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Rock Music Blog

samedi 30 juillet 2016

Subject To Change - Womb Amnesia (1993)




Subject To Change is a group of rock music formed in 1991 around the singer and actress Cree Summer. The group was signed to the Capitol label and recorded a single album, Womb Amnesia. This is a funk-rock fusion album that reflects the popularity of grunge wave of the time. It has intense feminist lyrics written by Cree and gave birth to the song "Soul Sister", which will be re- recorded by Lenny Kravitz for the summer of 1999. Due to major changes in the organization of the Capitol label, the album has been available in limited commercial release and never benefited from further promotion. Only a few thousand copies were distributed to the general public, they are now considered collectibles.

Subject To Change est un groupe de rock music formé en 1991 autour de l'actrice et chanteuse Cree Summer. Le groupe a été signé pour le label Capitol et a enregistré un seul et unique album , Womb Amnesia. Il s'agit d'un album de fusion funk-rock qui reflète la popularité de la vague grunge de l'époque. Il comporte des paroles féministes intenses écrites par Cree et a donné naissance à la chanson "Soul Sister", qui sera ré- enregistré par Lenny Kravitz pour l'été 1999. En raison de changements majeurs dans l'organisation du label Capitol, l'album n'a pu être disponible qu'en version commerciale limitée et n'a jamais bénéficié de promotion ultérieure . Seulement quelques milliers d'exemplaires ont été diffusés au grand public,  ils sont à présent considérés comme des objets de collection.

From 'Womb Amnesia' 1993

From 'Womb Amnesia' 1993

From 'Womb Amnesia' 1993

Erykah Badu - tribute To Erykah Badu (2008)





This is a tribute mix for those that like the sounds of Erykah Badu, wonderful smooth jazz singer ...


Tracklist : 

1. Next Lifetime • Erykah Badu
2. Tyrone • Erykah Badu
3. Didn’t Cha Know • Erykah Badu
4. A.D. 2000 • Erykah Badu
5. Certainly • Erykah Badu
6. Times a Wastin • Erykah Badu
7. Bag Lady • Erykah Badu
8. Certainly Flipped It • Erykah Badu
9. World Peace (TD Remix) • Erykah Badu
10. 4 Leaf Clover • Erykah Badu
11. Rimshot (TD Remix) • Erykah Badu
12. On & On • Erykah Badu
13. Kiss Me on My Neck • Erykah Badu
14. Penitentiary Philosophy • Erykah Badu
15. Window Seat • Erykah Badu
16. No Love • Erykah Badu
17. Cleva • Erykah Badu
18. No Love • Erykah Badu
19. ...And On • Erykah Badu
20. Other Side of the Game • Erykah Badu
21. My Life • Erykah Badu
22. Umm Hmm • Erykah Badu
23. Drama • Erykah Badu
24. Gone Baby, Don’t Be Long • Erykah Badu
25. Bump It • Erykah Badu
26. Woo • Erykah Badu
27. Drama • Erykah Badu
28. Incense • Erykah Badu
29. Think Twice • Erykah Badu
30. Danger • Erykah Badu
31. Love • Erykah Badu
32. Turn Me Away (Get Munny) • Erykah Badu
33. Sometimes • Erykah Badu
34. Fall in Love (Your Funeral) • Erykah Badu
35. Back in the Day (Puff) • Erykah Badu
36. Apple Tree • Erykah Badu
37. Love of My Life Worldwide • Erykah Badu
38. Ye Yo (Ext Remix) • Erykah Badu

Cree Summer - Street Fairïe (1999)



Cree Summer singing at a young age. She joined her first band when she was 13. In 1993, she released an album with his band Subject to Change. The group broadcasts a strong political message. In 1999, Cree released his first solo album Street Faerie, produces and sings as a guest his friend Lenny Kravitz. Lenny had already produced an album of Vanessa Paradis, widely promoted in France. Cree chose a mood more rock and less public for his album. Realized production work is fantastic. This album is a pleasant surprise. Enjoy it ... and pray it goes into the recording studio again.

Cree Summer chante dès son plus jeune âge. Elle rejoint son premier groupe alors qu'elle a 13 ans.
En 1993, elle sort un album avec son groupe Subject to Change. Le groupe diffuse un message politique fort. En 1999, Cree sort son premier album solo Street Faërie, produit et où chante en guest son ami Lenny Kravitz.  Lenny avait déjà produit un album de Vanessa Paradis, largement promu en France.
Cree a choisi une ambiance plus rock et moins grand public pour son album. Le travail de production réalisé est fantastique. Cet album est une très agréable surprise. 
Enjoy it, ... et priez pour qu'elle rentre dans le studio d'enregistrement à nouveau.


