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Rock Music Blog

vendredi 29 juillet 2016

Warhorse - Red Sea (1972)




Some beautiful pieces in the nets laid in the middle of the Red Sea. Some wriggle in all directions, some showing their teeth, others plant a sting you, and many are poisonous (but what a sweet poison!). No lazy goldfish, but a lot of deep purple species (Deep Purple). The Warhorse is not a hippocampus but we know his hobbyhorse: the rock, into the abyss where it takes us. And we are suffering from the rapture of the deep. Sink into the narcosis of good music overdose, it is a risk to run. Dare, dare good people! A dive in the 70's, this is not war! For the adventurous who will abandon the suit with lead feet to try the self-contained breathing rare gas. (Forgive me, I smoked seaweed with hot rhythms!)

Quelques très belles pièces prises dans les filets posés au milieu de cette Mer Rouge. Certaines gigotent dans tous les sens, les unes montrent les dents, d'autres vous plantent un dard, et beaucoup sont venimeuses (mais quel doux poison!). Pas de poissons rouges indolents, mais pas mal d'espèces pourpre profond (Deep Purple). Ce Warhorse n'a rien d'un hippocampe mais on connaît son cheval de bataille : le rock, dans les abysses duquel il nous entraine. Et nous sommes atteints de l'ivresse des profondeurs.  Sombrer dans la narcose par overdose de bonne musique, c'est un risque à courir. 
Osez, osez braves gens ! Une plongée dans les 70's, c'est pas la guerre !
Pour les téméraires qui sauront abandonner le scaphandre aux pieds de plomb pour essayer la respiration autonome aux gaz rares.
(Pardonnez-moi, j'ai fumé des algues aux rythmes endiablés!)

Warhorse :

Ashley Holt - vocals
Peter Parks - guitar
Frank Wilson - organ, piano
Nick Simper - bass
Mac Poole - drums

1972

Bob Marley - Anthology




Bob Marley was born Robert Nesta Marley February 6, 1945 in Nine Miles, and died May 11, 1981 in Miami, is a singer-songwriter, singer and Jamaican musician. In just ten years, from 1973 to his death, his group The Wailers and he revolutionized music. The indolent pace, intoxicating songs capsized the planet. During his concerts, audiences were entranced. Bob Marley sang of love, redemption, liberation of African peoples. On stage the artist was inhabited. The public also dancing to intoxication professions of faith this man to Christ-paces. The specialists of the art of Bob Marley will insist that his talent was not born in the mid 70. He, like Picasso had his blue period: Ska early sixties and rocksteady soon after, a rhythm already swaying. He is the undisputed master of reggae.

Bob Marley, né Robert Nesta Marley le 6 février 1945 à Nine Miles, et mort le 11 mai 1981 à Miami, est un auteur-compositeur-interprète, chanteur et musicien jamaïcain.
En à peine dix ans, de 1973 à sa mort, son groupe Les Wailers et lui révolutionnèrent la musique. Le rythme indolent, enivrant de ses chansons fit chavirer la planète.
Pendant ses concerts, les spectateurs étaient en transe. Bob Marley chantait l'amour, la rédemption, la libération des peuples africains. Sur scène l'artiste était habité. Le public aussi, qui dansait jusqu'à l'ivresse les professions de foi de cet homme aux allures christiques.
Les spécialistes de l'art de Bob Marley insisteront pour dire que son immense talent n'est pas né au milieu des années 70. Lui aussi, comme Picasso, a eu sa période bleue: le Ska au début des années soixante, puis le rocksteady peu après, un rythme déjà plus chaloupé.
Il est le maître incontesté du reggae.


