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Rock Music Blog

mardi 16 août 2016

Leslie's Motel - Dirty Sheets (1972)



Leslie's Motel was a group of Southern Rock native of Louisville, Kentucky founded in 1971. The line up the best known is the one who recorded their only album, Dirty Sheets. It was then composed of Bill Tullis, vocals, rhythm guitar, and tambourine, Mike Seibold, on lead guitar and vocals, Richard Bush, keyboards, Hammond C3 organ and Fender Rhodes piano, Ray Barrickman, on bass and vocals, Paul Hoerni, on drums and Roy Blumenfeld, drums and congas. Unfortunately for them, their story is one of few ups and many low too numerous to recount. What is learned: Leslie's Motel has a great rock writing themselves, with long instrumental passages, this group is really talented and he absolutely deserves to be rediscovered. A real must for all lovers of blues rock!

Leslie's Motel fut un groupe de Southern Rock originaire de Louisville, dans le Kentucky fondé en 1971. Le line up le plus connu est celui qui enregistra leur seul et unique album, Dirty Sheets.
Il était composé alors de Bill Tullis, au chant, à la guitare rythmique, et au tambourine, de Mike Seibold, à la lead guitare, et au chant, de Richard Bush, aux claviers, Hammond C3 organ et Fender Rhodes piano, de Ray Barrickman, à la basse et au chant, de Paul Hoerni, à la batterie et de Roy Blumenfeld, à la batterie et aux congas.
Hélas pour eux, leur histoire est faite de peu de hauts et de beaucoup de bas qu'il serait trop long de raconter. Ce qui est à retenir : Leslie's Motel joue un excellent rock écrit par eux-mêmes, avec de longs passages instrumentaux, ce groupe est vraiment talentueux et il mérite absolument d'être redécouvert. Un véritable must pour tous les amateurs de blues rock!

1972

Tracklist :

01. Step Down Baby 
02. Interlude 
03. My Sweet Woman 
04. Blister 
05. Reason Why 
06. Windmills 
07. Latino Motel (Prelude/Interlude/Qualude) 
08. Movin' Rock & Roll 
09. Dirty Sheets [Live] 

Line-up :

Bill Tullis (vocals, rhythm guitar, tambourine)
Mike Seibold (lead guitar, vocals)
Richard Bush (organ, piano)
Ray Barrickman (bass, vocals)
Paul Hoerni (drums)


Christopher - Christopher (1970)



Texas, in 1968, a band called United Gas is a trio: Doug Tull on drums, Doug Walden on bass and lead vocals, Richard Avitts on guitar and vocals. They will become Christopher, because of St. Christopher, the saint of travelers. From there to talk about christian rock there is a step, that we will not ... Because the drug is present goddess also requires time, and that listening to this single titled album gives more desire smoking a firecracker (feeling that we will wisely suppress) that kneel to pray. Returning to our Texan trio, who found a record company, Metromedia. Recording sessions begin at beautiful spring 1969, but Doug Tull takes too comes to drugs and attempt suicide, it fails. But suddenly, he is fired. Saint christophe bad trip! Tull is replaced by two drummers for studio sessions. That leaves a disc with reference to Cream is absolutely undeniable. Of course, the musicians are not the likes of Ginger Baker, Jack Bruce and Eric Clapton. However, in the heavy rock style psych album defended pretty well. True, the guitar solos sometimes tend to expand, but then who wants it. The compositions are not pale faces and mystical delusions are well controlled. An interesting album.

Au Texas, en 1968, un groupe se nomme United Gas, c’est un trio : Doug Tull à la baterie, Doug Walden à la bass et au chant principal, Richard Avitts à la guitare et au chant. Ils deviendront Christopher, à cause de Saint- Christophe, le saint des voyageurs. De là à parler de christian rock il n’y a qu’un pas, que nous ne ferons pas... Car la déesse drogue est présente aussi, époque oblige, et que l’écoute de cet unique album éponyme donne plus envie de fumer un pétard (envie que nous saurons sagement réprimer) que de s’agenouiller pour prier.
Revenons à notre trio texan, qui a trouvé une maison de disque, Metromedia. Des sessions d’enregistrement débutent au très beau printemps 1969, mais Doug Tull prend trop de drogue et en vient à tenter de se suicider, ce qu’il ne réussit pas. Mais du coup, il est viré. 
Bad trip Saint christophe ! Tull est donc remplacé par deux batteurs pour les sessions studios.
Reste donc un disque dont la référence à Cream est absolument indéniable. Bien évidemment, les musiciens ne sont pas de la trempe de Ginger Baker, Jack Bruce et Eric Clapton. Néanmoins, dans le style rock heavy psych, l’album se défend plutôt bien. Certes, les soli de guitares ont parfois tendance à s’étendre, mais c’est l’époque qui veut ça. Les compositions ne font pas pâles figures et les délires mystiques sont bien maîtrisés. Un album intéressant.

1970

Fraction - Moon Blood (1971)




Blood Moon is considered by many as the Holy Grail of the soldiers of underground rock. Long and intense songs, slow and heavy atmosphere, but burning with grungy guitars, leaving occasionally escape a dream haze psychedelic, with an arsenal of wah-wah, fuzz, reverb, tremolo and other and all accompanied by strange apocalyptic words, almost indecipherable. Jim Beach singer expresses his gut as if in agony, grunting, growling and howling finally to the attention of a world in which truth seekers are oppressed, tortured kind of Jim Morrison, or even crucified!

Moon Blood est considéré par beaucoup comme le Saint-Graal des soldats du rock underground.
Des chansons longues et intenses, lentes et d'ambiance lourde mais qui brûlent avec des guitares grungy, laissant de temps en temps échapper une brume de rêve psychédélique, avec tout un arsenal de wah-wah, fuzz, reverb, et autres trémolos, et tout cela accompagné de paroles apocalyptiques étranges, presque indéchiffrables. Le chanteur Jim Beach s'exprime avec ses tripes comme s'il est à l'agonie, grognant, grondant et enfin hurlant à l'attention d'un monde dans lequel les chercheurs de vérité sont opprimés, sorte de Jim Morrison torturé, voire même crucifié !

1971



Wildfire - Smokin' (1970)



From Austin, Texas, and Laguna Beach, California Wildfire was a trio of Randy Love (guitar and vocals), Danny Jamison (guitar, bass and vocals), and Donny Martin (drums). Their LP Smokin 'is an excellent album of psychedelic hard-rock, and one of the best all styles. Upon opening with an echo guitar intro grunt in 'Stars In The Sky' and a choir with two voices and great stereo effects through the very long 'Quicksand', this record is at the top of the pile hard- rock albums pressed on the West Coast of the United States.

De Austin, Texas, et Laguna Beach, en Californie, Wildfire était un trio composé de Randy Love (guitare et chant ), Danny Jamison ( guitare, basse et chant), et Donny Martin (batterie).
Leur LP Smokin', est un excellent album de hard -rock psychédéliques, et l'un des meilleurs tous styles confondus. Dès l'ouverture avec un grognement de guitare écho en intro dans 'Stars In The Sky' , puis avec un choeur à deux voix et de grands effets stéréo à travers le très long 'Quicksand', ce disque se trouve au sommet de la pile des albums hard- rock pressés sur la Côte Ouest des Etats-Unis.

1970



Uriah Heep -Very ‘Eavy…Very ‘Umble (1970)



That's an underrated group and not be ashamed of comparison with some great cult bands. Uriah Heep has the distinction of having a steady career with relatively little downtime while the band easily passes the 45-year career and is now regarded as a true actor of classic rock, after being at the margin between hard rock and progressive rock This album was released in June 1970 at a time when several groups have already begun to add to their music (including Led Zeppelin, Mountain, Deep Purple ...). If the extreme heaviness and slowness of the first Black Sabbath already gives a caricature printing, output Very 'Eavy ... Very' Umble, four months later was welcomed as a gigantic marketing operation that is riding this new wave of heaviness and violence. But what few people know is that this album is the result of a year of work in the studio while the first installment of Black Sabbath is recorded in three days. Moreover, Deep Purple, Uriah Heep which is already accused of stealing style, fate In Rock, his first really violent album, in the same period. If Deep Purple and Black Sabbath have long been rightfully considered pioneers of metal, you should know they are not alone!