From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999

Cree Summer - Nacho
From 'Street Fairïe" 1999

Cree Summer - Soul Sister
From 'Street Fairïe" 1999

From 'Street Fairïe" 1999


Kula Shaker - K (1996)




When K has appeared in stores, we were in the midst brit-pop and Kula Shakera was quickly typecast as a full member of this movement. Yet listen to this first successful album (at least for a big half), the links between the Londoners with Oasis, Blur or other movement of the dinosaurs are anything but obvious. K is a very elaborate album, which starts from the first note to the quest for a unique identity, zeppelinien between rock, pop and 60's oriental sounds, a kind of mix of genres and influences that particularly suits the group picture . With some texts in Sanskrit ( "Tattva" and "Govinda"), it also affects the mysticism which was the characteristic of the 70's rock. Here's a few references where Kula Shaker is located on his first album.

Quand K a fait son apparition dans les bacs, nous étions en pleine période brit-pop et Kula Shakera a vite été catalogué comme membre à part entière de ce mouvement. Pourtant, à l'écoute de ce premier album bien réussi (du moins pour une grosse moitié), les liens qui unissent les Londoniens avec Oasis, Blur ou autres dinosaures du mouvement sont tout sauf évidents.
K est un album très travaillé, qui part dès la premières note à la quête d'une identité originale, entre rock zeppelinien, pop 60's et sons orientaux, un genre de mix des genres et des influences qui sied particulièrement à l'image du groupe. Avec quelques textes en sanscrit ("Tattva" et "Govinda"), on touche également au mysticisme qui était la caractéristique du rock 70's. Voilà en quelques références l'endroit où se situe Kula Shaker pour son premier album.


1996

The Pretty Things - S.F. Sorrow (1968)




Practicing at their beginning a dirty rythm'n'blues more unhealthy (and as good) as the Rolling Stones, the Pretty Things soon go the psychedelia of the barrier and out the ambitious S. F. Sorrow. This album of 68 is nothing more than the first rock opera worthy of the name. The Pete Townshend who had the pretension and extreme gall to proclaim his Tommy "first rock opera" when we know that he himself was inspired by S. F. Sorrow ... But history has fortunately retained this album and now wise columnists are there to wield S. F. Sorrow and declaim the world how it is a great among greats. S. F. Sorrow is the second concept album of rock history after the Days of Future Passed Moody Blues 67. And the concept here is the sad story of a man named Sebastian F Sorrow. Each song represents a stage in his life, from his birth (S.F / Sorrow Is Born - logic you might say) to his death (Old Man Going) and is divided into two components: a pop psyche that face 'S.F. Corrois Born 'to' Balloon Burning 'and a pop psyche that face gathering mid-album' Death 'to' Well Of Destiny. Everything is dotted here and there with heavy rock and medieval inspiration. Both say right away: the album is a true gem. Everything is soaked in ingenuity, delight and lysergic substances from beginning to end: Bracelets Of Fingers on guitar wha wha sweaty desire, Death and I See You, the beautifully ethereal Trust, the haunting and very Beatles ( Revolver period) She Says Good Morning, Baron Saturday or the sublime ballad with acoustic Loneliest Person and Private Sorrow complex. As a sign of final hymn to the album, S. F. Sorrow Is Born is truly a stroke of genius, full of twisted effects.

Pratiquant à leur début un sale rythm’n’blues encore plus malsain (et aussi bon) que les Rolling Stones, les Pretty Things passent bientôt la barrière du psychédélisme et sortent l’ambitieux S.F. Sorrow. Cet album de 68 n’est rien d’autre que le premier opéra rock digne de ce nom. Ce Pete Townshend qui a eu la prétention et le culot extrême de proclamer son Tommy "premier opéra rock" quand on sait que lui-même s’était inspiré de S.F. Sorrow…
Mais l’histoire a bien heureusement retenu cet album et actuellement des chroniqueurs avisés sont là pour brandir S.F. Sorrow et déclamer au monde entier combien il est un grand parmi les grands.
S.F. Sorrow est également le deuxième album concept de l’histoire du rock après le Days Of Future Passed des Moody Blues de 67. Et le concept ici est la triste histoire d’un homme du nom de Sebastian F Sorrow. Chaque chanson représente une étape de sa vie, de sa naissance (S.F/ Sorrow Is Born - logique me direz-vous) à sa mort (Old Man Going) et se partage en deux éléments: une face plus pop que psyché de 'S.F. Corrois Born'  à 'Balloon Burning' et une face plus psyché que pop regroupant le milieu de l’album de 'Death' à 'Well Of Destiny'. Le tout étant parsemé ça et là de rock heavy et d'inspirations médiévales.
Autant le dire tout de suite: l’album est une vraie pépite. Tout y est trempé dans l’ingéniosité, le délice et les substances lysergiques du début à la fin: Bracelets Of Fingers à la guitare wha wha suante à souhait, Death et I See You, le magnifiquement vaporeux Trust, le lancinant et très Beatles (période Revolver) She Says Good Morning, Baron Saturday ou encore la sublime ballade à l’acoustique Loneliest Person et le complexe Private Sorrow. 
En signe d'hymne définitif à l’album, S.F. Sorrow Is Born est véritablement un coup de génie, regorgeant d’effets torsadés.