(494 tracks)

Gun - Gunsight (1969)



We are enticed from listening to the aggressive 'Head in the Clouds'. This piece continues the race previously started with the devil, the title is the wicked force fed more incendiary solos as each other, and they began to dream of heavy metal. Then we note the tremendous pace of 'Dreams and Screams' who gets the whole arsenal of the Gun, fairly well structured at the time. Battery bearings are obvious and despite the lack of double bass, and the will of Adrian Paul is clear: without really knowing what they were doing, the The senseless race continues elsewhere and revival of psychedelic elements, such as Hispanic 'Situation Vacant', where the voice of Adrian fact squarely. The guitar remains an almost ultimate reference. For those years where everyone speaks only of Clapton (God) or Hendrix (Master), I would strongly advise you listening to Adrian Gurvitz, which is largely in. The solos never end, a real jam from hell, a beautiful piece. Alas, the British siblings stops there his innovative attempts: Although the blue grass of 'Drowning Yourself in the River', although almost acoustic, remains in a southern rock spirit, we leave the shores of heavy, dirty rock to something classic. The slide of 'Hobo', straight out of the complete works of the Allman Brothers, this proves another major influence in the music of Gun. Yourself in the River', although almost acoustic, remains in a southern rock spirit, we leave the shores of heavy, dirty rock to something classic. The slide of 'Hobo', straight out of the complete works of the Allman Brothers, this proves another major influence in the music of Gun.
The orchestration of the millimeter 'Angeline' in fact it is true a pretty slow tone almost Jazzy - the bridge is almost South American - but so far relatively trio of concerns. The idea was not bad and the compo is good. Just the diversity of tracks on this second album could confuse fans slightly? Moreover, both parties 'Lady Ink' leave in the hispanic and Adrian shine on flamenco. 'Lady Lou', sung by Paul takes us back to the sweet but ethereal fragrance of flower power. Finally 'Long Hating Wildman' more like a title Kinks: we swim in the British pop with guitars still crazy however. It was almost ... a little extra effort might be enough to position the Gun at the very top (sigh). Nice shots, however, charge the barrels and set up!


Nous sommes alléchés dès l'écoute de l'agressif 'Head in the Clouds'. Ce morceau poursuit la course précédemment débutée avec le diable, le titre est bien méchant, gavé de soli plus incendiaires les uns que les autres, et l'on se prend à rêver de metal lourd. On notera ensuite le formidable rythme de « Dreams and Screams » qui reprend tout l'arsenal du Gun, assez bien structurée pour l'époque. Les roulements de la batterie sont évidents et malgré l'absence de double grosse caisse, la volonté d'Adrian et Paul est claire : sans savoir vraiment ce qu'ils faisaient, les frères ont probablement accouché là d'une des bases du heavy metal. 
La course insensée se poursuit d'ailleurs et relance des éléments plus psychédéliques, comme l'hispanisante 'Situation Vacant', où la voix d'Adrian le fait carrément. La guitare reste une référence quasi ultime. Pour ces années où tout le monde ne parle que de Clapton (le Dieu) ou d'Hendrix (le Maître) , je ne saurais trop vous conseiller l'écoute attentive d’Adrian Gurvitz, qui est largement au niveau. Les solos n'en finissent plus, une vraie jam d'enfer, un superbe morceau.
Hélas, la fratrie britannique stoppe là ses tentatives novatrices : même si le blue grass de 'Drowning Yourself in the River', bien que quasi acoustique, reste dans un esprit southern rock, nous quittons les rivages du rock lourd et crade pour quelque chose de plus classique. La slide de 'Hobo', tout droit sortie des œuvres complètes des Allman Brothers, prouve cette autre influence majeure dans la musique de Gun.
L'orchestration au millimètre d''Angeline' en fait il est vrai un joli slow au ton presque Jazzy – le bridge est quasi sud-américain –, mais donc relativement éloigné des préoccupations du trio. L'idée n'était pas mauvaise et la compo est bonne. Simplement la diversité des titres présents sur ce second album a pu légèrement dérouter les fans ? D'ailleurs, les deux parties de 'Lady Ink' repartent dans l'hispanisant et font briller Adrian sur un flamenco. 'Lady Lou', chantée par Paul, nous replonge dans les effluves douces mais éthérées du flower power. Enfin 'Long Haïr Wildman' ressemble plus à un titre des Kinks: on nage dans la pop britannique, avec des grattes toujours aussi dingues en revanche.
On y était presque... Un petit effort supplémentaire aurait peut-être suffi pour positionner les Gun tout au sommet (soupir). Jolis tirs cependant, rechargez les barillets et réglez la hausse !

