. Mississippi

  6. Redemption Day

  7. Straight to the Moon

  8. The Difficult Kind

  9. Crash and Burn

  10. Sweet Child o’ Mine

  11. Desert Rose

  12. Subcity

🎸 Musiciens

  • Sheryl Crow – chant, guitares, claviers, basse

  • Jeff Trott – guitares, claviers

  • Dan Rothchild – basse

  • Benmont Tench – claviers

  • Kenny Aronoff – batterie

  • Patrick Warren – claviers, orgue

🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :

🔑 Mots-clés SEO
Sheryl Crow, The Globe Sessions, 1998, rock féminin, folk rock, blues rock, My Favorite Mistake, Grammy, rock 90s, Jeff Trott, Kenny Aronoff






Cat Stevens - Tea For The Tillerman (1970)



Difficult to succeed an album level Mona Bone Jakon and yet ... Released a few months after the latter, Tea For The Tillerman remains in the pop-folk tone of its predecessor while adding new elements like violins or some subtle arrangements (signed Del Newman) that make this album one of the most successful of the English genius. Following the success of his previous work Cat Stevens will serve us again a sumptuous blend of melody and sobriety. From the first chords we feel that the Cat has preserved the sensitivity of previous albums. "Where Do the Children Play? "Opens this journey to the heart of melancholy and sweetness shown into the beautiful pouch signed Cat Stevens himself. Two beautiful pieces away, and after the interplanetary hit "Wild World" that everyone has at least heard it once, Cat Stevens offers us the ride of the century: "Sad Lisa". His piano intro to cry the least sensitive of you, his beautiful violin solo and the song mastered to perfection make this song one of the most beautiful of the 70's. The whole album is full of rooms all as beautiful as each other as the dialogue between father and son of the cult classic "Father & Son" or the gospel flew the ultimate piece. Nothing to throw, everything is beautiful, sublime, great - the Cat takes us over the 37 minutes in the heart of sensitivity and its so personal universe.

Difficile de succéder à un album du niveau de Mona Bone Jakon et pourtant...Sorti quelques mois après ce dernier, Tea For The Tillerman reste dans la tonalité pop-folk de son prédécesseur tout en y ajoutant de nouveaux éléments comme des violons ou encore quelques subtils arrangements (signés Del Newman) qui font de cet album l’un des plus réussis du génie anglais. Fort du succès de son œuvre précédente Cat Stevens va nous servir à nouveau un somptueux mélange entre mélodie et sobriété. Dès les premiers accords on sent que le Cat a conservé toute la sensibilité des albums précédents. « Where Do the Children Play? » ouvre ce voyage au cœur de la mélancolie et de la douceur représenté jusque dans la superbe pochette signée Cat Stevens himself. Deux magnifiques morceaux plus loin, et après le tube interplanétaire « Wild World », que tout le monde a au moins déjà entendu une fois, Cat Stevens nous offre la ballade du siècle : « Sad Lisa ». Son intro au piano à faire pleurer les moins sensibles d'entre vous, son superbe solo de violon ainsi que le chant maîtrisé à la perfection font de cette chanson l'une des plus belles des 70's. L’album entier est parsemé de pièces toutes aussi belles les unes que les autres comme le dialogue entre père et fils du cultissime « Father & Son » ou encore l’envolé gospel de l’ultime morceau. Rien est à jeter, tout est beau, sublime, grand – le Cat nous fait voyager durant ces 37 minutes au cœur de la sensibilité et de son univers si personnel.


1970


🎸 Bedlam – Bedlam (1973)




Pochette de l'album

🇫🇷 Biographie


Bedlam est un groupe de rock britannique formé par le guitariste Cozy Powell, le bassiste et chanteur Dave "Clem" Clempson, et le claviériste et chanteur Colin Gibson. Leur unique album éponyme sorti en 1973 mélange hard rock et rock progressif avec une énergie brute et des compositions intenses. Malgré la qualité musicale, le groupe n’a pas rencontré un grand succès commercial mais reste un exemple intéressant du rock britannique des années 70, porté par le talent des musiciens.

🇬🇧 Biography


Bedlam was a British rock band formed by guitarist Cozy Powell, bassist/vocalist Dave "Clem" Clempson, and keyboardist/vocalist Colin Gibson. Their only self-titled album, released in 1973, blends hard rock and progressive rock with raw energy and intense compositions. Despite its musical quality, the band didn’t achieve major commercial success but remains an interesting example of 70s British rock, driven by the members' talents.

💿 Trackliste

  1. Chaos Is the Teacher – 4:30

  2. The Smile on Your Face – 4:40

  3. Dreams of India – 5:35

  4. Time for a Change – 3:55

  5. The Girl Who Had Everything – 5:05

  6. Life of the Party – 4:15

  7. Back to the City – 4:20

🎸 Musiciens

  • Cozy Powell – Batterie

  • Dave "Clem" Clempson – Guitare, chant

  • Colin Gibson – Claviers, basse, chant

🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :

👉 Mots-clés SEO intégrés : Bedlam 1973, Cozy Powell groupe, hard rock britannique années 70, rock progressif anglais, album rock classique, Dave Clempson, Cozy Powell batterie.