Voilà un groupe sous-estimé et qui n’a pas à rougir de la comparaison avec certains grands groupes cultes. Uriah Heep a la particularité d’avoir une carrière constante avec assez peu de temps morts alors que le groupe dépasse allègrement les 45 ans de carrière et est maintenant considéré comme un fidèle acteur du classic rock, après avoir été à la marge entre hard rock et rock progressif
Cet album sort en juin 1970, à une époque ou plusieurs groupes ont déjà commencé à alourdir leur musique (entre autres Led Zeppelin, Mountain, Deep Purple…). Si l’extrême lourdeur et la lenteur du premier Black Sabbath donne déjà une impression caricaturale, la sortie de Very ‘Eavy…Very ‘Umble, quatre mois plus tard est accueillie comme une sorte de gigantesque opération marketing qui surfe sur cette nouvelle vague de lourdeur et de violence. Mais ce que peu de gens savent, c’est que cet album est le fruit d’un an de travail en studio alors que le premier opus de Black Sabbath est enregistré en trois jours. Par ailleurs, Deep Purple, dont Uriah Heep est déjà accusé de voler le style, sort In Rock, son premier album réellement violent, à la même période. Si Deep Purple et Black Sabbath sont depuis longtemps légitimement considérés comme les pionniers du metal, il faut savoir qu’ils ne sont plus les seuls!
1970

Steppenwolf - Monster (1969)



Monster is a very good album of Steppenwolf. Released in 1969, it was their first LP with their new guitarist Larry Byrom, replacing Michael Monarch. The album was one of the policies of Steppenwolf referring to important questions at the time, such as the Vietnam War. Aggressive, ambitious and sometimes spellbinding, Monster surprises. This is not a masterpiece, far from it. But it marks a sudden renewal of inspiration through real risk taking that release Steppenwolf music from the shackles in which it had been locked. will we feel the potential of a new group that never managed during his career, write great songs was expected of him after 'Born To Be Wild'.

Monster est un très bon album de Steppenwolf. Sorti en 1969, il a été leur premier LP avec leur nouveau guitariste, Larry Byrom, remplaçant de Michael Monarch. L'album a été l'un des plus politiques de Steppenwolf  faisant référence à des questions importantes à l'époque, tels que la guerre du Vietnam.
Agressif, ambitieux et parfois envoûtant, Monster surprend. Ce n’est pas un chef d’œuvre, loin de là. Mais il marque un renouvellement soudain de l’inspiration à travers de vraies prises de risque qui libèrent la musique de Steppenwolf du carcan dans lequel elle avait été enfermée. On sent à nouveau le potentiel d’un groupe qui n’aura jamais su, au cours de sa carrière, écrire les grandes chansons qu’on attendait de lui à la suite de 'Born To Be Wild'.

1969



Freedom - Through The Years (1971)



Freedom is a group formed in 1967 with two former members of Procol Harum, the guitarist Ray Royer and drummer Bobby Harrison. The other musicians are Bobby Harrison, Roger Saunders and Walter Monaghan. Through The Years is their fourth album, very oriented hard rock blues. Folk and pop music are not separated, so off acoustic guitars, they use very catchy vocal harmonies in all their songs.

Freedom est un groupe formé en 1967 avec deux anciens membres de Procol Harum, le guitariste Ray Royer et le batteur Bobby Harrison. Les autres musiciens sont Bobby Harrison, Roger Saunders and Walter Monaghan. Through The Years est leur quatrième album, très orienté hard blues rock. Le folk et la musique pop ne sont pas écartés, ainsi outre les guitares acoustiques, ils utilisent des harmonies vocales très accrocheuses dans toutes leurs chansons. 

1971

Fuzzy & Groovy Rock radio



On Air


Shuttah - Image Maker I & II (1971)



Here is the one and only album of Shuttah: The Image Maker Vol 1 & 2. This double LP was released in 1971 and was recorded at IBC Recording Studios in London. That's about all that is known about this album. The line up is totally unknown and nobody remembers who would have been able to play it. In short, what really matters is the music! We are dealing with the prog rock & psyche played by impeccable musicians, with a clean and sophisticated production. Shuttah offers us an album of 16 rich and varied pieces concept. Sometimes funky, bluesy, acid, or hard space, The Image Maker will take you on a journey where you should not get bored. This small masterpiece is wrongfully swept under the carpet and well worth going out of oblivion.