1968

Kingdom Come - Kingdom Come (1988)



Kingdom Come is more than a copy of Led Zeppelin. Of course, the singer's voice remind Plant, but this is by no means a posture or a mimicry. Lenny Wolf sings naturally, without forcing its powerful and nuanced timbre. And the bluesy resonances remain in the minority on an album which offers mostly the hard US perfectly rooted in his time, certainly less festive and hedonistic as that proposed by groups like Bon Jovi, Tesla or Dokken but inflated striking riffs and choruses memorized: "Living out of touch" haunting and sensual, "Pushin 'hard" acoustics "Loving you" or the electrifying "Shout it out" and its catchy rhythm are so many pieces that offer an artistic bail the US-German group.

Kingdom Come est bien plus qu'une copie de Led Zeppelin. Bien sûr, la voix du chanteur rappellera Plant, mais il ne s'agit en aucun cas d'une posture ou d'une singerie. Lenny Wolf chante de manière naturelle, sans forcer son timbre puissant et nuancé. Et puis, les résonances bluesy restent minoritaires sur un album qui propose le plus souvent du hard US parfaitement ancré dans son époque, certes moins festif et hédoniste que celui proposé par des groupes comme Bon Jovi, Tesla ou Dokken, mais gonflé de riffs marquants et de refrains mémorisables : « Living out of touch », lancinant et sensuel, « Pushin' hard », l'acoustique « Loving you » ou l'électrisant « Shout it out » et sa rythmique entraînante sont autant de morceaux qui offrent une caution artistique au groupe américano-germanique.

1988

Stephen Stills - Stephen Stills 2 (1971)



Song by song.

1 - Change Partners

Loud and clear guitar chords, iridescent ribbons of a pedal steel guitar, drums eager, warm: it is transported on, away from the cliffs above the Pacific, in a cerulean sky obligingly rocked by its calm currents gigantic. Magellan sails in the distance, toward the equator, its proud caravels with sails painted large red crosses, and it gets trapped in the whirlwind of uncertain waltz ... "All of the ladies Attending the ball / Are requested to gauze in the faces / Found on the dance cards "... The dancers roll and swivel. At the last measurement, riders greet their partners and each returns to his place before the orchestra began another tune ... "So we change partners / Time to change partners / You must change partners / Again" ... the choirs explode, fly, ardent, fervent, radiant, backed the battery that game with the tempo: the emphasis, the plume 70's, the spirit of Californian style exalt throughout this song.

Vifs et clairs accords de guitare, rubans irisés d’un pedal steel guitar, batterie empressée, chaleureuse: l’on est de suite transporté, loin des falaises, au-dessus du Pacifique, dans un ciel céruléen, obligeamment bercé par ses courants calmes, gigantesques. Magellan navigue au loin, vers l’équateur, sur ses fières caravelles aux voiles peintes de grandes croix rouges, et l’on se laisse entraîner au tourbillon d’une valse incertaine... «All of the ladies attending the ball / Are requested to gaze in the faces / Found on the dance cards»... Les danseurs s’enroulent et pivotent. A la dernière mesure, les cavaliers saluent leurs partenaires et chacun regagne sa place avant que l’orchestre n’entame un autre air... «So we change partners / Time to change partners / You must change partners / Again»... Les chœurs éclatent, s’envolent, ardents, fervents, radiants, adossés à la batterie qui joute avec le tempo : l’emphase, le panache 70’s, l’esprit du style californien s’exaltent dans toute cette chanson.

2 - Fishes And Scorpions

"Fishes and Scorpions / In the morning sun / Dance to the changing seasons / Get away with none" ... Always guitar - picking at this time - which supports the bass and drums: an elastic bass, father; a bifurcated battery feeder, marking the measure with the bass drum, the against-time by wriggling charleston, light, diaphanous, mutineers. Then the chorus, erectile-electric guitar, crunchy and full, interferes, is clear: the pace swells and accelerating, reptilian, feverish, wild, battery punches pace with blows of scathing cymbals ... "And can you tell me / What does it do for you girl / and can you tell me / Who is That You Knew girl "... and a second guitar, custom spray, oxalic, disperses its green and juicy notes, and a third arises, abrasive, soon joined by the one it replaced ... and the tempo slows, the mild climate, Musard, felted which marked the beginning returns, and the song goes out quietly disseminating small loving and docile notes.

