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Rock Music Blog

samedi 10 février 2018

Man - Man (1971)



Man is the third studio album by the Welsh psychedelic/progressive rock band Man and was released March 1971. It was the first album by this line-up, Terry Williams having replaced Jeff Jones on drums, while Martin Ace replaced Ray Williams on bass. Reviews were mixed, particularly regarding the long tracks "Would the Christians...." and "Alchemist" which were an attempt to recreate some of the longer improvised jams that the band performed on stage, but which did not have the same impact on vinyl.

Man est le troisième album studio du groupe de rock psychédélique et progressif gallois Man, sorti en mars 1971. C'est le premier album de ce line-up, Terry Williams ayant remplacé Jeff Jones à la batterie, tandis que Martin Ace remplace Ray Williams à la basse. Les critiques ont été mitigées, notamment en ce qui concerne les longues pistes "Would the Christians ...." et "Alchemist" qui tentaient de recréer certains des jams improvisés plus longs que le groupe jouait sur scène, mais qui n'avaient pas le même impact sur vinyle.

Tracks :

01.     Romain    6:11
02.     Country Girl    3:08
03.     Would The Christians Wait Five Minutes? The Lions Are Having A Draw   12:52
04.     Daughter Of The Fireplace    5:11
05.     Alchemist    20:41
06.     Daughter Of The Fireplace  
07.     Alchemist 

1971




Blossom Toes - If Only For A Moment (1969)




Some personnel changes and a bit of the older-and-wiser potion, not to mention a few other substances, led to a radical transformation for the Blossom Toes's second album, 1969’s If Only for a Moment. The album is darker, more broodingly introspective but also heavier, shorn of the first disc’s contentious orchestrations. 

Certains changements de personnel et un peu de la potion plus âgée et plus sage, pour ne pas mentionner quelques autres substances, ont conduit à une transformation radicale pour le deuxième album des Blossom Toes, "If Only for a Moment" de 1969. L'album est plus sombre, plus intimement introspectif mais aussi plus lourd, dépouillé des orchestrations contentieuses du premier disque.

Tracks :

`01.    Peace loving man 
02.    Kiss of confusion  
03.    Listen to the silence 
04.    Love bomb 
05.    Billy Boe the gunman 
06.    Indian summer 
07.    Just above my hobby horse's head 
08.    Wait a minute 

1969



April Wine - On Record (1972)



After the success of Fast Train, the next album took on more of a “mainstream radio” sound. On Record was the album that established April Wine as a major international artist, on the strength of singles such as You Could Have Been A Lady, which became a Number One hit in Canada and cracked Billboard’s Top 30.

Après le succès de Fast Train, le prochain album a repris un son de "radio mainstream". On Record est l'album qui a fait d'April Wine un artiste international majeur, grâce à des titres tels que You Could Have A Lady, qui est devenu un succès numéro un au Canada et a battu le Top 30 du Billboard.

Tracks   :

01.     Farkus
02.     You Could Have Been A Lady
03.     Believe In Me
04.     Work All Day
05.     Drop Your Guns
06.     Bad Side Of The Moon
07.     Refuge
08.     Flow River Flow
09.     Carry On
10.     Didn't You

1972

Bangor Flying Circus - Bangor Flying Circus (1969)



Bangor Flying Circus is a trio formed in 1967 in Chicago, USA.A great group of musicians with musical ease and flawless instrumental technique, the exchanges between organ and guitar are very successful, with very fuzz solos and wah-wah, the rhythm sectionis not left out, thanks to its impeccable support and the quality of its game, as for the song present on the half of the titles it is quite mannered.

Bangor Flying Circus  est un trio formé en 1967 à Chicago, USA. Un super groupe comprenant des musiciens à l'aisance musicale et à la technique instrumentale sans faille, les échanges entre orgue et guitare sont très réussis, avec solos très fuzz et wah-wah, la section rythmique n'est pas en reste, de par son soutien impeccable et la qualité de son jeu,  quant au chant présent sur la moitié des titres il est assez maniéré. 