1969




The Rolling Stones - Goats Head Soup (1973)



This goat head soup has a very bland taste after spicy foods previously served by the chefs (the menus Exile and Sticky Fingers). Stones slightly out of breath, although the presence of Mick Taylor also ensures some great moments. The song 'One Hundred Years Ago', by attaching his clavinet and clings to its nostalgic lyrics (regrets of a very recent past, yet seems so far away), has a quick and muscular final, overflown by the wah of 'blond angel. Great. The small bridge on 'Doo doo doo doo (Heartbreaker) is also perfect, fluid and sensual. 'Can You Hear the Music', she has a particular sound, interesting, the atmosphere evokes the vibrations of a 'No Quarter' zeppelinien, a small flute adds a playful scent. A good surprise. The tragedy is that it is almost everything. The rest is heated. 'Doo doo doo doo (Heartbreaker)', for example: catchy, full of brass and scoundrels choirs, brass but these are very wise, away from heat, brightness and fish they had on Exile on Main Street. As for the chorus, no need to compare the diabolical incantations of 'Sympathy For The Devil'. 'Hide Your Love' is just another blues brought the piano, like all others dotting Exile ... 'Winter' stretches its beautiful violins out of the agreements, and that's 'Sway' or 'Moonlight Mile' that is begins to regret. 'Star Star' made stamp, small painted rock well ... what's up? Mick Taylor and without eternal inimitable hitting Charlie Watts, one could even speak of just average album. And 'Angie', then? Lovely melody, well written, drinking arrangements ... In this range, we can easily prefer 'As Tears Go By', 'Ruby Tuesday' or 'Lady Jane', for example. Conclusion: to take a whack from the biggest rock band in the world, it will now go to the stadium. What we are doing all on almost 30 years!

Cette soupe de tête de chèvres a un goût bien fade après les mets épicés précédemment servis par les chefs (aux menus Exile et Sticky Fingers).
Léger essoufflement des Stones, même si la présence de Mick Taylor garantit encore quelques grands moments. Le morceau 'One Hundred Years Ago', attachant par son accroche au clavinet et ses paroles nostalgiques (regrets d’un passé très récent, qui pourtant semble si loin), possède un final rapide et musclé, survolé par la wah-wah de l’ange blond. Formidable. Le petit bridge sur 'Doo doo doo doo (Heartbreaker)' est également parfait, fluide et sensuel. 'Can You Hear the Music', elle, possède un son particulier, intéressant, l’ambiance évoque les vibrations d’un 'No Quarter' zeppelinien, une petite flute ajoute un parfum espiègle. Une bonne surprise.
Le drame, c’est que c’est quasiment tout. Le reste est du réchauffé. 
'Doo doo doo doo (Heartbreaker) ', par exemple : entraînant, plein de cuivres et de chœurs canailles, mais ces cuivres sont très sages, loin de la chaleur, de la brillance et de la pêche qu’ils avaient sur Exile on Main Street. Quant aux chœurs, inutile de les comparer aux diaboliques incantations de 'Sympathy for The Devil'. 'Hide Your Love' est un énième blues amené au piano, semblable à tous les autres qui parsèment Exile… 'Winter' étire ses beaux violons sur des accords convenus, et c’est 'Sway' ou 'Moonlight Mile' qu’on se met à regretter. 'Star Star' fait taper du pied, petit rock bien fardé… quoi de neuf ? Sans Mick Taylor et l’éternelle frappe inimitable de Charlie Watts, on pourrait même parler d'album tout juste moyen.
Et 'Angie', alors ? Jolie mélodie, bien écrite, arrangements potables…  Dans cette gamme, on peut aisément lui préférer 'As Tears Go By', 'Ruby Tuesday' ou 'Lady Jane', par exemple.

Conclusion : pour se prendre une claque de la part du plus grand groupe de rock du monde, il faudra désormais se rendre au stade. Ce que nous faisons tous ou presque depuis 30 ans !

