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Rock Music Blog

mercredi 6 décembre 2017

Morning Dew - Morning Dew (1967)




The Morning Dew was a very successful rock band from Topeka, Kansas during the 1966 to 1971. The band toured through-out the Mid-West and was one of the hottest psychedelic bands of the era. This site is a tribute to their humble beginnings and rise to one of the more regionally recognized bands of the time. The Dew has released many re-releases and has been featured on compilations since that time to the present. Some of these re-release of material can be purchased through Cicadelic Records. 

The Morning Dew était un groupe de rock très apprécié de Topeka, Kansas pendant la période de 1966 à 1971. Le groupe a fait le tour du Mid-West et était l'un des groupes psychédéliques les plus chauds de l'époque. Ce site est un hommage à leurs humbles débuts et à l'un des groupes les plus reconnus au niveau local à l'époque. 

1971

Love Sculpture - Forms And Feelings (1969)



Love Sculpture was a British blues-rock band of the late 1960s, led by Dave Edmunds, plus bassist John Williams (born John David Williams, 19 January 1946, in Cardiff, Wales) and drummer Rob ‘Congo’ Jones (born Robert Jones, 13 August 1946, in Barry, South Wales).
They formed in Cardiff in 1966, and disbanded in 1970, although Edmunds went on to enjoy solo success in the 1970s. They are best known for their 1968 novelty hit, a cover version of the classical piece “Sabre Dance”, by Aram Khachaturian. 
Love Sculpture was notable primarily because of Edmunds’ subsequent success. The band itself was essentially a showpiece for Edmunds’ considerable technical ability on the guitar. Love Sculpture mostly performed blues standards, slightly revved-up, but still largely reverent to the originals. Love Sculpture split up after recording two albums. 

Love Sculpture était un groupe britannique de blues-rock de la fin des années 1960, dirigé par Dave Edmunds et comprenant le bassiste John Williams (né John David Williams, 19 janvier 1946, à Cardiff, Pays de Galles) et le batteur Rob 'Congo' Jones (né Robert Jones, 13 août 1946, à Barry, Galles du Sud).
Ils se sont formés à Cardiff en 1966 et se sont dissous en 1970. Bien qu'Edmunds ait connu un succès solo dans les années 1970, ils sont surtout connus pour leur hit de 1968, une reprise de la pièce classique "Sabre Dance" d'Aram Khachaturian. 
Love Sculpture a été célèbre principalement en raison du succès ultérieur d'Edmunds. Le groupe lui-même était essentiellement un élément majeur pour la capacité technique considérable d'Edmunds sur la guitare. Love Sculpture a pour la plupart interprété des standards de blues, légèrement rehaussés, mais toujours largement respectueux des originaux. Love Sculpture s'est séparé après avoir enregistré deux albums.

1969

Lightning - Lightning (1971)



A Minnesota-based rock band that grew out of White Lightning, a "power trio" consisting of ex-Litter guitarist Zippy Caplan, bass guitarist Woody Woodrich, and drummer Mick Stanhope. The music heard here was performed by this trio and a quintet formed by the addition of second guitarist Ronn Roberts and percussionist Bernie Pershey, who can be heard operating a xylophone on "When a Man Could Be Free." Technically, at least, Lightning was the name usually applied to the five-piece band.

Groupe de rock basé au Minnesota issu de White Lightning, un «power trio» composé du guitariste ex-Litter Zippy Caplan, du bassiste Woody Woodrich et du batteur Mick Stanhope. La musique entendue ici a été jouée par ce trio et un quintet formé par l'ajout du deuxième guitariste Ronn Roberts et du percussionniste Bernie Pershey, qui peut être entendu en train d'opérer un xylophone sur "When a Man Be Free". Techniquement, au moins, Lightning était le nom habituellement appliqué au groupe de cinq musiciens.

1971

Jasper Wrath - Jasper Wrath (1971)



Jasper Wrath formed in New Haven, Connecticut, in 1969. The original lineup consisted of drummer Jeff Cannata of New Haven power trio band Christopher Hawke, as well as keyboardist Michael Soldan, guitarist Robert Giannotti, and bassist Phil Stone from the Connecticut-based band Buckle. Uninterested in doing cover material, the band wrote a handful of songs in the next six to eight months and sent a few demos to record companies in New York and Los Angeles. Within a couple of weeks, interest from LA based MGM Records, prompted a call to set up a live showcase with their New York office. Weeks later contracts were negotiated and Jasper Wrath had their first record deal. Recorded in six weeks at Phil Ramone’s A&R Studio in New York, Wrath was on its way. The self-titled debut was released in 1971.

Jasper Wrath s'est formé à New Haven, Connecticut, en 1969. La formation originale comprenait le batteur Jeff Cannata du trio de New Haven Christopher Hawke, le claviériste Michael Soldan, le guitariste Robert Giannotti et le bassiste Phil Stone du groupe du Connecticut Buckle. Désireux de se lancer dans la composition, le groupe a écrit une poignée de chansons dans les six à huit mois qui suivirent et a envoyé quelques démos à des maisons de disques à New York et à Los Angeles. En l'espace de quelques semaines, MGM Records, basé à Los Angeles, les a appelés pour organiser un showcase en direct avec son bureau de New York. Quelques semaines plus tard, des négociations ont été entamées et Jasper Wrath a obtenu son premier contrat d'enregistrement. Enregistré en six semaines au studio A & R de Phil Ramone à New York, Wrath était en route. Le premier album éponyme a été publié en 1971.

1971

Homer - Homer (1970)



Although Homer's sole and rare album is full of ideas and busy late-psychedelic/early-progressive rock instrumentation, it's a bunch of notions in search of a road map, and ultimately doesn't say much. Sometimes there's similarity to early-'70s British progressive rock, the multi-sectioned song structures, and the dynamic instrumentation. There are country and folkier touches (including steel guitar), though, which were rare in such British music, sometimes leaving a slight odd feeling of hearing Neil Young (an influence especially audible on "Dawson Creek") intersect with Yesand the Moody Blues. The lyrics sometimes have a verge-on-the-better-world hippie outlook that, while laudable on paper, comes across as kind of sappy. The hard-to-get-a-handle-on eclecticism isn't the problem so much as far more common shortcomings in these kind of psychedelic-era obscurities: a lack of strong songs or gripping originality, despite the undoubted competence of the playing and vocals.

Bien que l'album unique et rare d'Homer soit rempli d'idées et d'instruments de rock psychédélique / progressif, c'est un tas de notions à la recherche d'une feuille de route, et finalement il ne dit pas grand-chose. Parfois, il y a une similitude avec le rock progressif britannique du début des années 70, les structures de chansons à plusieurs sections et l'instrumentation dynamique. Il y a des touches country et folkloriques (notamment la steel-guitar), qui étaient rares dans une telle musique britannique, laissant parfois une légère tonalité Neil Young (une influence particulièrement audible sur "Dawson Creek") croisée avec Yesand the Moody Blues. Les paroles ont parfois une vision hippie du monde qui, bien que louable sur papier, apparaît comme une sorte de dogme. L'éclectisme difficile à suivre n'est pas tant le problème que des défauts beaucoup plus communs dans ce genre d'obscurités de l'ère psychédélique : un manque de chansons fortes ou d'originalité saisissante, malgré la compétence incontestable du jeu et les voix remarquables.

1970

Amish - Amish (1972)



Formed in 1970, Galt, Ontario from the remnants of the R & B cover band FJ And The Impressions which included bassist Mike Gingrich and organ player Ron Baumtrog. 
Amish started out playing cover versions of McKenna-Mendelson Mainline, The Modern Rock Quartet, The Doors and James Gang songs.
Amish, a sect of people whose love for the natural life has kept them perennially old-fashioned, far from the destructive energies of progress and industry. A life without electricity or automobiles, in harmony with the land. A community of Amish people has grown up in Galt. And when five young musicians were looking for a name that would reflect their admiration and respect for simplicity and a natural way of life they had to look no farther than their neighbors.

Formé en 1970, Galt, Ontario, provient des restes du groupe de reprise R & B FJ And The Impressions qui comprenait le bassiste Mike Gingrich et le joueur d'orgue Ron Baumtrog.
Amish a commencé à jouer des reprises de McKenna-Mendelson Mainline, du Modern Rock Quartet, des Doors et de James Gang.
Amish, une secte de gens dont l'amour pour la vie naturelle les a gardés éternellement démodés, loin des énergies destructrices du progrès et de l'industrie. Une vie sans électricité ou automobile, en harmonie avec la terre. Une communauté de personnes Amish a grandi à Galt. Et quand cinq jeunes musiciens cherchaient un nom qui reflèterait leur admiration et leur respect pour la simplicité et un mode de vie naturel, ils ne devaient pas regarder plus loin que leurs voisins.

1972



Afterglow - Afterglow (1968)



An obscure psychedelic band based in Oregon, Afterglow released only one album in 1968 before vanishing. Afterglow's lone, eponymous release was sort of like a sampler of American psychedelic styles, featuring songs that recalled not only the Doors and Jefferson Airplane, but also the Byrds, Donovan and trippy garage-psychedelic bands like the Strawberry Alarm Clock. Afterglow starts with "Morning," a gentle folk-rock song that finds the middle ground between the Byrds and Jefferson Airplane.

