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Rock Music Blog

vendredi 26 janvier 2018

Winterhawk - Revival (1977)



First formed in 1977 by Macarus, vocalist/bassist Doug Brown, rhythm guitarist Dan Searight, and drummer Steve Tsoukatos, Winterhawk gradually built a healthy regional following thanks to frequent live performances in places as prestigious as the 5,000-seat Aragon Ballroom, while opening for the likes of Steppenwolf, Budgie, and Black Oak Arkansas. But subsequent lineup difficulties wound up slowing the band's momentum, and after working for a spell as a trio with no recording contract in sight, Winterhawk was put on ice at the start of the 1980s, when Macarus decided to go to college...

Formé en 1977 par Macarus, le chanteur/bassiste, Doug Brown, le guitariste rythmique Dan Searight et le batteur Steve Tsoukatos, Winterhawk a progressivement bâti une solide réputation locale grâce à de fréquents concerts dans des lieux aussi prestigieux que le Aragon Ballroom de 5.000 places, s'appuyant sur le goût prononcé pour Steppenwolf, Budgie et Black Oak Arkansas. Winterhawk a été par la suite mis au placard au début des années 1980, lorsque Macarus a décidé d'aller à l'université...

1977




🎸 Sainte Anthony's Fyre – Sainte Anthony's Fyre (1970)




Pochette de l'album



🇫🇷 Biographie (Français)


Sorti confidentiellement en 1970 dans un pressage privé devenu ultra-rare, Sainte Anthony's Fyre est l’un des albums les plus prisés du rock underground américain. Trio originaire du New Jersey, le groupe livre un heavy psych abrasif et brut, avec une intensité proche du hard-rock naissant. Guitares saturées, lignes de basse profondes et batterie explosive soutiennent un chant fiévreux, dans une veine proche de Blue Cheer ou Grand Funk Railroad. Sans concessions, sans ballades, cet album est un cri primal, taillé pour les caves enfumées plus que pour les ondes. Réhabilité par les collectionneurs et réédité plusieurs fois, il incarne aujourd’hui l’essence du rock garage psychédélique le plus farouche.


🇬🇧 Biography (English)


Originally released as a private pressing in 1970, Sainte Anthony’s Fyre by the New Jersey power trio of the same name is a blazing, raw slab of early heavy psych rock. Fuzz-drenched guitar riffs, pounding basslines, and wild drums fuel an aggressive, no-frills sound that has drawn comparisons to Blue Cheer and early Grand Funk. Completely ignored upon release, the record has since become a cult classic among psych and hard rock collectors. Its rough production and sheer intensity reflect the unfiltered energy of late '60s American underground scenes.


💿 Trackliste

  1. Brother

  2. Love Over You

  3. Get Off

  4. Summer Fun

  5. With Myself

  6. That’s Alright

  7. Chance Of Fate

  8. Lone Traveler


🎸 Musiciens
Lou DeGennaro – guitare, chant
Vince Gardi – basse, chant
John Bratone – batterie


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :


Them - Time Out Time In (1968)



With "Time Out! Time In For Them", Them is captured at their height to date, and it's really a monster of a rock record. Only the Beatles crafted better psych, and that also means shredding the chords and - actually, this is a great band doing top-shelf work in the same realms of much more famous bands (Grateful Dead, Pink Floyd, Rolling Stones, Yardbirds, Jimi Hendrix, 13th Floor Elevators, Monkees, Iron Butterfly, Yes, etc.) and surpassing most of them in artistic reach, and this music certainly beats just about *any* psychedelic rock album of it's era !

Avec "Time Out! Time In For Them", le groupe est capturé à leur hauteur à ce jour, et c'est vraiment un monstre d'enregistrement de rock. Seuls les Beatles ont créé un meilleur psych, ce qui signifie aussi déchiqueter les accords et - en fait, c'est un super groupe qui travaille dans les mêmes domaines que des groupes bien plus célèbres (Grateful Dead, Pink Floyd, Rolling Stones, Yardbirds, Jimi Hendrix, 13th Floor Elevators,  Monkees, Iron Butterfly, Yes, etc.) surpassant parfois la plupart d'entre eux dans la portée artistique, et cette musique bat certainement n'importe quel album de rock psychédélique de son époque !

