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Rock Music Blog

vendredi 26 janvier 2018

Winterhawk - Revival (1977)



First formed in 1977 by Macarus, vocalist/bassist Doug Brown, rhythm guitarist Dan Searight, and drummer Steve Tsoukatos, Winterhawk gradually built a healthy regional following thanks to frequent live performances in places as prestigious as the 5,000-seat Aragon Ballroom, while opening for the likes of Steppenwolf, Budgie, and Black Oak Arkansas. But subsequent lineup difficulties wound up slowing the band's momentum, and after working for a spell as a trio with no recording contract in sight, Winterhawk was put on ice at the start of the 1980s, when Macarus decided to go to college...

Formé en 1977 par Macarus, le chanteur/bassiste, Doug Brown, le guitariste rythmique Dan Searight et le batteur Steve Tsoukatos, Winterhawk a progressivement bâti une solide réputation locale grâce à de fréquents concerts dans des lieux aussi prestigieux que le Aragon Ballroom de 5.000 places, s'appuyant sur le goût prononcé pour Steppenwolf, Budgie et Black Oak Arkansas. Winterhawk a été par la suite mis au placard au début des années 1980, lorsque Macarus a décidé d'aller à l'université...

1977




Sainte Anthony's Fyre - Sainte Anthony's Fyre (1970)



Released in 1970 this is a classic wasted thug-punk album with a ton of fuzz, crude riffs and a totally crunching rhythm section giving way to doofy harmonies and endless murky distorto solos. The amazingly named Greg Ohm handles guitar and vocal duties and his approach is totally first Blue Cheer album in terms of its ambition .The band have an amazing shuffling boogie style that trades doomy atmospherics for get-down dynamics and amphetamine breakouts in a way that has something in common with the early MC5’s testifying style.

Sorti en 1970, il s'agit d'un  album thug-punk produit avec une tonne de fuzz, des riffs rudimentaires et une section rythmique totalement craquante donnant lieu à des harmonies doofy et des solos distordus sans fin. L'étonnant Greg Ohm s'occupe de la guitare et des vocaux et son approche est totalement premier album Blue Cheer en termes de son ambition. Le groupe a un style boogie shuffling incroyable qui dégage des atmosphères de doomy pour la dynamique et des poussées d'amphétamine d'une manière qui a quelque chose de commun avec les débuts du MC5.

1970

Them - Time Out Time In (1968)



With "Time Out! Time In For Them", Them is captured at their height to date, and it's really a monster of a rock record. Only the Beatles crafted better psych, and that also means shredding the chords and - actually, this is a great band doing top-shelf work in the same realms of much more famous bands (Grateful Dead, Pink Floyd, Rolling Stones, Yardbirds, Jimi Hendrix, 13th Floor Elevators, Monkees, Iron Butterfly, Yes, etc.) and surpassing most of them in artistic reach, and this music certainly beats just about *any* psychedelic rock album of it's era !

Avec "Time Out! Time In For Them", le groupe est capturé à leur hauteur à ce jour, et c'est vraiment un monstre d'enregistrement de rock. Seuls les Beatles ont créé un meilleur psych, ce qui signifie aussi déchiqueter les accords et - en fait, c'est un super groupe qui travaille dans les mêmes domaines que des groupes bien plus célèbres (Grateful Dead, Pink Floyd, Rolling Stones, Yardbirds, Jimi Hendrix, 13th Floor Elevators,  Monkees, Iron Butterfly, Yes, etc.) surpassant parfois la plupart d'entre eux dans la portée artistique, et cette musique bat certainement n'importe quel album de rock psychédélique de son époque !