1973

Fanny Adams - Fanny Adams (1971)




First and only album of the Australian band of the 70's Fanny Adams. Doug Parkinson Focus and plays guitar .. There are some great riffs Heavy Psyche honest this album especially on the excellent track 'Got To Get A Message To You'.

Premier et unique album du groupe australien des 70's  Fanny Adams. Doug Parkinson de Focus y joue de la guitare.. Il y a quelques grands riffs Heavy Psyché sur cet honnête opus plus particulièrement sur ​​l'excellent morceau 'Got To Get A Message To You'.

1971

Prince - Purple Rain (1984)





When fate Purple Rain, in 1984, Prince has sold three million albums small, a trifle compared to the 10 million that flow through this awesome tote ideas. Recorded with his band The Revolution, the soundtrack of the movie Purple Rain innovates from the first notes of "Let's Go Crazy" - a discordant organ agreement on which Prince began a little early Catholic sermon. "The Beautiful One" sees him perform a magnificent display of steamy ballad, served by its unreal falsetto before it launches headlong into unbridled and synthetic funk of "Computer Blue". But nothing really prepares to wonder "When Doves Cry," his haunting keyboards and haunting rhythm - one of the pieces that best symbolize her and Prince style. Unless "Purple Rain", his languorous guitar, his vicious tempo and the histrionics of Minneapolis kid are the true creative top of a disk where the competition is tough.

Quand sort Purple Rain, en 1984, Prince a déjà vendu trois petits millions d'albums, une broutille comparée aux 10 millions qu'il écoulera grâce à ce génial fourre-tout d'idées. Enregistrée avec son groupe The Revolution, la bande originale du film Purple Rain innove dès les premières notes de "Let's Go Crazy" - un accord d'orgue discordant sur lequel Prince amorce un début de sermon peu catholique. "The Beautiful One" le voit effectuer une magnifique démonstration de ballade torride, servie par son falsetto irréel, avant qu'il ne se lance à corps perdu dans le funk débridé et synthétique de "Computer Blue". Mais rien ne prépare vraiment à l'étonnant "When Doves Cry", ses claviers lancinants et sa rythmique obsédante - un des morceaux qui symbolisent le mieux le son et le style Prince. À moins que "Purple Rain", sa guitare langoureuse, son tempo vicieux et le cabotinage du kid de Minneapolis ne soient le véritable sommet créatif d'un disque où la concurrence est rude.

From 'Purple Rain' 1984

From 'Purple Rain' 1984

Short Cross - Arising (1972)



McCalley Gray (Drums), Butch Owens (Keyboards), Velpo Robertson (Vocals, Guitar) and Bird Sharp (Bass) delivers a magnificent (and only) rock blues album evoking Ten Years After or even Grand Funk Railroad. The first tracks are fairly conventional, with brass sections may be questionable for some purists, but which are well integrated. Then the disc strays or rather travel into "rock songs" beautiful and even explores paths to known perfumes (King Crimson or Allman Brothers Band). Velpo Robertson is an exceptional guitarist and continued to work in the world of music after the rapid separation Short Cross. He is credited on albums page Wison or Susan Greenbaum.

Gray McCalley (Drums), Butch Owens (Keyboards), Velpo Robertson (Vocals,Guitar) and Bird Sharp (Bass) délivre un magnifique (et unique) album de blues rock évoquant Ten Years After ou même Grand Funk Railroad. Les premiers morceaux sont assez conventionnels, avec des sections de cuivres peut-être discutables pour certains puristes, mais qui sont bien intégrées. Ensuite le disque s'égare ou plutôt voyage dans des "chansons rocks" magnifiques et même explore des sentiers aux parfums connus (King Crimson ou Allman Brothers Band). 
Velpo Robertson est un guitariste exceptionnel et a continué à travailler dans le monde de la musique après la séparation rapide de Short Cross. Il est crédité sur des albums de Page Wison ou de Susan Greenbaum.


