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Rock Music Blog

mardi 30 août 2016

The La's - The La's (1991)



Thirty-five minutes, a little short this is probably enter history. But the rock having a distant relationship with the grocery store, to recognize this album (timing, title, and certainly minimalist iconography) to be the collection of talented songs most infuriating of ninety years that allow more to conclude that the group includes here in the line of binary and British invaders sixties (electric guitars and immediately recognizable melodies for everyone), and the lead singer Lee Mavers is a damn good songwriter . The second finding remains that, despite the constant criticism of the group, the producer Steve Lillywhite really assured a benefit of choice, making it wonderfully, and energy, and harmonic capabilities of these children Liverpool. The La's is a full fireworks carelessness, arrogance, and invention. This makes all the more galling that this first attempt has ever been on.

Trente-cinq minutes, c’est sans doute un peu court pour entrer dans l’histoire. Mais le rock n’ayant qu’un lointain rapport avec l’épicerie, reconnaissons à cet album (minutage, intitulé, et iconographie certes minimalistes), d’être la collection de chansons talentueuses la plus rageante des années quatre-vingt-dix qui permettent de plus de conclure que le groupe s’inclut ici dans la droite lignée des envahisseurs britanniques et binaires des années soixante (guitares électriques et mélodies immédiatement identifiables pour tout le monde), et que le leader et chanteur Lee Mavers est un sacrément bon compositeur.  Le deuxième constat reste que, et malgré les reproches incessants du groupe, le producteur Steve Lillywhite a vraiment assuré une prestation de premier choix, rendant à merveille, et l’énergie, et les capacités harmoniques de ces enfants de Liverpool. The La’s est un feu d’artifice plein d’insouciance, de morgue, et d’invention. Ce qui rend d’autant plus exaspérant que ce coup d’essai n’ait jamais eu de suite.

1991

Milk Carton Kids - Prologue (2011)




The Milk Carton Kids is a contemporary folk duo from Los Angeles, California. Kenneth Pattengale and Joey Ryan formed the band in early 2011. Two boys, their just put on an acoustic guitar voices, harmonies in thirds. Nor engaged folk or traditional or rock rabid and transgressive ... The genre was canonized by the Everly Brothers in the late 1950s, globalized by Simon and Garfunkel in the mid- 1960. The Milk Carton Kids assume their anachronism, displaying vintages of their instruments (a Martin 1954, a Gibson 1951) and the austere part of their recordings: Presbyterian church of Nashville.

The Milk Carton Kids est un duo de folk contemporain de Los Angeles , en Californie. Kenneth Pattengale et Joey Ryan ont formé le groupe au début de 2011. Deux garçons, leurs voix simplement posées sur une guitare sèche, des harmonies à la tierce. Ni folk engagé ou traditionnel, ni rock enragé et transgressif... Le genre fut canonisé par les Everly Brothers à la fin des années 1950, mondialisé par Simon and Garfunkel au milieu des années 1960. Les Milk Carton Kids assument leur anachronisme, affichant les millésimes de leurs instruments (une Martin 1954, une Gibson 1951), ainsi que le cadre austère de leurs enregistrements : une église presbytérienne de Nashville.

2011

Bill Callahan - Dream River (2013)



Here is an album that radios don't broadcast; that will not sell; where you will enter that patience, asceticism, allowing themselves overtaken by all the people in a hurry; and whose time will take care of gentle support with reputation and the status of masterpiece. If Bill Callahan is a great songwriter, equal to a Leonard Cohen or a Lou Reed, at least he resists formal classicism of the first and the genius of the grip of the second. Strangely floating musical structures, spectral, barely recognizable at first listen, but insidious, malignant crossings always superb electric guitars and flutes virginal particularly incongruous at times struggling with fiddles reminiscent of a country-western of or imagined origins as such, are at the service of powerful lyrics, lucid, and a haunting voice more mixed very forward, close, deep, friend. There is an epic form in the intimate exhibition by Callahan, and a unique art of confusing the exploration of interior close to the contemplation of the great American spaces. It's brilliant singularity, beauty, magnitude. Sublime and intoxicating ...