Tracks :

1.    Violent Man
2.    Come On People
3.    Ode To Sadness
4.     Concerto For Clouds
5.    A Change In Our Lives
6.    Someday I'll Find
7.    Mama Don't You Know
8.    In The Woods
9.    Norwegian Wood

1969



Secret Oyster - Sea Son (1974)



Secret Oyster is a progressive rock and jazz rock band from Denmark, active in the 1970s. Secret Oyster is a true continuation of Danish band Burnin Red Ivanhoe, Karsten Vogel, and Bøhling of Hurdy Gurdy and Knudsen of Coronarias Dans. At the end of Burnin Red Ivanhoe's career, Karsten Vogel begins to form a new band taking with him Bo Thrige Andersen the drummer and bassist Mads Vinding, often jazz partners together. Knowing guitarist Claus Bohling from the Danish circuit, he drew her into the group that took her name from Burnin Red Ivanhoe's second album titled "Secret Oysters Service".

Secret Oyster est un groupe de rock progressif et de jazz rock originaire du Danemark et actif dans les années 1970. Secret Oyster est une véritable continuation du groupe Danois Burnin Red Ivanhoe,  Karsten Vogel, et Bøhling de Hurdy Gurdy et Knudsen de Coronarias Dans. À la fin de la carrière de Burnin Red Ivanhoe, Karsten Vogel commence à former un nouveau groupe en prenant avec lui Bo Thrige Andersen le batteur et le bassiste Mads Vinding, souvent partenaires de jazz ensemble. Connaissant le guitariste Claus Bohling issu du circuit Danois, il l'attire dans le groupe qui a pris son nom d'après le morceau du deuxième album de Burnin Red Ivanhoe intitulé "Secret Oysters Service". 

Tracks :

01.    Oysterjungle
02.    Mind Movie
03.    Pajamamafia
04.    Black Mist
05.    Painforest
06.    Paella

1974



Burnin Red Ivanhoe - Across The Windowsill (1970)




Burnin Red Ivanhoe was formed back in 1967, and that makes them one of the first Scandinavian prog bands. Their style was quite original from the start, blending jazz-rock with R&B, blues, psychedelia etc. their debut from 1969 (double album) M 144. Most of Burnin Red Ivanhoe's albums have that certain Scandinavian touch, similar to early 70's prog groups such as Wigwam, Culpeper's Ochard.

Burnin Red Ivanhoe a été formé en 1967, ce qui en fait l'un des premiers groupes de prog scandinaves. Leur style était assez original dès le début, mêlant jazz-rock avec R & B, blues, psychédéliques, etc. leur premier album de 1969 (double album) M 144. La plupart des albums de Burnin Red Ivanhoe ont cette touche scandinave similaire aux groupes prog des années 70 tels que Wigwam ou Culpepper's Ochard.

Tracks :

1. Across The Windowsill
2. Canaltrip
3. Rotating Irons
4. Gong-Gong The Elephant Song
5. Near The Sea
6. Secret Oyster Service


1970



Fever Tree - For Sale (1970)



For Sale was the band's fourth album and was put together as they were breaking up. The group originated in Houston, Texas and began in 1966 as a folk rock group called The Bostwick Vines. They changed their name to Fever Tree a year later after the addition of keyboard player Rob Landes.

For Sale était le quatrième album du groupe et a été mis en place comme ils se séparaient. Le groupe est né à Houston, Texas et a commencé en 1966 en tant que groupe de rock folk appelé The Bostwick Vines. Ils ont changé leur nom à Fever Tree un an plus tard après l'ajout du clavier Rob Landes.