«Fishes and Scorpions / In the morning sun / Dance to the changing seasons / Get away with none»... Toujours cette guitare — en picking cette fois —, qui vient soutenir la basse et la batterie : une basse élastique, paternelle; une batterie bifide, nourricière, marquant la mesure avec la grosse-caisse, le contre-temps par des frétillements de charleston, légers, diaphanes, mutins. Puis au refrain, une guitare érectile-électrique, crissante et saturée, s’immisce, s’impose: le rythme enfle et accélère, reptilien, fiévreux, sauvage, la batterie poinçonne la cadence à coups de cinglantes cymbales,... «And can you tell me / What does it do for you girl / And can you tell me / Who is that you knew girl»... Et une deuxième guitare, gicleuse, oxalique, disperse ses notes vertes et juteuses, et une troisième surgit,  abrasive, bientôt rejointe par celle qu’elle a remplacée... Et le tempo décélère, le climat doux, musard, feutré qui marquait le début revient, et la chanson s’éteint, tranquillement en disséminant de petites notes aimantes et dociles.

3 - Singin' Call

"Listen to the sound of the night bird singin '/ I Wonder Who he calls" ... Wonderful pickings enamored, ocieux, joncés, weaving an atmosphere reminiscent of the summer evenings, when the sun slips behind the railing of the horizon , the last bathers store their towels, buoys and deflate their fold up their umbrellas. A melody in the vein of "4 + 20" in "Déjà vu", but lively, alert, set by an ample low, round and fruitful, stamped vigorous clacs chopsticks on the rim of the snare drum, syncopated, asticoteurs, facetious, which meet wise and disciplined grillotis. - "Hit a stretch of rapids in the rushing ragin 'river / Looking out for boulders and falls / A woman she watches from the top of the canyon / Hopin' we do not drown us all / Help me now, I got to slow down / Hear my singin 'call. "

«Listen to the sound of the night bird singin’ / I wonder who he calls»... Merveilleux pickings énamourés, ocieux, joncés, tissant une ambiance rappelant les soirs d’été, quand le soleil glisse derrière la rambarde de l’horizon, que les derniers baigneurs rangent leurs serviettes, dégonflent leurs bouées et replient leurs parasols. Une mélodie dans la veine de “4+20” dans “Déjà vu”, mais vive, alerte, sertie par une basse ample, ronde et féconde, estampillée de vigoureux clacs des baguettes sur le bord de la caisse claire, syncopés, asticoteurs, facétieux, auxquels répondent de sages et disciplinés grillotis. — «Hit a stretch of rapids in the rushing ragin‘ river / Looking out for boulders and falls / A woman she watches from the top of the canyon / Hopin’ we don’t drown us all / Help me now, I got to slow down / Hear my singin' call.»

4 - Nothin’ To Do But Today

"Already on my way Goodbye. I can not stop to say Just quietly slip away"
 It's the funk! Turgid, lame, with pépineuses notes, brief and retained: sleek guitars, sometimes peaceful and sometimes warlike with a battery shearing pace. "Been on the road too long / Most of These forex shoulds be past and gone / Clarify my position / Must be Some Kind of Fool, I'm a musician / I got nothin 'to do goal today."

«Already on my way Goodbye. I can't stop to say Just quietly slip away»
Il est là le funk! Turgescent, déhanché, avec ses pépineuses notes, succinctes et retenues : des guitares épurées, tantôt paisibles et tantôt guerrières avec une batterie cisaillant la cadence.
«Been on the road too long / Most of these changes should be past and gone / Clarify my position / Must be some kind of fool, I'm a musician /I got nothin' to do but today».

5 - Sugar Babe

A mid-tempo valiant and stove, an epitome of the herd instinct, all padded solidarity choirs. "People need love / People need trust / People need one Reviews another / And That means clustering us / My sugar babe / Believe me, sugar babe". It begins with the piano chords, supported, protocol, simple and concise, but its tangled in a nozzle, whirring and rancid, which will last until the end of this cantabile, spewing sparks organ, mossy, velvety and gently evaporating during a nervous break.

Un mid-tempo vaillant et calorifère, un épitomé de l’instinct grégaire, le tout rembourré de chœurs solidaires.
«People need love / People need trust / People need one another / And that means us / My sugar babe / Believe me, sugar babe».
Ça commence par des accords de piano, appuyés, protocolaires, sobres et concis, mais embroussaillés dans un son de tuyère, vrombissant et ranci, qui va durer jusqu’à la fin de ce cantabile, crachant des flammèches d’orgues, moussues, veloutées, et s’évaporant en douce à l’occasion d’un break plus nerveux.