Voici le seul et unique album de Shuttah : The Image Maker Vol 1 & 2. Ce double LP est sorti en 1971 et a été enregistré au IBC Recording Studios à Londres. C'est à peu près tout ce que l'on sait sur cet album. Le line up est totalement inconnu et personne ne se rappelle qui aurait bien pu jouer ça. Bref, ce qui importe vraiment, c'est la musique! On a affaire à du rock prog & psyché joué par des musiciens irréprochables, avec une production propre et élaborée. Shuttah nous offre un concept album de 16 morceaux riches et variés. Parfois funky, bluesy, acid, space ou hard, The Image Maker va vous transporter dans un voyage où vous ne devriez pas de vous ennuyer. Ce petit chef d’œuvre est injustement passé à la trappe et mérite largement de sortir de l'oubli.

1971



The Open Mind - The Open Mind (1969)



The Open Mind is an English band from south London, Putney, specifically. Originally called The Apaches, he then named The Drag Set, and made a single under that name that had a critical success, 'Day and Night'. Soon after, Philip Fox (drums), Timothy Du Feu (bass) Terry Martin (guitar and vocals), and Mike Brancaccio (solo guitar and piano) take the name of The Open Mind. In 1969, was released the eponymous album that does not contain the excellent single released the following month, 'Magic Potion', which denotes a somewhat strange marketing design, it must be confessed. Moreover, the album did not sell. At the same time, 1969 was the year of Abbey Road, the first album of Led Zeppelin, and The Open Mind seem to have remained in a post mod movement and psyche, so a little against the current of the times. And in some ways, The Open Mind borrows quite close lanes Cream, which is then at the top. So probably oblivion engulfing The Open Mind is the one more time to production and marketing mistake.

The Open Mind est un groupe anglais du sud de Londres, de Putney, plus précisément. Initialement appelé The Apaches, il se nommèrent ensuite The Drag Set, et firent sous ce nom un single qui a eu un succès d’estime, 'Day and Night'. Peu de temps après, Philip Fox (batterie), Timothy Du Feu (basse) Terry Martin (guitare et chant), et Mike Brancaccio (guitare solo et piano) prennent le nom de The Open Mind. En 1969, sort donc l’album éponyme qui ne contient pas l’excellent single sorti le mois d’après, 'Magic Potion', ce qui dénote d’une conception marketing un peu étrange, il faut bien l’avouer. D’ailleurs, l’album ne se vend pas. En même temps, 1969, c’est l’année d’Abbey Road, du premier album de Led Zep, et The Open Mind semblent être restés dans une mouvance post mod et psyché, donc un peu à contre courant de l’époque. Et puis, par certains côtés, The Open Mind emprunte des voies assez proches de Cream, qui est alors au top. Alors sans doute l’oubli dans lequel est plongé The Open Mind est du une fois de plus à une erreur de production et de commercialisation.

1969

Possessed - Exploration (1971)



Possessed consisted of Mick Reeves, Vernon Pereira and Phil Britlle. This is the story of a band whose tragic story could never be predicted. Possessed is born of the thriving scene underground West Midlands Rock & Blues in the mid to late 60's it was a scene in which Vernon Pereira, was a key figure. The group was formed in late 1969, when Vernon teamed (after a period playing next to Robert Plant in The Band Of Joy) with Mick Reeves, who played in Sugarstack (among other groups) with Al Atkins . The group was finally about to sign a deal with a record company, when tragedy struck. Returning home after a concert in 1976, the van crashed into a group of tanker parked, taking the lives of three members of the group.

Possessed était composé de Mick Reeves, Vernon Pereira et Phil Britlle.
C’est l’histoire d’une bande dont la tragique histoire n’aurait jamais pu être prédite. Possessed est né de la florissante scène underground West Midlands Rock & Blues du milieu à la fin des années 60. Ce fut une scène dans laquelle Vernon Pereira, avait été un personnage clé. Le groupe était formé à la fin de 1969, lorsque Vernon fait équipe (après une période à jouer à côté de Robert Plant dans The Band Of Joy) avec Mick Reeves, qui avait joué dans Sugarstack  (parmi d’autres groupes) avec Al Atkins. Le groupe était enfin sur le point de signer un accord avec une maison de disque, quand la tragédie a frappé. De retour à leur domicile après un concert en 1976, le van du groupe percuta un camion-citerne en stationnement, prenant la vie de trois membres du groupe.