1968

Emerge - The Litter (1969)



“Emerge” is one of the few albums balanced equally and squarely upon the cusp of garage punk and proto-metal and in many ways, it was the first second coming and last stand of mid-sixties American garage punk. To note ending side one is an unlikely cover of The Buffalo Springfield’s “For What It’s Worth.” Unlikely because the original is pretty and gentle, and how could The Litter tone down far enough to do it justice? Easy: they shoot up to an alien, gut bucket tempo just for the chorus (as the rhythm guitar is scraped out harsh and swift) and just keep on gliding down to a practically Donovan level of intensity for the rest of the track.

"Emerge" est l'un des rares albums équilibrés à la fois garage punk et proto-metal et à bien des égards, c'était la première et la dernière mixture réussie du garage punk américain des années soixante. A noter la fin de la première partie est une reprise improbable de "For What It’s Worth" de The Buffalo Springfield. Peu probable parce que l'original est joli et gentil, et comment The Litter peut-il assez loin pour lui rendre justice? Facile: ils misent sur un tempo extraterrestre, juste pour le refrain ( la guitare rythmique est saccadée et rapide) et continuent à glisser jusqu'à un niveau d'intensité pratiquement au niveau de Donovan pour le reste de la piste.

1969

Jade - Faces Of Jade (1970)



James Aumann played keyboards and was a songwriter and singer who worked on arrangements. Other members were guitarist/songwriter/singer Randy Morse, bassist/singer Nick Root, drummer Timothy Nixon and business/songwriting partner and co-producer David Smith. The band was active from roughly 1970-1973.The band had issued one album in 1971, Faces of Jade, on a small Cincinnati label called General American Records.

Aumann jouait des claviers et était un compositeur et un chanteur qui travaillait sur des arrangements. Les autres membres étaient le guitariste / compositeur / chanteur Randy Morse, le bassiste / chanteur Nick Root, le batteur Timothy Nixon et David Smith, co-producteur et co-producteur. Le groupe a été actif à partir de 1970-1973. Le groupe avait publié un album en 1971, Faces of Jade, sur un petit label de Cincinnati appelé General American Records.

1970

Poobah - Let Me In (1972)



The perfect U.S. underground hard rock album with stounding back cover collage, great hard guitar rock sounds and some classic original tracks like Bowleen and Mr. Destroyer. It's been said that Live To Work very well could have been the inspiration for Joe Walsh's Rocky Mountain Way. Walsh had a copy of the album put in his hands back in '72 by Jim Gustafson himself, so the legend goes. A fine piece of Ohio hard rock history.

Le parfait album underground de hard rock des États-Unis avec une couverture époustouflante, de superbes sons de guitares hard rock et des titres originaux classiques comme Bowleen et Mr. Destroyer. Il a été dit que Live to Work aurait pu être l'inspiration de Rocky Mountain Way de Joe Walsh. Walsh avait obtenu lui-même une copie de l'album en 72 par Jim Gustafson lui-même, d'après la légende. Une bonne tranche de l'histoire du hard rock de l'Ohio.

1972

Badge & Company - Badge & Company (1977)



Badge & Company was a psychedelic blues rock band from Augusta. The band formed in 1976 with members Randy E. Coven (vocals. bass & fiddle), lead guitarist Terry D. Williams, and drummer Virgil Eugene Martin. A psychedelic blues delight ala Moving Sidewalks, and early ZZTop. This southern rock trio surgically strike at what other like-genre bands feign. A primed side of beefed up Texan psychedelia and weirdness smothered in southern blues.

Badge & Company était un groupe de rock blues psychédélique d'Augusta. Le groupe s'est formé en 1976 avec les membres Randy E. Coven (chant, basse et violon), le guitariste Terry D. Williams et le batteur Virgil Eugene Martin. Un blues psychédélique proches des Moving Sidewalks, et des premiers ZZ Top. Ce trio de rock sudiste frappe chirurgicalement ce que d'autres groupes de genre font mine de produire. Un côté apprêté de psychédélisme texan renforcé et de bizarrerie étouffée dans le blues du Sud.

