The Electric Prunes is a rock band from the sixties, which was a brief success with psychedelic singles like 'I Had Too Much to Dream (Last Night)' or 'Get Me to the World on Time'. He had a troubled history and disappeared at the end of the decade, to be reborn in 2001. The first two albums of Electric Prunes are classic psychedelic rock: inventive, experimental, original. Jim Lowe (singer) defines the music of Electric Prunes as the Free Form Garage Rock, experimental rock garage. And it is true that this group is one of the first to blend rock and electronic tricks. Their biggest claim to fame is 'I Had Too Much To Dream (Last Night)' which became a classic sixties punk, thanks be to Lenny Kaye and Nuggets who shot the unjustly forgotten The group is from the San Fernando valley, Los Angeles. Initially, it is a garage band, The Sanctions consisting of Ken Williams (guitar), James Lowe (vocals, harmonica), Michael Weakley and sometimes Joe Dooley (drums) and Mark Tulin (bass). Like many groups of this period, its membership has varied over time and albums.
The Electric Prunes est un groupe de rock des sixties, qui eut un bref succès avec des singles psychédéliques comme 'I Had Too Much to Dream (Last Night)' ou 'Get Me to the World on Time'. Il eut une histoire tourmentée et disparut à la fin de la décennie, pour renaître en 2001.
Les deux premiers albums des Electric Prunes sont des classiques du rock psychédélique : inventifs, expérimentaux, originaux.
Jim Lowe (chanteur) définit la musique des Electric Prunes comme du Free Form Garage Rock, du garage rock expérimental. Et il est vrai que ce groupe est l'un des premiers à mêler rock et trucages électroniques. Leur plus grand titre de gloire est 'I Had Too Much To Dream (Last Night)' qui est devenu un classique sixties-punk, grâce soit rendue à Lenny Kaye et à Nuggets qui les a tiré d'un injuste oubli Le groupe est originaire de la vallée de San Fernando, Los Angeles. Au départ, c'est un garage band, The Sanctions, composé de Ken Williams (guitare), James Lowe (vocaux, harmonica), Michael Weakley et parfois Joe Dooley (batterie) et Mark Tulin (basse). Comme beaucoup de groupes de cette période, la composition de ses membres a varié selon les époques et les albums.
1967