6 - Open secret

"Still my heart is an open secret / Someone tell me-have-been gifted or I robbed" ... Cast in the same mold as the previous, but that distinguished evangelical clap-hands, especially heady brass, a "big band" trumpet, juicy, announcing a rather frantic Latin jazz break. There, Stephen Stills pounding his piano, battering, forced him to extract consensual agreements, while the trio battery low-congas torture measurement, shreds. Then the piano makes the thumbs, the battery is more discreet, tickle the top of his cymbals in a subtle pizzicato and percussion are having heart's content, without pity for the skin of their congas.

«Still my heart is an open secret / Someone tell me have I been gifted or robbed»...
Moulé dans la même lingotière que le précédent, mais que distinguent des clap-hands évangéliques, et surtout des cuivres capiteux, dont une trompette “big band”, juteuse, annonçant un break latino-jazz plutôt frénétique. Là, Stephen Stills martèle son piano, le malmène, l’oblige à s’extraire des accords consensuels, tandis que le trio batterie-basse-congas torture la mesure, la déchiquète. Puis le piano met les pouces, la batterie se fait plus discrète, titille le haut de ses cymbales dans un subtil pizzicato, et les percus s’en donnent à cœur-joie, sans pitié pour la peau de leurs congas.


7 - Ecology Song

Trombone, trumpet, sax, prancing, sparkling! A bass-drums duo that comes all the plate, a holophrastic piano, explicit choirs. Enough rampage Stills laments, "The earth is dying," "America is lost" ... "You can hang your head in shame / It's disgusting!" There wrong with the back of spoon our protest singer! This virulent and voluble title has only one fault: that of being too short, disappeared on a solo trumpet and eminently grouch vultueux while more is expected of tumult and somersaults!

Trombone, trompette, saxo, piaffants, étincelants! Un duo basse-batterie qui sort toute l’argenterie, un piano holophrastique, des chœurs explicites. Assez de saccage se lamente Stills, «The earth is dying», «America is lost»... «You can hang your head in shame / It's disgusting»! Il n’y va pas avec le dos de la cuillère notre protest singer! Ce titre volubile et virulent n’a qu’un défaut: celui d’être trop court, de disparaître sur un solo de trompette éminemment rouspéteur et vultueux alors que l’on attend davantage de tumulte et de culbutes!

8 - Bluebird Revisited

"Bluebird" from the days of Buffalo Springfield, and concludes the A side of her second album, "Again". First surrounded by sparkling guitars and siliceous, sometimes corrosive, then banjo arpeggios of this fantastic title metamorphosis soft start, opaline: organ notes spilling undecided and dreamy ... "The pain of losing you / Well it made me an angry man / Was there something else That I Could do / Was it over, I HAD a chance?" .... and that's the entrance, clanking, copper-battery, in the great tradition "Muscle Shoals" -Otis Redding- "I've been loving you too long." Then it sprints, jumps, whipped by the battery: the organ snorts, trumpet godliness, waiting for her girlfriends, Latin congas, which bagoulent in the background. After the chorus, this beautiful ardor goes out: the tempo slows, the choirs roll of "ooh" gentle and soothing, xylophone scattered shimmering tintinnabulements, trombone burps long mollassonnes notes, and accompanied, supported by trumpet, Stephen solo, which detaches from its six strings doleful notes and amandines: bitter tannins drenched fuzz - like a bittersweet liqueur promising a slight intoxication.

“Bluebird” date de l'époque du Buffalo Springfield, et conclut la face A de son deuxième album, “Again”. Tout d'abord environné de guitares étincelantes et siliceuses, parfois corrosives, puis d'arpeggios de banjo, ce titre fantasque se métamorphoseDébut tendre, opalin: un orgue déversant des notes indécises et rêveuses... «The pain of losing you / Well it made me an angry man / Was there something else that I could do / Was it over, had I a chance?».... et c'est l'entrée, pétaradante, cuivre-batterie, dans la grande tradition “Muscle Shoals”-Otis Redding-“I've been loving you too long”. Puis ça sprinte, bondit, cravaché par la batterie: l'orgue s'ébroue, la trompette piète, attendant ses copines, les congas latines, qui bagoulent dans le fond. Après le refrain, cette belle ardeur s'éteint: le tempo décélère, les chœurs roulent des «ouh» doux et lénifiants, un xylophone éparpille de miroitants tintinnabulements, le trombone éructe de longues notes mollassonnes, et accompagne, secondé par la trompette, le solo de Stephen, qui détache de ses six cordes des notes dolentes et amandines : amers tanins gorgés de fuzz — comme une liqueur douce-amère prometteuse d'une légère ivresse.