1972

Free - Fire And Water (1970)



Fire And Water presents a group whose sound is primarily that of blues rock. This trend is illustrated from the title track Fire And Water, especially its refrain that uses a grid of typical agreements. But it also happens to Free venturing on other grounds. So the intro and verses of All Right Now guitar parts approach the hard rock, when Mr. Big couplets reveal funk influences. Free is composed of talented musicians, especially their singer and guitarist. Paul Rodgers' voice can be powerful sometimes, on Mr. Big choruses or All Right Now, he performs in the manner of a hard rock singer, sometimes rocky, as on the occasion of Heavy Load . Rodgers has a happy skinned body well suited to ballads such as Blues Oh I Wept. Paul Kossoff, very influenced by Jimi Hendrix whose disappearance has affected many plays about him in a very fluid and lyrical style. It adorns including Mr. Big and Oh I Wept very melodic solo shots, full of feeling and emotion. He demonstrates his talent by rhythm guitarist of the riff All Right Now, a title that seems to have strongly influenced ACDC: its impact means including Back In Black. Also on this level, Kossoff creates heady arpeggios on Mr. Big Bridge. This title also highlights the play of Andy Fraser, which offers unforgettable baselines.

Fire And Water présente un groupe dont le son est principalement celui du blues rock. Cette tendance est illustrée dès le morceau-titre Fire And Water, et en particulier son refrain qui utilise une grille d’accords typique. Mais il arrive également à Free de s’aventurer sur d’autres terrains. Ainsi les parties de guitare de l’intro et des couplets de All Right Now se rapprochent du hard rock, quand les couplets de Mr. Big révèlent des influences funk. Free est composé de musiciens talentueux, en particulier son chanteur et son guitariste. La voix de Paul Rodgers peut se faire tantôt puissante, sur les refrains de Mr. Big ou encore All Right Now, qu’il interprète à la manière d’un chanteur de hard rock, tantôt rocailleuse, comme à l'occasion de Heavy Load. Rodgers possède un organe volontiers écorché qui convient bien aux complaintes Blues telles que Oh I Wept. Paul Kossoff, très marqué par Jimi Hendrix dont la disparition l’a beaucoup affecté, joue quant à lui dans un style très fluide et lyrique. Il agrémente notamment Mr. Big et Oh I Wept de plans solo très mélodiques, empreints de feeling et d’émotion. Il démontre son talent de guitariste rythmique par le riff de All Right Now, un titre qui semble avoir fortement influencé ACDC : son impact s’entend notamment sur Back In Black. Toujours sur ce plan, Kossoff crée des arpèges entêtants sur le pont de Mr. Big. Ce titre met également en valeur le jeu d’Andy Fraser, qui offre des lignes de basse inoubliables.

1970

Dogfeet - Dogfeet (1970)




This album released in 1969 is a compendium of English heavy blues well balanced, with a bonus excellent guitarist in the person of Alan Pearse. The band formed in the late 60s as a quartet, and, like Fleetwood Mac, is trying to develop an electrified rock and blues violent. From the opening track, the group takes the listener by the throat. drum roll, and it's the bass that engages, rhythmic, unceasing, before the guitar begins its ramblings on this epic blues. Mr. Sunshine is the top of the album. Without contest. But the result is not outdone, oscillating between heartbreaking blues, lyrical themes (Reprise) and heavy rock where the guitarist constantly expresses his talent. In 1970, the band signed its first single, Sad story / On the road, but already the commercial temptation arises. A new album is now in preparation, but will never see the day, the label for lack of funds, leaving the Dogfeet to take care of his foals Steamhammer, closer to success. It's the end of the adventure for the quartet.