Tracks :

1.   I Put A Spell On You 3:23
2.   You're Not The Same Baby 3:46
3.   She Comes In Colors 3:04
4.    Hey Mister 2:06
5.   Come On In 2:50
6.   Girl Don't Push Me 2:39
7.   Hey Joe 12:56

1970










The Head Shop - The Head Shop (1969)



The Head Shop is a New York band that was blazing fast on the psyche scene in the late '60s. Originally, they were doing Christian rock, they had to take some acids and they recorded this enjoyable album and crazy with a revival of Revolution, Beatles (which they said mixed with Mahler) and an appearance of Larry Coryell on guitar.

The Head Shop est un groupe new-yorkais qui est passé de manière fulgurante sur la scène psyché à la fin des années 60. A l’origine, ils faisaient du rock chrétien, ils ont dû prendre quelques acides et ils ont enregistré cet album jouissif et déjanté avec notamment une reprise de Revolution, des Beatles (qu’ils disaient avoir mélangé avec du Mahler) et une apparition de Larry Coryell à la guitare. 

Tracks :

01.    Head shop 
02.    Heaven here we come 
03.    Sunny  
04.    Listen with a third ear 
05.    Opera in the year 4000  
06.    Where have all the people gone  
07.    Yesterday 
08.    Revolution 
09.    I Feel Love Comin' On 
10.     Prophecy  
11.     Infinity

1969

Fields - Fields (1969)



A single self-titled album -- that's what the California power trio Fields left behind in 1969. Clearly Guitarist Richard Fortunato, bassist Patrick Burke, and drummer Steven Lagana had been deeply influenced by Cream, by the sound of things. 

Un seul album éponyme - c'est ce que le power trio  californien Fields a laissé derrière lui en 1969. Clairement le guitariste Richard Fortunato, le bassiste Patrick Burke et le batteur Steven Lagana ont été profondément influencés par Cream, par le son des choses.

Tracks :

1.    Elysian Fields 
2.    Bide My Time 
3.    Take You Home 
4.    Jump on You 
5.    Sun Would Set 
6.    Love Is the Word





Dream - Get Dreamy (1967)



Dream was a short lived Norwegian psychedelic pop band featuring legendary guitarist Terje Rypdal. They recorded their lone album for Polydor in 1967, in between his stints with The Vanguards and his 1968 debut solo album. 

Dream était un groupe pop psychédélique norvégien de courte durée avec le légendaire guitariste Terje Rypdal. Ils ont enregistré leur album solo pour Polydor en 1967, entre ses passages avec The Vanguards et son premier album solo en 1968.

Tracks :

1. Green Things (From Outer Space) 3:16
2. Emptiness Gone 2:27
3. Ain't No Use 8:22
4. Driftin 3:04
5. I'm Counting On You 3:06
6. Night Of The Lonely Organist And His Mysterious Pals 5:46
7. You 2:22
8. You're Right About Me 2:44
9. Hey Jimi 2:58
10. Do You Dream 2:08

1967





The Appletree Theatre - Playback (1967)



Playback was an album recorded by The Appletree Theatre in 1967. The project was set up by brothers Terry and John Boylan. It was written, directed and performed by the Boylan brothers, supported by leading jazz session musicians including Larry Coryell and Eric Gale. Playback was essentially a loosely woven concept album, divided into three acts, an overture, and an epilogue, with pop songs linked by vocal narratives and snatches of music, including elements of jazz, acid rock, and classical music. It was released on the Verve Forecast label in the US and UK in 1968, with a different cover to the UK re-release from 1972 on the MGM Records label. 

Playback était un album enregistré par The Appletree Theatre en 1967. Le projet a été mis en place par les frères Terry et John Boylan. Il a été écrit, réalisé et interprété par les frères Boylan, soutenu par de grands musiciens de jazz, dont Larry Coryell et Eric Gale. Playback était essentiellement un album conceptaire vaguement tissé, divisé en trois actes, une ouverture, et un épilogue, avec des chansons pop liées par des récits vocaux et des bribes de musique, y compris des éléments de jazz, de rock acide et de musique classique. Il a été publié sur le label Verve Forecast aux États-Unis et au Royaume-Uni en 1968, avec une couverture différente de la réédition du Royaume-Uni à partir de 1972 sur le label MGM Records.

Tracks :

1. ...In The Beginning... 0:55
2. Hightower Square 2:24
3. Lullaby 0:25
4. Saturday Morning 1:53
5. Nevertheless It Was Italy 2:15
6. I Wonder If Louise Is Home 2:10
7. Chez Louise 1:02
8. E-Train (The Jello Song) 1:00
9. Meanwhile 0:15
10. Brother Speed 3:15
11. You're The Biggest Thing In My Life 3:35
12. Don't Blame It On Your Wife 2:50
13. The Sorry State Of Staying Awake 3:54
14. Barefoot Boy 2:53
15. Lotus Flower 2:15
16. What A Way To Go (Yes) 2:50

1967


Pacific Drift - Feeling' Free (1970)



Pacific Drift was composed of Laurent Arendes (Drums), Graham Harrop (guitar and bass), Barry Reynolds (guitar and vocals), and Brian Shapman (keyboards and vocals). Feelin 'free is a tasty mix of psychedelic pop, west coast rock tinged with progressive rock, all in one coherent ensemble.

Pacific Drift était composé de Laurent Arendes (Batterie), Graham Harrop (guitare et basse), Barry Reynolds (guitare et chant), et Brian Shapman (claviers et chant). Feelin’ free est un mélange savoureux de pop psychédélique, de west coast rock teinté d’un poil de rock progressif, le tout dans un ensemble cohérent.

1. Plaster Caster's U.S.A.
2. Tomorrow Morning Brings
3. Feelin' Free
4. Just Another Girl
5. Garden Of Love
6. Norman
7. Grain Of Sand
8. Greta The Legend
9. Going Slow
10. God Has Given Me
11. Happy Days

1970

Blonde On Blonde - Rebirth (1970)



Blonde On Blonde, despite sounding like they lived on the corner of Haight-Asbury actually hailed from the far less glamorous surroundings of Newport, South Wales. Like many bands of the turn of the ’60s into the ’70s, they had started out earlier in the transformative decade in their home territory as an American blues and soul influenced outfit, later moving to London. That move came with a name change from the Cellar Set to the Dylan-inspired Blonde On Blonde. After their first album, Contrasts in 1969, their singer left, and the band returned to South Wales to rehearse for Rebirth, their second release.

Blonde On Blonde, malgré le fait qu'ils avaient l'air d'habiter au coin de Haight-Asbury, était originaire des environs moins glamour de Newport, au Pays de Galles du Sud. Comme beaucoup de groupes du début des années 60 jusque dans les années 70, ils avaient commencé plus tôt dans la décennie transformative de leur territoire d'origine en tant qu'équipe américaine influencée par le blues et le soul, avant de déménager à Londres. Ce mouvement est venu avec un changement de nom de Cellar Set à   Blonde On Blonde inspiré par Dylan. Après leur premier album, Contrasts en 1969, leur chanteur est parti, et le groupe est retourné au sud du Pays de Galles pour répéter Rebirth, leur deuxième album.

Tracks :

1.    Castles In The Sky 
2.    Broken Hours 
3.    Heart Without A Home 
4.    Time Is Passing 
5.    Circles 
6.    November 
7.    Colour Questions 
8.    You’ll Never Know Me/Release 

1970

High Tide - Blankman Cries Again (1970)



In here lies the bones of heavy metal's ancestors. This is a subreddit to share and discuss lesser known and obscure proto-metal, hard-psych, heavy-prog, proto-punk, hard-blues, biker-garage rock, outsider and downer rock from around the world.