🎸 Grateful Dead - American Beauty (1970)



Pochette de l'album


🇬🇧 Biography

The first impression from listening to the ten gems that make up American Beauty, is the communion that unites the group. Of topics on how to use the choruses, the album is full of spirituality. The influence of the gospel is evident on many occasions, especially on 'Attics of My Life'. Recollection ( 'Candyman', 'Brokedown Place') to resume the hymns in unison ( 'Ripple', 'Sugar Magnolia'), the grateful Dead endorsed the tested recipes of American religious music. The secret to the popularity of the Dead is probably there, in that communion which brings the group and the public around immediate songs and frenzied jams. Even on a finely produced studio album as American Beauty, printing is kept to a concert in an old cozy bar, buttocks screwed on a stool handy Jerry Garcia and his band (and a bottle of Kentucky bourbon, needless to say). Group members are also aware, and are still used to pull a few extra dollars to their loyal fans.


🇫🇷 Biographie

La première impression qui ressort de l’écoute des dix joyaux qui composent American Beauty, c’est la communion qui unit les membres du groupe. Des thèmes abordés à la manière d’employer les chœurs, l’album est empreint de spiritualité. L’influence du gospel est évidente à maintes reprises, en particulier sur 'Attics of My Life'. Du recueillement ('Candyman', 'Brokedown Place') aux hymnes à reprendre à l’unisson ('Ripple', 'Sugar Magnolia'), le Mort reconnaissant a fait siennes les recettes éprouvées de la musique religieuse américaine. Le secret de la popularité du Dead est sans doute là, dans cette communion qui rassemble le groupe et le public autour de chansons immédiates et de jams endiablés. Même sur un album studio finement produit comme American Beauty, on conserve l’impression d’assister à un concert dans un vieux bar cossu, les fesses vissées sur un tabouret, à portée de main de Jerry Garcia et sa bande (et d’une bonne bouteille de Kentucky bourbon, cela va sans dire). Les membres du groupe en sont d’ailleurs bien conscients, et s’en sont toujours servi pour tirer quelques dollars supplémentaires à leurs fans fidèles.


💿 Trackliste

  1. Box of Rain – 5:17

  2. Friend of the Devil – 3:24

  3. Sugar Magnolia – 3:19

  4. Operator – 2:27

  5. Candyman – 6:14

  6. Ripple – 4:10

  7. Brokedown Palace – 4:09

  8. Till the Morning Comes – 3:09

  9. Attics of My Life – 5:12

  10. Truckin' – 5:06


🎸 Musiciens

  • Jerry Garcia – guitare solo, pedal steel, chant

  • Bob Weir – guitare rythmique, chant

  • Phil Lesh – basse, chant

  • Bill Kreutzmann – batterie

  • Ron "Pigpen" McKernan – harmonica, claviers, chant sur Operator

  • Mickey Hart – percussion (non crédité officiellement, mais présent sur certains morceaux)

  • Robert Hunter – paroles (non instrumentiste)

Musiciens additionnels :

  • David Grisman – mandoline (RippleFriend of the Devil)

  • Howard Wales – claviers (Candyman)

  • Ned Lagin – claviers (Candyman)


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :







🎸 Creedence Clearwater Revival – Cosmo's Factory (1970)



Pochette de l'album


🇫🇷 Biographie (Français)


Paru en juillet 1970, Cosmo’s Factory représente l’apogée créative de Creedence Clearwater Revival. Porté par une incroyable série de hits, cet album dense et puissant incarne la quintessence du swamp rock américain. John Fogerty y démontre tout son génie de compositeur et de producteur, avec des titres comme Travelin’ BandWho’ll Stop the RainUp Around the Bend ou encore Run Through the Jungle. L’album, dont le titre fait référence à l’espace de répétition du groupe surnommé "la fabrique de Cosmo" (du surnom du batteur Doug Clifford), est une pièce maîtresse du rock américain des années 70.


🇬🇧 Biography (English)


Released in July 1970, Cosmo’s Factory stands as Creedence Clearwater Revival’s creative and commercial peak. Packed with an impressive string of hits, it showcases John Fogerty’s songwriting and production at their finest. With anthems like Travelin’ BandWho’ll Stop the RainUp Around the Bend, and Run Through the Jungle, the album is a tour de force of American swamp rock. The title references the band’s rehearsal space—dubbed “Cosmo’s Factory” by drummer Doug Clifford.


💿 Trackliste

  1. Ramble Tamble

  2. Before You Accuse Me

  3. Travelin' Band

  4. Ooby Dooby

  5. Lookin' Out My Back Door

  6. Run Through the Jungle

  7. Up Around the Bend

  8. My Baby Left Me

  9. Who'll Stop the Rain

  10. I Heard It Through the Grapevine

  11. Long As I Can See the Light


🎸 Musiciens

  • John Fogerty – chant, guitare, piano, saxophone

  • Tom Fogerty – guitare rythmique

  • Stu Cook – basse

  • Doug Clifford – batterie


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :

🔑 Mots-clés SEO : Creedence Clearwater Revival, CCR, Cosmo’s Factory, 1970, John Fogerty, rock américain, swamp rock, roots rock, classic rock, rock psychédélique, Proud Mary, Lookin’ Out My Back Door, musique vintage.