1968

🎸 Jade – Faces of Jade (1971)



Pochette de l’album


🇫🇷 Biographie (Français)


Originaire de Cincinnati, Jade était un groupe régional actif vers 1970–1973. Mené par James Aumann (claviers, chant), Randy Morse (guitare, chant), Nick Root (basse, chant), Timothy Nixon (batterie) et épaulé par le co-producteur David Smith, ils signent un unique LP autoproduit, sorti sur le micro-label General American Records. L’album Faces of Jade se distingue par ses arrangements sophistiqués (harmonies vocales, claviers marquants) et ses touches psychédéliques folk inspirées par les Beatles, tout en évitant les clichés du garage pur.


🇺🇸 Biography (English)


Hailing from Cincinnati, Jade was a regional band active around 1970–1973. Led by James Aumann (keyboards, vocals), Randy Morse (guitar/vocals), Nick Root (bass/vocals), Timothy Nixon (drums), and co-producer David Smith, they released their one-off LP Faces of Jade on tiny General American Records. The album features elaborate arrangements—shimmering harmonies, prominent keyboards—and psych-folk influences inspired by The Beatles, transcending typical garage tropes .


💿 Tracklist

  1. Prelude Willow’s End – 6:42

  2. Blue Ways – 3:23

  3. Well – 2:24

  4. We (Got To Make It Thru) – 4:00

  5. My Mary (More Than Ever) – 2:41

  6. My Honey – 2:26

  7. Rest Of My Life – 3:13

  8. All Alone – 2:09

  9. Flying Away – 2:23

  10. Wait Till I Come Home – 3:53


🎸 Musiciens

  • James Aumann – claviers, chant

  • Randy Morse – guitare, chant

  • Nick Root – basse, chant

  • Timothy Nixon – batterie

  • David Smith – co-producteur


🎧 Écoute en ligne

Tu peux écouter l’album complet ici : 

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Poobah - Let Me In (1972)



The perfect U.S. underground hard rock album with stounding back cover collage, great hard guitar rock sounds and some classic original tracks like Bowleen and Mr. Destroyer. It's been said that Live To Work very well could have been the inspiration for Joe Walsh's Rocky Mountain Way. Walsh had a copy of the album put in his hands back in '72 by Jim Gustafson himself, so the legend goes. A fine piece of Ohio hard rock history.

Le parfait album underground de hard rock des États-Unis avec une couverture époustouflante, de superbes sons de guitares hard rock et des titres originaux classiques comme Bowleen et Mr. Destroyer. Il a été dit que Live to Work aurait pu être l'inspiration de Rocky Mountain Way de Joe Walsh. Walsh avait obtenu lui-même une copie de l'album en 72 par Jim Gustafson lui-même, d'après la légende. Une bonne tranche de l'histoire du hard rock de l'Ohio.

1972

🎸 Melissa – Midnight Trampoline (1971)



Pochette de l'album Melissa – Midnight Trampoline

🇫🇷 Biographie


Melissa est un obscur groupe australien des années 70, qui livre avec Midnight Trampoline un unique album mélangeant habilement heavy psychédélique, hard rock et quelques touches progressives. L’album séduit par ses riffs puissants, ses ambiances parfois mystérieuses et un chant habité. Une curiosité appréciée des amateurs de raretés seventies.

🇺🇸 Biography


Melissa was an obscure Australian band from the early 70s, delivering with Midnight Trampoline their sole album blending heavy psychedelic, hard rock, and some progressive touches. The record stands out for its powerful riffs, mysterious atmospheres, and impassioned vocals. A hidden gem highly regarded by collectors of rare 70s releases.

💿 Trackliste

  1. Getting Through

  2. Jennifer

  3. Party's Over

  4. Out Of The Question

  5. Midnight Trampoline

  6. Cuckoo Spit

  7. Sunshine Superman

  8. White Dove

  9. You Said It

  10. Friends

🎸 Musiciens

  • Steve Flynn – chant

  • Craig McCall – guitare

  • Barry McAskill – basse

  • Chris South – claviers

  • Steve Webb – batterie

🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :