At that time, in 1968, the music scene in Frisco knows a psychedelic tidal wave linked to a very characteristic sound of the San Francisco Bay (Grateful Dead, Jefferson Airplane ...). In this acid-rock environment, CCR, which has never yielded to this influence and released his first album, the one that established the Creedence sound. Two headlines, I Put A Spell On You and Suzie Q (more than 8 minutes) covers of respective fellows responding to the surname of Jay Hawkins and Dale Hawkins (no relationship between the two). Ninety-Nine And A Half is another cover of Wilson Pickett and the rest of the album is original songs written by John Fogerty. The songs are solid as Walk On The Water (which dates from the time of Golliwogs and co-authored with his brother Tom).
A cette époque, en 1968, la scène musicale de Frisco connaît un raz-de-marée psychédélique lié à un son très caractéristique de la baie de San Francisco (Grateful Dead, Jefferson Airplane...). Dans cet environnement acid-rock, CCR, qui n'a jamais cédé à cette influence et sort son premier album, celui qui a établi le son Creedence. Deux grands titres, I Put A Spell On You et Suzie Q (plus de 8 minutes), reprises (des années 50) respectives de quidams répondant au patronyme de Jay Hawkins et de Dale Hawkins (aucun lien de parenté entre les deux). Ninety-Nine And A Half est une autre reprise de Wilson Pickett tandis que le reste de l'album se résume à des chansons écrites par John Fogerty. Les morceaux sont solides comme Walk On The Water (qui date de l'époque des Golliwogs et cosigné avec son frère Tom).
1968