page d'accueil

Rock Music Blog

lundi 29 août 2016

🎸 The Doobie Brothers - Toulouse Street (1972)



Pochette de l'album

🇫🇷 Biographie

Sorti le 1er juillet 1972, Toulouse Street est le deuxième album studio des Doobie Brothers. Il marque un tournant dans la carrière du groupe en introduisant le bassiste Tiran Porter et le batteur Michael Hossack, établissant ainsi leur signature sonore à deux batteries. L'album a été enregistré aux studios Warner Bros. à North Hollywood et aux studios Wally Heider à San Francisco .

Le titre de l'album fait référence à une rue du quartier français de La Nouvelle-Orléans, et les photos de la pochette ont été prises dans une ancienne maison close située sur cette rue .

L'album a atteint la 21e place du Billboard 200 et a été certifié disque de platine aux États-Unis.

🇬🇧 Biography

Released on July 1, 1972, Toulouse Street is the second studio album by the Doobie Brothers. It marked a turning point in the band's career by introducing bassist Tiran Porter and drummer Michael Hossack, establishing their signature two-drummer sound. The album was recorded at Warner Bros. Studios in North Hollywood and Wally Heider Studios in San Francisco .

The album's title refers to a street in the French Quarter of New Orleans, and the cover photos were taken in a former brothel located on that street .

The album peaked at number 21 on the Billboard 200 and was certified platinum in the United States .

💿 Trackliste

  1. Listen to the Music

  2. Rockin' Down the Highway

  3. Mamaloi

  4. Toulouse Street

  5. Cotton Mouth

  6. Don't Start Me to Talkin'

  7. Jesus Is Just Alright

  8. White Sun

  9. Disciple

  10. Snake Man

🎸 Musiciens

The Doobie Brothers

  • Tom Johnston – chant principal et chœurs, guitares acoustique et électrique

  • Patrick Simmons – chant principal et chœurs, guitares acoustique et électrique, banjo sur "Listen to the Music", flûte à bec sur "Toulouse Street"

  • Tiran Porter – basse (sauf sur "Toulouse Street"), chœurs

  • John Hartman – batterie, percussions

  • Michael Hossack – batterie, percussions, steel drums sur "Listen to the Music"

Musiciens additionnels

  • Dave Shogren – basse et guitare acoustique sur "Toulouse Street", chœurs sur "White Sun"

  • Bill Payne – piano sur "Rockin' Down the Highway" et "Don't Start Me to Talkin'", orgue sur "Cotton Mouth" et "Jesus Is Just Alright"

  • Jerry Jumonville – saxophone ténor et arrangements de cuivres sur "Cotton Mouth" et "Don't Start Me to Talkin'"

  • Jon Robert Smith – saxophone ténor sur "Cotton Mouth" et "Don't Start Me to Talkin'"

  • Joe Lane Davis – saxophone baryton sur "Cotton Mouth" et "Don't Start Me to Talkin'"

  • Sherman Marshall Cyr – trompette sur "Cotton Mouth" et "Don't Start Me to Talkin'"

  • Ted Templeman – percussions additionnelles

🏆 Récompenses et succès

  • "Listen to the Music" a été le premier grand succès du groupe, atteignant la 11e place du Billboard Hot 100 en novembre 1972 .

  • "Jesus Is Just Alright" a également connu le succès, se classant à la 35e place du Billboard Hot 100 .Wikipédia

  • L'album a été certifié disque de platine aux États-Unis .

🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :


🎸 Skid Row – Skid Row (1989)




Pochette de l’album


🇫🇷 Biographie (Français)


Formé en 1986 dans le New Jersey, Skid Row s’impose rapidement sur la scène hard rock américaine grâce à son énergie brute et au charisme de son chanteur Sebastian Bach. Repérés par Jon Bon Jovi, ils décrochent un contrat avec Atlantic Records et enregistrent leur premier album avec le producteur Michael Wagener.
Sorti en janvier 1989, l’album connaît un succès fulgurant grâce à des titres emblématiques comme « Youth Gone Wild », « 18 and Life » ou « I Remember You ». L’album atteint le Top 10 des ventes aux États-Unis et devient quintuple disque de platine.