Cet album sorti en 1969 est un condensé de heavy blues anglais bien balancé, avec en prime un excellent guitariste en la personne d’Alan Pearse. 
Le groupe se forme à la fin des années 60 sous la forme d’un quatuor, et,  à la manière du Fleetwood Mac, s’essaie à développer un blues rock violent et électrisé. 
Dès le morceau d’ouverture, le groupe prend l’auditeur à la gorge. Roulement de batterie, et c’est la basse qui embraye, rythmique, incessante, avant que la guitare n'entame ses divagations sur cet épique blues. Mr. Sunshine est le sommet de l’album. Sans conteste. Mais la suite n’est pas en reste, oscillant entre blues déchirant, thèmes lyriques (Reprise) et heavy-rock où le guitariste exprime constamment son talent. En 1970, le groupe signe son premier single, Sad story/On the road, mais déjà la tentation commerciale se fait sentir. Un nouvel album est alors en préparation, mais ne verra jamais le jour, le label, faute de moyens, délaissant les Dogfeet pour s’occuper de ses poulains Steamhammer, plus proches du succès. C’est la fin de l’aventure pour le quatuor.

1970




Neil Young - On The Beach (1974)




In 1973, after the success of Harvest and After The Gold Rush, Neil Young has just finished a grueling tour that will see the publication of her first live album, Time Fades Away, and record a very dark album Tonight's The Night that the record company refused to release not to break his image. Very disappointed as there was yelled all his rage and all his despair after the death of two close friends, and expressed his vision of a horizon not very clear that scrutinizes in vain, Neil does not know what he want to do and finally get back to work for a new album to less dark accents. On the Beach, released before Tonight's The Night, but recorded afterwards is not so far more gay: devastated, shattering dreams and hippies Beatitudes Young. The album opens up the second period, which ends with Rust Never Sleeps in 1979. Registered largely under the influence of solid honey '(a mixture of marijuana and honey), this disc can be considered as one of the most tortured albums of Neil Young. The first song 'Walk On' is certainly the least black album. On a pace quite catchy, Neil Young there ends the disagreement that there was in between the Lynyrd Skynyrd band and him about his song 'Alabama'. 'See the Sky about to Rain' date of sessions made to prepare the feral album in 1972. The tone and darker and the song is dominated by the Wurlitzer organ played by Neil and pedal steel guitar Ben Keith. This song was recorded by the Byrds in 1973 on their self-titled album on the occasion of a unique reformation with Crosby.
'Revolution Blues', the first of three titles contain the word blues, inspired by Charles Manson Neil met at Topango Canyon when he lived there. The lyrics are very dark and violent, the music is more rock than blues away by the rhythm of the Band. David Crosby plays rhythm guitar. 'For the Turnstiles' is a calmer song that Neil Young performer banjo. It shares the vocals with Ben Keith. 'Vampire Blues' is the only true blues album. Neil there settles accounts with the oil lobby. 'On the Beach' initially opens the B-side of the vinyl. It is a piece where the slow rhythm Neil expresses his loneliness and despair. The title track mixes chords on the guitar, the bass is particularly swollen, presence of violin, harmonica and piano Wurlitzer played by Graham Nash. On 'Motion Pictures' Neil heals the wounds of separation with Carrie Snodgress, mother of his first son Zeke and poses a clear picture of the celebrity. Ambulance Blues "which closes the album is a melancholy folk ballad through which the air violin Rusty Kershaw. Neil Young talks among others about his past in Toronto, the Patty Hearst kidnapping and Richard Nixon. 
Poison with californian candy colors. It's very cold on this beach, but there we get shivers of pleasure ...