1977

Charlee - Charlee (1972)



Before forming Charlee, Walter Rossi had cut his teeth in the late 60's with some pretty big names like Wilson Pickett, and Buddy Miles Express, where he contributed lead guitar to Buddy's original version of "Them Changes." He even turned down offers from Three Dog Night and Janis Joplin. He also had the pleasure of jamming with Hendrix and Buddy Miles during the 'Band of Gypsies' days. Rossi formed Charlee in 1971, and the band released one eponymous album that year. The Charlee album is one of the best examples of 70's hard rock you'll ever hear. Highly recommended.

Avant la formation de Charlee, Walter Rossi s'était fait les dents à la fin des années 60 avec des noms assez connus comme Wilson Pickett et Buddy Miles Express, où il a contribué à la guitare de la version originale de "Them Changes" de Buddy. Il a même refusé des offres de Three Dog Night et Janis Joplin. Il a également eu le plaisir de jammer avec Hendrix et Buddy Miles pendant les jours du 'Band of Gypsies'. Rossi a formé Charlee en 1971, et le groupe a sorti un album éponyme cette année. L'album de Charlee est l'un des meilleurs exemples de hard rock des années 70 que vous n'entendrez jamais. Hautement recommandé.




Twin Engine - Twin engine (1971)



Twin Engine were the Los Angeles duo of singer/songwriters Constantine Gusias and Randy Naylor. They recorded about an album's worth of country-rock with pop and Beatles flavors in 1971, though it didn't see the light of day until it was issued on a self-titled CD in 2004. Though it was derivative of bigger California acts such as Crosby, Stills, Nash & Young and the Flying Burrito Brothers, it was well done, with good duo vocal harmonies. 

Twin Engine était le duo de chanteurs/compositeurs de Los Angeles composé de Constantine Gusias et Randy Naylor. Ils ont enregistré un album de country-rock avec des saveurs pop et Beatles en 1971, mais il n'a pas vu la lumière du jour jusqu'à ce qu'il ait été publié sur un CD éponyme en 2004. Très largement inspiré de Crosby, Stills, Nash & Young et des Flying Burrito Brothers, cet album est très réussi, avec d'excellentes harmonies vocales.

Tracks :

01 - Give My Love A Chance    2:30
02 - My Life Gets Better Every Day    03:08
03 - Secrets    2:32
04 - Mistress Of The Morning    2:22
05 - No Time Is Better Than Now    2:48
06 - Darlin'    3:01
07 - Flowered Wall    3:06
08 - Can't Keep My Mind Off You    3:12
09 - Goldmine    2:22
10 - When Will I Be Loved    1:50
11 - The Time Is Now    2:50
12 - Same Train    3:00

Enjoy Music :

1971

Melissa - Midnight Trampoline (1971)



Melissa formed in Sydney in 1969 under the name Molten Hue. The original lineup was Robert Gunn (flute, vocals), Rick Barrett (guitar) Ken Frazier (bass) and Warren "Wal" Sparkes (drums), but Irish-born bassist Joe Creighton (who had previously been a member of UK band The A-Side) replaced Frazier not long after the band was formed. Melissa started out playing a psychedelia and acid-rock, and they were one of the first Australian bands to play rock in the style of American West Coast acts like Jefferson Airplance, Country Joe & The Fish or The Steve Miller Band.

Melissa s'est formée à Sydney en 1969 sous le nom de Molten Hue. La composition originale était Robert Gunn (flûte, voix), Rick Barrett (guitare) Ken Frazier (basse) et Warren "Wal" Sparkes (batterie), mais le bassiste né en Irlande Joe Creighton (qui avait précédemment été membre du groupe britannique The A-Side) a remplacé Frazier peu de temps après la formation du groupe. Melissa a commencé à jouer du psychédélisme et de l'acid-rock, et ils ont été l'un des premiers groupes australiens à jouer du rock dans le style de la West Coast américaine comme Jefferson Airplance, Country Joe & The Fish ou The Steve Miller Band.

1971