Groupe psychédélique obscur basé en Oregon, Afterglow a publié seulement un album en 1968 avant de disparaître. La sortie éponyme d'Afterglow était un peu comme un sampler de styles psychédéliques américains, avec des chansons qui rappellent non seulement les Doors et Jefferson Airplane, mais aussi les Byrds, Donovan et certains trios garage-psychédéliques comme le Strawberry Alarm Clock. Afterglow commence avec "Morning", une douce chanson folk-rock qui trouve le juste milieu entre les Byrds et Jefferson Airplane.

1968

Aardvark - Aardvark (1970)


Originally, they became known mainly because Paul Kossof and Simon Kirke played in the band before leaving to form legendary band Free. From then on, Aardvark were mostly a studio act and by the time they recorded their only album, the line-up consisted of Stan Aldous (bass), Frank Clark (drums), Steve Milliner (keyboards, recorder, vibraphone) and Dave Skillin (vocals). Comparisons are not easy but one could probably say their music has the power of Emerson, Lake & Powell mixed in with a little R&B à la Procol Harum and early Moody Blues. Shades of Gryphon, Greenslade and Pink Floyd are also present.

À l'origine, leur notoriété venait du fait que Paul Kossof et Simon Kirke ont joué dans le groupe avant de partir pour former le légendaire Free. Après cela, Aardvark est devenu surtout un groupe de studio et au moment où ils enregistraient leur seul album, le line-up comprenait Stan Aldous (basse), Frank Clark (batterie), Steve Milliner (claviers, flûte à bec, vibraphone) et Dave Skillin (voix) Les comparaisons ne sont pas faciles mais on pourrait probablement dire que leur musique a la puissance d'Emerson, Lake & Powell mélangé avec un peu du blues de Procol Harum et de Moody Blues à leur début. Shades of Gryphon, Greenslade et Pink Floyd sont également présents.

1970

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Felt - Felt (1971)



Felt was formed in Alabama in the late '60s around the talents of Myke Jackson (guitars), Mike Neel(drums), Tommy Gilstrap (bass), Stan Lee (guitars), and Allan Dalrymple (keyboards). The band's self-titled album, released on the small Nasco label in 1971, contains half-a-dozen original songs written for the most part by Jackson. The mostly blues-styled songs on this album are full of great guitar work and contain fine Beatles-esque harmony vocals. While most of this album has a blues feeling to it, some of the songs hint of progressive rock with swirling keyboards, intense drumming, and blistering guitar solos. The album has recently been discovered for its musical excellence and has become a very rare collectors' item. Guitarist Lee would later go on to become a member of punk band the Dickies in the late '70s. 

Felt s'est formé en Alabama à la fin des années 60 autour des talents de Myke Jackson (guitares), Mike Neel (batterie), Tommy Gilstrap (basse), Stan Lee (guitares) et Allan Dalrymple (claviers). L'album éponyme, sorti sur le petit label Nasco en 1971, contient une demi-douzaine de chansons originales écrites pour la plupart par Jackson. Les chansons de cet album, qui sont en grande partie de style blues, sont pleines d'un excellent travail de guitare et contiennent de beaux chants d'harmonie dans le style des Beatles. Alors que la plupart de cet album a un côté blues, certaines des chansons évoquent le rock progressif avec des claviers tourbillonnants, des percussions intenses et des solos de guitare foudroyants. L'album a été récemment découvert pour son excellence musicale et est devenu un objet de collection très rare. Le guitariste Lee deviendra plus tard membre du groupe punk Dickies à la fin des années 70. 

1971

The Master's Apprentices - Choice Cuts (1971)



The Master's Apprentices  were an Australian rock band fronted by Jim Keays on lead vocals, which formed in 1965 in Adelaide, South Australia, relocated to Melbourne in February 1967 and attempted to break into the United Kingdom market from 1970, before disbanding in 1972. . The band launched the career of bass guitarist, Glenn Wheatley, later a music industry entrepreneur and an artist manager for both Little River Band. The band reformed periodically, including in 1987–1988 and again subsequently; they were inducted into the Australian Recording Industry Association(ARIA) Hall of Fame in 1998 alongside The Angels. 

The Master's Apprentices était un groupe de rock australien dirigé par Jim Keays,son chanteur, formé en 1965 à Adélaïde, en Australie du Sud, déménagé à Melbourne en février 1967 et tentant de pénétrer le marché britannique à partir de 1970 , avant de se séparer en 1972. Le groupe a lancé la carrière du bassiste, Glenn Wheatley, plus tard entrepreneur de l'industrie de la musique et directeur artistique pour Little River Band. Lee groupe s'est réformée périodiquement, y compris en 1987-1988 et de nouveau par la suite; ils ont été intronisés dans le Hall of Fame de l'Association australienne de l'industrie de l'enregistrement (ARIA) en 1998 aux côtés de The Angels.


1971