Ici se trouvent les ossements des ancêtres du heavy metal. C'est un argument pour partager et discuter des proto-metal, hard-psych, heavy-prog, proto-punk, hard-blues, biker-garage rock, outsider et downer rock du monde entier.

Tracks :

1. Blankman Cries Again
2. The Joke
3. Saneonymous
4.     The Great Universal Protection
5.     Ice Age

1970




Relatively Clean Rivers - Relatively Clean Rivers (1975)



This album comes out of the mind of Phil Pearlman. Pearlman is a veteran of the American 60's rock scene, being the brains behind such epic psych albums Beat of the Earth and the great Electronic Hole. Relatively Clean Rivers' only album was released in 1975/76 though it sounds straight out of 1969.

Cet album vient de l'esprit de Phil Pearlman. Pearlman est un vétéran de la scène rock américaine des années 60, étant le cerveau derrière des albums psychiques tels que Beat of the Earth et le grand Electronic Hole. Le seul album de Relative Clean Rivers a été publié en 1975/76 bien qu'il semble tout droit sorti de 1969.

Tracks :

01.    Easy Ride
02.    Journey Through the Valley of O
03.    Babylon
04.    Last Flight to Eden
05.    Hello Sunshine
06.    They Knew What to Say
07.    The Persian Caravan
08.    A Thousand Years

1975


Anonymous - Inside The Shadow (1976)



Originally released privately in 1976 on the playfully-named, A Major Label, the Indianapolis-based combo Anonymous was led by Ron Matelic,. Inside the Shadow is a collision of the post-psychedelic return-to-roots arena many were mining in the late ‘60s-early ‘70s (Buffalo Springfield, Byrds, CSN&Y, early Bread, etc), while retaining the omnipresent influence of later ‘60s Beatles. 

Initialement publié en 1976 sur le label A Major, le combo anonyme basé à Indianapolis a été dirigé par Ron Matelic. Inside the Shadow est une collision de l'arène post-psychédélique avec le retour aux racines que beaucoup exploitaient à la fin des années 60 et au début des années 70 (Buffalo Springfield, Byrds, CSN & Y, Bread au début, etc.), tout en conservant l'influence omniprésente des Beatles des années 60.

Tracks :

1.    Who Been Foolin 
2.     J. Rider  
3.     Up to You  
4.    Shadow Lay  
5.     Pick Up and Run 
6.     We Got More 
7.    Sweet Lilac 
8.     Baby Come Risin 
9.     We Got More 
10.     One Sided Lover 
11.    Pike River 
12.    Kiss of Your Soul 
13.    High Roller 
14.    Sunday's Hero 

1976




Circus Days Vol 3 - 60's UK Pop-Sike Obscurities Psychedelic Rock Folk Music British Bands (1970)




Tracks :

1.   The Fruit Machine - I'm Alone Today  
2.   The Green Scrab - Asariah's Dance  
3.   Cirkus -  Amsterdam  
4.   Koran, Tamara And Perception -  Veils Of Mourning Lace  
5.   Rhubarb Rhubarb - Rainmaker   
6.   The Wire Machine - Mind Fascination   
7.   Bob Monkhouse - In My Dream World  
8.   Hat And Tie - Finding It Rough  
9.   The Actress - Good Job With Prospects 
10.   The Churchills - Too Much In Love To Hear  
11.   The Lovin' - Do It Again  
12.   The Summer Set - It's A Dream  
13.   Thane Russal - Drop Everything & Run 
14.   The Ron Grainer Orchestra - The Prisoner  
15.   Earth - Resurrection City  
16.   Druid Chase - Take Me In Your Garden  
17.   The Mirage - And Life Goes On  
18.   The Mariane - You Had Better Change Your Evil Ways  
19.   The Fenmen - Rejected  
20.   The Living Daylights - Jane 
21.   The Medium - Edward Never Lies  
22.   Kate -  Shout It  

1970


The Bonzo Dog Band - The Doughnut in Granny's Greenhouse (1968)



The Doughnut in Granny's Greenhouse is the second album by the Bonzo Dog Doo-Dah Band. By this time the band had changed their name to "The Bonzo Dog Band", dropping out the "Doo-Dah". The group's sound had also expanded beyond their music hall and jazz roots, drawing inspiration from the blues and psychedelic rock movements that had grown in popularity at the time.