9 - Know You Got To Run

This nugget speaks wandering, trouble, the dusty roads and cotton fields; and also the "Captain Kennedy" as Neil Young has not yet written. Blues with old, therefore, rustic, elemental: dobro, guitar stalking plaintive notes, rocking, thorny and ductile, raps a tambourine, dry, regular, and the voice of Stephen Stills, rough, scratched, translating this suffering, transforming as the swaying rhythm transforms the weight of a monotonous and depressing labor.

Cette pépite évoque l’errance, la peine, les routes poussiéreuse et les champs de coton; et aussi le “Captain Kennedy” que Neil Young n’a pas encore écrit. Du blues à l’ancienne, donc, rustique, élémentaire: dobro, guitare égrappant des notes plaintives, berçantes, épineuses et ductiles, frappements d’un tambourin, secs, réguliers, et la voix de Stephen Stills, rêche, écorchée, traduisant cette souffrance, la transformant comme le balancement du rythme transforme le poids d’un labeur monotone et déprimant.

10 - Word Game

This long harangue on human greed, falsehood of our plenipotentiaries potbellied and misery in all directions is actually more folk than blues. Blues, if it has the kind of less obstinacy and simplicity obstinacy of a protester riff, clear, insistent; steep rubbed mingled with incandescent pickings ... I must say that, as with his first album "Black Queen", our friend Stephen battle alone - such an old Heracles battling the Nemean lion! - And he puts the ardor, the nerve, the grip, throwing his harsh denunciations without truce or respite.

Cette longue harangue sur la rapacité humaine, le mensonge de nos ventrus plénipotentiaires et la misère tous azimuts est à vrai dire plus folk que blues. Du blues, elle en a sinon le genre du moins l’obstination et la simplicité: obstination d’un riff protestataire, clair, insistant; abruptes frottés mêlés d’incandescents pickings... Il faut dire que, comme sur son premier opus avec “Black queen”, notre ami Stephen bataille seul — tel un vieil Héraclès affrontant le lion de Némée! —, et il y met de l’ardeur, du nerf, de la poigne, lançant ses rudes dénonciations sans trêve, ni répit.

11 - Relaxing Town

Electrifying guitar! all vibrant and voltaic! Some agreements opening, mezzo forte, staccato, and then it starts! ... From rock so! with symptomatic compressor fighter-MATUVU-roll kind side! Stephen and our taking an exaggerated voice almost a caricature, which suddenly changes - is actually replaced by the usual range with a yo-yo .... short mixing text Versant, the author demonstrates a ras-le- bowl and a weariness that highlight reveals in part as the second in a kind of triptych eminently grouch and caustic. melodic slope, nothing remarkable: a small solo, andante, domesticated before shooting bow, bye-bye: decrescendo on the last words underlined with a long guitar note, thin and distended.

Guitare électrisante! toute vibrante et voltaïque! Quelques accords en ouverture, mezzo forte, staccato, puis ça démarre!... Du rock donc! avec le côté baroudeur-matuvu-rouleau compresseur symptomatique du genre! Et notre Stephen qui prend une voix exagérée presque caricaturale, qui, brusquement, change — est en fait remplacée par la tessiture habituelle grâce à un bref yo-yo du mixage.... Versant textuel, l’auteur manifeste un ras-le-bol et une lassitude que l’exergue dévoile en partie comme le deuxième volet d’une sorte de triptyque éminemment rouspéteur et caustique. Versant mélodique, rien de remarquable: un petit solo, andante, pantouflard avant de tirer révérence, bye-bye: decrescendo sur les derniers mots soulignés d’une longue note de guitare, fine et distendue.

12 - Marianne

Rock always, this time allegro, airy, playful, when passing from one extreme to the other, Stills adopts a falsetto where the battery runs like a scenic railway, the carbine menus guitar riffs, chubby, organ as bundled up, performs some voltes starched.

Rock toujours, cette fois allegro, aéré, badin, où passant d’un excès à l’autre, Stills adopte une voix de fausset, où la batterie roule comme un scenic railway, la guitare escopette des riffs menus, joufflus, l’orgue, comme emmitouflé, effectue quelques voltes empesées. 

Paul Harris - keyboards
Conrad Isadore - drums 
Dr. John - keyboards 
Gaspar Lawrawal - percussion 
Nils Lofgren - guitar, keyboards 
Billy Preston - keyboards 
Fuzzy Samuels - bass, vocals 
Dallas Taylor - drums

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

From 'Stephen Stills 2 - 1971

Pluto - Pluto (1971)



Pluto belongs to the world of bands like The Open Mind and Badfinger. originally designed by guitarist Paul Gardner, he was trained in north London in 1970. The main members were Gardner and Alan Warner, two very experienced musicians from very different musical backgrounds. The album Pluto is a rare classic British rock hard oscillating between heavy psych and progressive rock.