En 1973, après les succès de Harvest et de After The Gold Rush, Neil Young vient de finir un tournée épuisante qui verra la publication de son premier album en public, Time Fades Away, et d'enregistrer un album très noir Tonight's The Night que la maison de disques refuse de publier pour ne pas casser son image. Très dépité car il y avait gueulé toute sa rage et tout son désespoir après la mort de deux amis proches, et exprimé sa vision d'un horizon pas très clair qu'il scrute en vain, Neil ne sait pas trop ce qu'il a envie de faire et finit par se remettre au travail pour un nouvel album aux accents moins sombres. On the Beach, sorti avant Tonight's The Night, mais enregistré après, n'est pourtant guère plus gai : dévasté, brisant les rêves hippies et les béatitudes de Young. L'album ouvre la porte à la seconde période qui s'achèvera avec Rust Never Sleeps en 1979. Enregistré en grande partie sous l'influence de 'honey solides' (un mélange de marijuana et de miel), ce disque, peut être considéré comme l'un des plus torturés des albums de Neil Young.
Le premier titre 'Walk On' est certainement le moins noir de l'album. Sur un rythme assez entrainant, Neil Young y clôt la mésentente qu'il y eut entre le groupe Lynyrd Skynyrd et lui à propos de sa chanson 'Alabama'.
'See the Sky about to Rain' date des sessions faites pour préparer l'album Harets en 1972. Le ton y et plus sombre et la chanson est dominée par l'orgue Wurlitzer joué par Neil et la pedal steel guitare de Ben Keith. Ce titre fut enregistré par les Byrds en 1973 sur leur album éponyme à l'occasion d'une unique réformation avec Crosby.
'Revolution Blues', le premier des trois titres à comporter le mot blues, est inspiré par Charles Manson que Neil rencontra à Topango Canyon lorsqu'il y vivait. Les paroles sont très noires et violentes, la musique est plus rock que blues, emmené par la rythmique du Band. David Crosby y joue de la guitare rythmique.
'For the Turnstiles' est une chanson plus calme que Neil Young interprète au banjo. Il y partage le chant avec Ben Keith.
'Vampire Blues' est le seul vrai blues de l'album. Neil y règle ses comptes avec le lobby pétrolier.
'On the Beach' ouvre initialement la face B du vinyle. C'est un morceau au rythme lent où Neil exprime toute sa solitude et son désespoir. Ce titre éponyme mêle des accords à la guitare, la basse est particulièrement gonflée, présence de violon, harmonica et du piano Wurlitzer joué par Graham Nash.
Sur 'Motion Pictures', Neil panse les plaies de sa séparation avec Carrie Snodgress , mère de son premier fils Zeke et pose une image lucide sur la célébrité. 
'Ambulance Blues' qui clôt l'album est une ballade folk mélancolique traversée par le violon aérien de Rusty Kershaw. Neil Young y parle entre autres de son passé à Toronto, du kidnapping de Patty Hearst et de Richard Nixon. 
Du poison aux couleurs de bonbon californien. Il fait bien froid sur cette plage, mais on y frissonne de plaisir ...

Tracks :

1.   Walk On - 2:40
2.   See the Sky about to Rain - 5:03
3.   Revolution Blues - 4:02
4.   For the Turnstiles - 3:13
5.   Vampire Blues - 4:11
6.   On the Beach - 6:59
7.   Motion Pictures (For Carrie) - 4:20
8.   Ambulance Blues - 8:57

Enjoy Music :

1974

Sade - The Best Of Sade (1994)






Sade Adu, whose real name Helen Folasade Adu is a soul music singer-songwriter and naturalized British jazz, born January 15 195 Ibadan, Nigeria. It is part of Sade since 1983. His work is associated with the current smooth jazz and vocal jazz. The Best Of Sade is the first compilation of Sade. Released in 1994, it contains 16 songs among the most famous hits of the group, but also some rare tracks and songs that the group prefers. The Best Of Sade, who welcomes creativity and extraordinary career of the group, flat topping the charts from 1994 to 1995. Certified quadruple platinum in the US it sold over 2 million copies in Europe.

Sade Adu, de son véritable nom Helen Folasade Adu, est une auteur-compositeur-interprète de musique soul et jazz naturalisée britannique, née le 15 janvier 195 à Ibadan au Nigéria.
Elle fait partie du groupe Sade depuis 1983.
Son œuvre est associée aux courants du smooth jazz et du jazz vocal.
The Best Of Sade est la première compilation de Sade. Sorti en 1994, elle contient 16 titres parmi les hits les plus célèbres du groupe, mais aussi certains titres rares et les titres que le groupe préfère. The Best Of Sade, qui salue la créativité et l'extraordinaire parcours du groupe, plane au sommet des charts de 1994 à 1995. Certifié quadruple platine aux États-Unis il s'écoule à plus de 2 millions d'exemplaires en Europe.

1994