1971

Stack - Above All (1969)



Stack was a hard rock band formed in California in 1969 which was rediscovered in the mid 80s by record collectors. Stack was actually quite well known in his time, and turned with great bands like Iron Butterfly. They were clearly influenced by other heavy rock groups of the time. The album has a very Led Zep oozing blues and begins with a kind of recovery 'Poison Ivy' way Blue Cheer. They are however not too grungy. On the positive side, the voices are excellent, especially on harmony and backing vocals, and the album has a melodic color of its own.

Stack était un groupe de hard rock de  Californie formé en 1969 qui a été redécouvert au milieu des années 80 par les collectionneurs de disques. Stack était en fait assez bien connu en son temps, et tournait avec de grands groupes comme Iron Butterfly. Ils étaient manifestement influencés par d'autres groupes heavy rock de l'époque. L'album a un son très Led Zep suintant le blues et commence par une sorte de reprise de 'Poison Ivy' façon Blue Cheer. Ils ne sont toutefois pas aussi grungy. Du côté positif, les voix sont excellentes, en particulier sur l'harmonie et les chœurs, et l'album a une couleur mélodique qui lui est propre. 

1969

Patto - Hold Your Fire (1971)




After the extraordinary success of the first album of Patto, Hold Your Fire that does not disappoint. This is the same muscular rock to jazzy hints and complicated tempos, always worn by the fabulous guitarist Olly Halsall whose legato technique was further improved to the point that despite the impressive voice of Mike Patton, he is who steals the show. In addition, production of Muff Winwood is less simplistic than the first album, resulting in a denser sound that makes it even better justice to the firepower of this extraordinary group. Even the cover, performed by Roger Dean, is incredible unique. It consists in fact of three sections that rotate each separately, giving eight possibilities by combining different images. This explains why the original LP is now valued at a price ranging from 500 to 300 pounds depending on the fact that the fragile system to swap the independent components has, or not, survived the last 40 years. Worth listening!

Après l'extraordinaire réussite du premier album de Patto, ce Hold Your Fire ne déçoit pas. C'est le même rock musclé aux relents jazzy et aux tempos compliqués, toujours porté par le fabuleux guitariste Olly Halsall dont la technique legato s'est encore améliorée au point qu'en dépit de la voix impressionnante de Mike Patton, c'est lui qui vole le show. En plus, la production de Muff Winwood est moins simpliste que sur le premier album, résultant en un son plus dense qui rend encore mieux justice à la puissance de feu de ce groupe hors norme. Même la pochette, réalisée par Roger Dean, est aussi incroyable qu'unique. Elle se compose en effet de trois sections qui pivotent chacune séparément, donnant ainsi par combinaison huit possiblités d'images différentes. Ceci explique pourquoi le LP original est aujourd'hui évalué à un prix variant de 500 à 300 livres dépendant du fait que le système fragile permettant de permuter les volets indépendants ait, ou pas, survécu aux 40 dernières années. A écouter absolument!

1971

Savage Grace - Savage Grace 2 (1071)



Savage Grace is a heavy psychedelic rock band formed in 1970 in Detroit, Michigan, consisting of John Seanor (keyboardist), Al Jacquez (vocals and bass), Ron Koss (guitars and vocals) and Larry Zack (Drums). After a first eponymous album, released in 1970, Savage Grace 2 offered a varied and balanced music that is comparable to many other famous formatons. Unfortunately members separated in 1972. Seanor and Koss however took up the torch and duo rescued their own album the same year.

Savage Grace est un groupe de heavy psyché rock formé en 1970 à Detroit, Michigan, composé de John Seanor, (claviériste), Al Jacquez (voix et basse), Ron Koss (guitares et voix) et Larry Zack (Batterie). Après un premier album éponyme, sorti en 1970, Savage Grace 2 proposait une musique  variée et bien équilibrée qui n'a rien à envier à bien d'autres formatons plus célèbres. Malheureusement les membres se séparèrent en 1972. Seanor et Koss reprirent toutefois le flambeau en duo et délivrèrent leur propre album la même année.

1971