Pluto appartient au monde des groupes comme The Open Mind ou Badfinger.
Conçu initialement par le guitariste Paul Gardner, il a été formé  dans le nord de Londres en 1970. Les principaux membres étaient Gardner et Alan Warner, deux instrumentistes très expérimentés issus de milieux musicaux très disparates.
L'album de Pluto est un classique rare du hard rock britannique qui oscille entre le heavy psych et le progressive rock.

1971

Sweet Smoke - Just A Poke (1970)



Sweet Smoke is a band from Brooklyn, formed in 1967, and settled two years later in Germany to live in community. Sweet Smoke is a product of the hippie culture and this is just a poke one of the peaks of this movement. This first album released in 1970 is composed only of two long beaches 16 minutes each, made from long improvised jams, which the group was customary live. Despite the length of the songs, Sweet Smoke does not fall in through some progressive rock bands of the time, avoiding lengths and being in no dull moment. 'Baby Night', which monopolizes the A side, is a perfect synthesis of rock 70's, jazz and funk. The track begins gently with a beautiful melody carried by a voice warmer, accompanied by an enchanting flute. The tempo then packed into a frenzy irresistible jazzy rock before appropriating the "soft parade" in a version of the Doors of the most amazing. Front changing and the frenetic saxophone and psychedelic groove opens 'Silly Sally'. The guitars then depart in kaleidoscopic drifts before a masterful short bass solo harbinger of a long solo Dantesque battery. Complete with stereo effects, it gives the impression of hearing a helicopter overhead. This passage, which is reminiscent of In-a-da-vida-gadda '.de Iron Butterfly is at all costs to savor the helmet and is one of the highlights of this album.


Sweet Smoke est un groupe originaire de Brooklyn, formé en 1967, et qui s'établit deux ans plus tard en Allemagne afin de vivre en communauté. Sweet Smoke est un pur produit de la culture hippie et ce Just a Poke est un des sommets de ce mouvement. Ce premier album sorti en 1970 n'est composé que de deux longues plages de 16 minutes chacune, composées à partir de longs jams improvisés, ce dont le groupe était coutumier en live. Malgré la durée des morceaux, Sweet Smoke ne tombe pas dans les travers de certains groupes de rock progressif de l'époque, évitant les longueurs et n'étant à aucun moment ennuyeux. 'Baby Night', qui truste la face A, est une parfaite synthèse de rock 70's, de jazz et de funk. Le morceau commence en douceur avec une superbe mélodie portée par une voix des plus chaudes, accompagnée par une flûte enchanteresse. Le tempo s'emballe ensuite dans un délire jazzy rock irrésistible avant de s'approprier le "soft parade" des Doors dans une version des plus étonnantes
On change de face et un saxophone au groove frénétique et psychédélique ouvre 'Silly Sally'. Les guitares partent ensuite dans des dérives kaléidoscopiques avant un court solo de basse magistral annonciateur d'un long solo de batterie dantesque. Agrémenté d'effets stéréos, il donne l'impression d'entendre un hélicoptère au dessus de nos têtes. Ce passage, qui n'est pas sans rappeler 'In-a-gadda-da-vida' .de Iron Butterfly, est à tout pris à savourer au casque et est un des temps forts de cet album.

1970

Velvet Underground - Velvet Underground & Nico (1966)




This VU album reveals the complexity and contrasts of an era. Sometimes soft and warm, sometimes fatalistic, cold and venomous, the songs tend Velvet least flattering mirrors to the New York reality. Skipping over comfort ears as much as on the comfort of souls, his music and his arrangements favor stiff rhythms, scratchy violin, barbed guitars and singing ice. Under the intransigence of sounds, however, lurk celestial melodies, whose heady singularity trigger the early 70's an aesthetic revolution.

L’album à la banane révèle la complexité et les contrastes d’une époque. Tantôt douces et chaleureuses, tantôt fatalistes, froides et fielleuses, les chansons du Velvet tendent le moins flatteur des miroirs à la réalité new-yorkaise. Faisant l’impasse sur le confort des oreilles autant que sur le réconfort des âmes, sa musique et ses arrangements privilégient rythmes raides, violon grinçant, guitares barbelées et chant de glace.
Sous l’intransigeance des sonorités se cachent toutefois des mélodies célestes, dont l’entêtante singularité déclenchera au début des années 70 une révolution esthétique.