Voilà un disque qu'à coup sûr les radios ne diffuseront pas ; qui ne se vendra pas ; où l'on n'entrera qu'à force de patience, d'ascèse, en se laissant doubler par tous les gens pressés ; et dont le temps se chargera d'assurer doucement la réputation puis le statut de chef d'oeuvre. Si Bill Callahan est un immense songwriter, l'égal d'un Leonard Cohen ou d'un Lou Reed, du moins résiste-t-il au classicisme formel du premier et au génie de l'accroche du second. Des structures musicales étrangement flottantes, spectrales, à peine identifiables à la première écoute, mais insidieuses, malignes, traversées de toujours superbes guitares électriques et de flûtes virginales d'autant plus incongrues que luttant parfois avec les crincrins réminiscents d'une country-western des origines ou fantasmée comme telle, se mettent au service de textes forts, lucides, et d'une voix des plus envoûtantes mixée très en avant, proche, profonde, amie. Il y a une forme d'épique dans l'exposition de l'intime selon Callahan, et un art sans équivalent de confondre l'exploration du proche intérieur à la contemplation des grands espaces américains. C'est éclatant de singularité, de beauté, d'ampleur.
Sublime et énivrant ...

2013

Anonymous - Inside The Shadow (1976)



Originally published in 1976 in an edition of 300 copies, the only album the group Anonymous Indianapolis stands today as a much sought after piece. Combining the spirit of West Coast groups, the majesty of the 12 string Byrds, and vocal harmonies breathtaking to forge something inimitable, this album is to rank among the masterpieces of the mid seventies rock with a small Haight-Ashbury key.

Initialement publié en 1976 dans une édition de 300 exemplaires, le seul album du groupe Anonymous d'Indianapolis se présente aujourd'hui comme une pièce très recherchée. Combinant l'esprit des groupes West Coast, la majesté de la 12 cordes des Byrds, et des harmonies vocales à couper le souffle pour forger quelque chose d'inimitable, cet album est à classer parmi les chefs-d'oeuvre du rock mid seventies avec une petite touche Haight-Ashbury.

1976

Rose - Hooked On A Rose (1973)



Rose is a Canadian band who plays progressive rock music, that does not really expect to find in these latitudes. Fan of Deep Purple (it shows!), The group is inspired, especially on fast tracks, rumbling organ of Jon Lord, but remains predominantly in the FM rock vein. Titles like 'Long Lonesome Road', 'Train to You' are excellent and are inspired 'In Between' would have its place in a compilation of the best hits of classic rock.

Rose est un groupe canadien qui donne dans le progressive rock, musique qu'on ne s'attend pas vraiment à trouver sous ces latitudes. Fan de Deep Purple (ça s'entend !), le groupe s'inspire, notamment sur les morceaux rapides, des orgues vrombissantes de Jon Lord , mais reste en majorité dans la veine rock FM. Des titres comme 'Long Lonesome Road', 'Train to You' sont plus qu'inspirés et l'excellent 'In Between' aurait toute sa place dans une compilation des meilleurs hits du classic rock.

Dirty Tricks - Night Man (1976)



Dirty Tricks is an English band composed of John Lee (drums), Johnny Fraser-Binnie (guitar, keyboards), Terry Horbury (bass), Kenny Stewart (vocals) and Andy Bierne (percussion). Night Man is their second album, the heavy blues rock without concessions. From 'Night Man' and the rocky riff Keith Richards, one is in the room, a pleasant mixture of heavy metal and rythm'n'blues. After the release of their latest album Hit and Run in 1977 still did not was successful despite a favorable echo in the US, Tricks threw in the towel the next year.

Dirty Tricks est un groupe anglais composé de John Lee (batterie), Johnny Fraser-Binnie (guitar, claviers), Terry Horbury (basse), Kenny Stewart (chant) et Andy Bierne (percussions).
Night Man est leur second album, du heavy blues rock sans concession. Dès 'Night Man' et son riff rocailleux à la Keith Richards, on est dans le bain, un savoureux mélange entre heavy metal et rythm'n'blues. Après la sortie de leur dernier album Hit and Run en 1977 qui ne connut toujours pas le succès malgré un écho favorable aux USA, les Tricks jetèrent l'éponge l'année suivante.

1976