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Rock Music Blog

samedi 22 octobre 2016

Hurdy Gurdy - Hurdy Gurdy (1971)



Hurdy Gurdy arose out of the Danish group Peter Belli & the B.B. Brothers in 1967. Three of the B.B. Brothers - guitarist Claus Bohling, drummer Jens Otzen, and English bassist Mac MacLeod, then temporarily based in Denmark - split from Belli to form a psychedelic-hard rock-oriented trio. The band moved to England in 1968, after MacLeod had been deported. It's been reported that Donovan, a friend of MacLeod whom Mac had played with previously as a backing musician, wanted to produce a version of the band covering 'Hurdy Gurdy Man', a Donovan composition.

Hurdy Gurdy est né du groupe danois Peter Belli & The B.B. Brothers en 1967. Trois des B.B. - le guitariste Claus Bohling, le batteur Jens Otzen, et le bassiste anglais Mac MacLeod, alors basés temporairement au Danemark - se séparent de Belli pour former un trio orienté hard-rock psychédélique. Le groupe a déménagé en Angleterre en 1968, après MacLeod ait été expulsé.
Il a été rapporté que Donovan, un ami de MacLeod, avec lequel Mac avait précédemment joué  en tant que musicien d'appoint, voulait produire une version du groupe reprenant 'Hurdy Gurdy Man', une composition à succès de Donovan.

1971



Road - Road (1972)



Road was sort of a B-list supergroup, pairing Noel Redding (Jimi Hendrix Experience) with guitarist Rod Richards (formerly of Rare Earth) and drummer Leslie Sampson. The group's self-titled album ends up being little more than warmed-up post-Hendrix hard rock, heavy on the wah pedal. Richards actually turns in some fine, if not particularly original, performances on guitar). If you like that style of British psychedelic music with a hard blues edge then this album is a forgotten gem. 

Road était une sorte de supergroupe de 'seconde division', associant Noel Redding (Jimi Hendrix Experience) avec le guitariste Rod Richards (ex Rare Earth) et le batteur Leslie Sampson. L'album éponyme du groupe donne quelque peu dans le hard rock post-Hendrix légèrement réchauffé, et est un peu lourd sur la pédale wah-wah. Richards assure de bonnes performances à la guitare, même s'il ne propose rien de très original. Si vous aimez ce style de musique psychédélique britannique avec un côté hard blues alors cet album est un bijou oublié.

1972



Quiver - Gone In The Morning (1972)



Quiver were a wonderful band too see live in a small, smokey London pub. Live, the band would often take their songs and spin them into long jam sessions not unlike the Dead. No album captures Renwick's marvellous improvisatory skills, but 'Gone in the Morning' on this album comes close. Great music, great memories! Oh, and I should add that Quiver existed and made their two albums before they joined up with the Sutherland Brothers. The latter had some great songs but needed a quality band behind them....

Quiver était un merveilleux groupe à voir en live dans un petit pub londonien enfumé. Et là le groupe embarquait chaque chansonnant de longues jam sessions longues qui n'étaient pas sans rappeler celles du Dead. Aucun album ne capture cette merveilleuse capacité d'improvisation, encore que, sur cet album, 'Gone in the Morning' s'en rapproche beaucoup. Quiver est apparu et a fait leurs deux albums avant de rejoindre avec les Sutherland Brothers. Ces derniers avait quelques grandes chansons, mais avait besoin d'un groupe de qualité derrière eux .....

From Quiver - 'Gone In The Morning' (1972)




Elf - Elf (1972)



Elf is a deeply-rooted blues/boogie debut album that features a still relatively unknown frontman, Ronald Padavona, better known as Ronnie James Dio on subsequent albums. Playing bass, as well as singing in a lower pitch, he is the perfect fit for this type of music. Hooch Koochie Lady sounds a little like something from The Rolling Stones, Rod Stewart, or even Free. This album isn't exactly expertly produced (it sounds a bit raw), but it seems to work pretty well for a blues album.

Elf est un premier album de blues/boogie profondément enraciné qui dispose d'un chanteur encore relativement inconnu, Ronald Padavona, mieux connu par la suite comme Ronnie James Dio. Son jeu de basse, ainsi que sa voix dans un ton assez grave sont la solution idéale pour ce type de musique. 'H hoche Koochie Lady' sonne un peu comme les  Stones, Rod Stewart, ou même Free. Cet album est pas exactement une production léchée (ça sonne un peu cru), mais il arrive à bien fonctionner pour un album de blues.

1972

Rockin' Horse - Yes It Is (1970)



The goal of Rockin' Horse was to revive the classic Liverpool sound -- in that regard, Yes It Is is a phenomenal album. Jimmy Campbell and ex-Merseybeats bassist Billy Kinsley delivered up a record with a good rootsy feel to everything here, and the stuff that fits into a Merseybeat groove is authentic right down to the roughness in the bass work. Some of the rest is closer in spirit to what the Band shot for on Music From Big Pink and their self-titled album.

Le but de Rockin' Horse était de faire revivre le son classique de Liverpool - à cet égard, oui, c'est un album phénoménal. Jimmy Campbell et le bassiste ex-Merseybeats Billy Kinsley ont livré un enregistrement avec un son qui vient des racnes, et leur production groovy à la Merseybeat est juste authentique jusqu'à la rugosité dans le travail de la basse. Certes le reste est très proche dans l'esprit de ce que the Band a tiré pour le Music From Big Pink et leur album éponyme.

1970