1966

Judas Priest - Rocka Cola (1974




Judas Priest is the oldest heavy metal band still active today. You realize: nearly 40-year career (Judas Priest formed in 1970), 16 studio albums (counting the new kid "Nostradamus"), and successful tours around the world. After an early career where rock influences and psyche are more present "Rocka Rolla" (1974) and "Sad Wings Of Destiny" (1976), the combo will then finally turn to heavy metal which will be a major group . Rock Rolla is a mix of classic rock, soft ballads, catchy radio tracks, experimental riffs, long epic anthems and short songs that work very consistently. The overall sound shows some influence of Black Sabbath with the darkness and the same depth.

Judas Priest est le plus vieux groupe de heavy metal encore en activité aujourd’hui. Rendez vous compte : près de 40 ans de carrière (Judas Priest s’est formé en 1970), 16 albums studio (en comptant le petit nouveau "Nostradamus"), et des tournées triomphales partout dans le monde.
Après un début de carrière où les influences rock et psyché sont plus présentes : "Rocka Rolla" (1974) et "Sad Wings of Destiny" (1976), le combo va ensuite définitivement se tourner vers le heavy metal dont il sera un groupe majeur.
Rock Rolla est un mélange de rocks classiques , de ballades douces , de pistes de radio accrocheuses, de riffs expérimentaux , de longs hymnes épiques, et des chansons courtes qui fonctionnent de manière très cohérente. Le son d'ensemble démontre une certaine influence de Black Sabbath avec l'obscurité et la même profondeur.

1974

Neil Young - Harvest (1972)




Harvest is the fourth solo album by Neil Young and undoubtedly his masterpiece. Under this thick cardboard sleeve, hiding ten immortal pearls, ten wonders tinged pop-folk to country. Tone very acoustic, Harvest is a real harvest of pleasures: acoustic guitar mixes with the pedal steel and superb harmonica solos on "Out Of The Week End", the piano of 'Harvest' gently accompanies the beautiful harmony voice of the sad story of unfulfilled promise,  'A Man Needs A Maid' is seen propelling the firmament of beauty through arrangements played by the London Philharmonic orchestra,  'Heart of Gold' is the only piece of Neil Young which will arrive number one in the US charts. This is a typical country song that deserves its huge commercial success. The harmonica, the Steel guitar and female vocals make this song eternal. 'Are You Ready For The Country?' magic continues accelerating the tempo a bit but keeping the same cowboy song recipe led by a piano present. And always this pedal steel that never stops to occupy all the space so the more sensual and fairest possible. 'Old Man' is very influenced by folk guitar playing very popular in the early 70 and choirs on the chorus are still fly. 'There's A World' is more like a movie soundtrack, always sung in the country by way Neil Young very inspired. The end of the album is more rock and edgy with 'Alabama' electric, bass enhancement and a chorus more effective. The very soft and acoustic 'The Needle and The Damage Done' is a short protest song against drugs. Finally, 'Words' closes the album with its catchy riff, almost obsessive.
Harvest is an immortal album, and magic that seeps through every pore of your skin and never let you go.

Harvest est le quatrième album solo de Neil Young et sans aucun doute, son chef d'oeuvre. Sous cette épaisse pochette cartonnée, se cachent dix perles immortelles, dix merveilles de pop-folk teinté de country. Au ton très acoustique, Harvest est une vraie moisson de plaisirs : la guitare sèche se mélange à la steel pedal et aux superbes solos d'harmonica sur "Out Of The Week End", le piano d'"Harvest" accompagne délicatement la magnifique harmonie vocale de cette triste histoire de promesse non tenue, "A Man Needs A Maid" se voit propulser aux firmaments de la beauté grâce à des arrangements joués par l'orchestre philharmonique de Londres, "Heart of Gold" est le seul morceau de Neil Young qui arrivera numéro un dans les charts américains. C'est une chanson typiquement country qui mérite son énorme succès commercial. L'harmonica, la guitare Steel et les choeurs féminins rendent cette chanson éternelle.
"Are You Ready For The Country ?" continue la magie en accélérant un peu le tempo mais en gardant la même recette de chanson de cow-boys dirigée par un piano plus présent. Et toujours cette steel pedal qui n'arrête jamais d'occuper tout l'espace de manière la plus sensuelle et la plus juste possible. "Old Man" est très influencée par un jeu de guitare folk très en vogue en ce début 70 et les choeurs sur le refrain font encore mouche. "There's A World" s'apparente plus à une musique de film, chantée toujours à la manière country par un Neil Young très inspiré. La fin de l'album se veut plus rock et énervée avec un "Alabama" électrique, une basse mise en valeur et un refrain des plus efficaces. La très douce et acoustique "The Needle and The Damage Done" est une courte protest song contre la drogue. Enfin, "Words" clôt l'album avec son riff entêtant, presque obsessionnel.
Harvest est un album immortel, magique et qui s'infiltre par tous les pores de votre peau pour ne plus jamais vous lâcher.

1972