The Donut dans Granny's Greenhouse est le deuxième album du groupe Doo-Dah Bonzo Dog. A cette époque, le groupe avait changé son nom pour "The Bonzo Dog Band", abandonnant le "Doo-Dah". Le son du groupe s'était également étendu au-delà de leur music-hall et de leurs racines jazz, s'inspirant des mouvements de blues et de rock psychédélique qui avaient gagné en popularité à l'époque.

Tracks :

1. We Are Normal 4:49
2. Postcard 4:23
3. Beautiful Zelda 2:25
4. Can Blue Men Sing the Whites 2:49
5. Hello Mabel 2:46
6. Kama Sutra 0:40
7. Humanoid Boogie 3:03
8. Trouser Press 2:18
9. My Pink Half of the Drainpipe 3:34
10. Rockaliser Baby 3:32
11. Rhinocratic Oaths 3:22
 12.     Moustachioed Daughters           4:49

1968

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The Gods - Genesis (1968)




After leaving Stevenage based R'n'B outfit The Jimmy Brown Sound in early 1965 keyboardist / guitarist / vocalist Ken Hensley formed The Gods with Mick Taylor (guitar), John Glasscock (bass / vocals) and Brian Glasscock (drums). However this line up only lasted until June 1967 when Taylor quit to join John Mayalls Bluesbreakers and then The Rolling Stones. He was replaced by Greg Lake a few time. With Greg Lake leaving in the summer of 1968 to form King Crimson (and later Emerson Lake And Palmer) John Glasscock returned to the line up and the band released the album "Genesis".

Après avoir quitté le groupe R'n'B basé à Stevenage, The Jimmy Brown Sound, début 1965, le claviériste/guitariste/chanteur Ken Hensley forme The Gods avec Mick Taylor (guitare), John Glasscock (basse/chant) et Brian Glasscock (batterie). Cependant, cette série n'a duré qu'en juin 1967, date à laquelle Taylor les a quitté pour rejoindre John Mayalls Bluesbreakers, puis The Rolling Stones. Il a alors été remplacé par Greg Lake quelques temps. Avec Greg Lake qui part à l'été 1968 pour former King Crimson (et plus tard Emerson Lake And Palmer), John Glasscock revient au groupe initial et le groupe sort l'album "Genesis".

Tracks :

1.    Towards The Skies (Joe Konas)      3:25
2.    Candles Getting Shorter     4:28
3.    You're My Life (Joe Konas, Lee Kerslake)     3:20
4.    Looking Glass      4:14
5.    Misleading Colours (Lee Kerslake, Joe Konas)      3:40
6.    Radio Show (Robertson, Sugarman)     3:11
7.    Plastic Horizon (Robertson, Sugarman)      3:26
8.    Farthing Man (Joe Konas)      3:30
9.    I Never Know      5:41
10.   Time And Eternity (Joe Konas, Lee Kerslake)     2:43
11.   Baby's Rich     2:48
12.   Somewhere In The Street (Ken Hensley)     2:50
13.   Hey Bulldog (John Lennon, Paul McCartney)    3:03
14.   Real Love Guaranteed     2:29

1968

Mirkwood - Mirkwood (1973)



Mirkwood is a very obscure band from Dover, Kent, England. The band was formed in early 1971 by Jack Castle and Mick Morris. This record was originally released in 1973 and has been restored from a pristine vinyl copy as the original master tapes do not exist anymore. The band plays a raw edged guitar driven progressive rock.

Mirkwood est un groupe très obscur de Douvres dans le Kent en Angleterre. Le groupe a été formé au début de 1971 par Jack Castle et Mick Morris. Ce disque a été initialement publié en 1973 et a été restauré à partir d'une copie en vinyle car les bandes originales originales n'existent plus. Le groupe joue un rock progressif brut dominé par la guitare.

Tracks : 

01.    Take My Love     4:35
02.    Love's Glass Of Sunshine     11:27
03.    Just Because     5:16
04.    The Leech      5:18
05.    The Vision     3:26
06.    Clockwise     6:01
07.    Lavendula     7:23



Time - Before There Was... Time (1968)



These 35 minutes of music were recorded in January 1968, when Tom McFaul, Lynn David Newton, Richard Stanley, and David Rosenboom drove twice from Buffalo to a recording studio in Toronto. Their original brand of psychedelic music had already gelled, as songs like "Introductory Lines" and "Sad Benjamin" illustrate. The 11 tracks included here go back and forth between post-Sgt. Pepper's psychedelic pop and acid folk with medieval leanings. 

Ces 35 minutes de musique ont été enregistrées en janvier 1968, lorsque Tom McFaul, Lynn David Newton, Richard Stanley et David Rosenboom ont conduit deux fois de Buffalo à un studio d'enregistrement à Toronto. Leur marque originale de musique psychédélique avait déjà gélifié, comme l'illustrent des chansons comme "Introductory Lines" et "Sad Benjamin". Les 11 morceaux inclus ici vont et viennent entre pop folk psychédélique de Sgt. Pepper et acid rock avec des penchants médiévaux.

Tracks :

1.    A Song For You 
2.    Kemp's Jig (Instrumental) 
3.    Introductory Lines
4.    Sad Benjamin
5.    Lily Has A Rose
6.   At Shadow's Eye
7.    Green Fields
8.    Waking
9.    Ma's Pan
10.   Dover Beach
11.    Elon Experience

1968


Black Bonzo - Black Bonzo (2004)


Progressive Rock
Born from the ashes of an ephemeral swedish psychedelic formation claiming the legacy of the pioneers of the late '60s (originally named Gypsy Sons Of Magic), Black Bonzo has finally made a little good in time, now inspired by a proto-hard-progressive scene for the less typical: we often think of , period Demons And Wizards, for this rustic ardor allied to an unstoppable sense of the chorus (the song recalls even strongly that of David Byron) but also at the early Greenslade, for this thick and enveloping organ sound, almost crappy, or even at Grand Funk Railroad, at the turn of one or two hard-hitting titles (on "Jailbait" in particular). There is only a few cracks of vinyl for the trip to be total ...


Né sur les cendres d’une formation suédoise psychédélique éphémère revendiquant l’héritage des pionniers de la fin des années 60 (initialement nommée Gypsy Sons Of Magic), Black Bonzo n’a fait finalement qu’un tout petit bon dans le temps, s’inspirant désormais d’une scène proto-hard-progressive pour le moins typée : on pense souvent à Uriah Heep, période Demons And Wizards, pour cette fougue rustique alliée à un sens imparable du refrain (le chant rappelle même fortement celui de David Byron), mais aussi au Greenslade des débuts, pour ce son d’orgue épais et enveloppant, presque cradingue, voire à Grand Funk Railroad, au détour d’un ou deux titres âprement scandés (sur «Jailbait» en particulier). Il ne manque guère que quelques craquements de vinyle pour que le trip soit total…

Tracks :

1.    Lady Of The Light     7:03 
2.    Brave Young Soldier     9:08 
3.    These Are Days Of Sorrow    6:42 
4.    New Day / Intermission     4:13 
5.    Fantasy World     6:45 
6.    Freedom     3:20 
7.    Sirens     4:53 
8.    Jailbait     4:19 
9.    Leave Your Burdens    4:03 
10.    Where The River Meets The Sea     7:54 

2004