🇬🇧 Biography (English)


Formed in 1986 in New Jersey, Skid Row rose to fame with their raw energy and the unmistakable voice of frontman Sebastian Bach. Discovered by Jon Bon Jovi, they signed with Atlantic Records and recorded their debut with producer Michael Wagener.
Released in January 1989, the album quickly climbed the charts with hits like “Youth Gone Wild,” “18 and Life,” and “I Remember You.” It reached the US Top 10 and achieved five-times platinum status.


💿 Trackliste

Face A

  1. Big Guns – 3:36

  2. Sweet Little Sister – 3:10

  3. Can’t Stand the Heartache – 3:24

  4. Piece of Me – 2:48

  5. 18 and Life – 3:50

  6. Rattlesnake Shake – 3:07

Face B

7. Youth Gone Wild – 3:18

8. Here I Am – 3:10

9. Makin’ a Mess – 3:38

10. I Remember You – 5:10

11. Midnight/Tornado – 4:17


🎸 Musiciens

  • Sebastian Bach – chant

  • Dave “Snake” Sabo – guitare

  • Scotti Hill – guitare

  • Rachel Bolan – basse

  • Rob Affuso – batterie


🎧 Écoute en ligne

Vous pouvez écouter l’album complet ici :


🔑 Mots-clés SEO
Skid Row, Sebastian Bach, hard rock 1989, glam metal, heavy metal, Atlantic Records, Youth Gone Wild, 18 and Life, I Remember You, hair metal USA, Skid Row debut album


Kingdom Come - Bad Image (1993)



The Kingdom Come Lenny Wolf had proposed with his first two albums a bluesy hard rock with strong accents of Led Zeppelin, very interesting but were shunned by the public. Is that the main reason that has led the musicians of the time to throw in the towel? The question remains. Still there after the flop of Hands of Time, Wolf reconstructs a band and publishes a new album entitled Bad Image. So ended the intonations to Robert Plant who seduces fans of the genre. Tempos mediums, though still heavy, the guitars are still largely given way to ultra present keyboards, giving the whole a color and tone very focused on FM rock atmosphere.

Le Kingdom Come de Lenny Wolf avait proposé avec ses deux premiers albums  un hard rock bluesy aux forts accents de Led Zeppelin, très intéressants mais qui furent boudés par le public. Est-ce là la principale raison qui aura conduit les musiciens de l'époque à jeter l'éponge ? La question reste posée.
Toujours est-t-il qu'après le flop de Hands Of Time, Wolf reconstitue un groupe et publie un nouveau disque intitulé Bad Image. Fini donc les intonations à la Robert Plant qui avaient séduit les amateurs du genre. Tempos médiums, quoique toujours heavy, les guitares ont quand même largement cédé leur place à des claviers ultra présents, donnant à l'ensemble une couleur et une tonalité axées sur une ambiance très rock FM.

1993

Talisman - Genesis (1993)



This second album from swedish hard rockers Talisman is a success musically. Those who know the great vocal abilities of Jeff Scott Soto will not be disappointed with Genesis because it confirms all the good we think of him. When the guitarist Fredrik Åkesson, it is not necessarily known to everyone, but his solos are staggering dexterity and clarity. However, the musician who deserves the prize is unquestionably Marcel Jacob who handled bass parts, drums, rhythm guitar and even the production of the album.

Ce deuxième album des hard rockers suédois Talisman est une belle réussite sur le plan musical. Ceux qui connaissent les grandes capacités vocales de Jeff Scott Soto ne seront pas déçus par Genesis car il y confirme tout le bien qu'on pense de lui. Quand au guitariste Fredrik Akesson, il n'est pas forcément connu de tout le monde, mais ses solos sont ahurissants de dextérité et de limpidité. Toutefois, le musicien qui mérite la palme est incontestablement Marcel Jacob qui s'est occupé des parties de basse, de batterie, de guitare rythmique et même de la production de l'album.

1993

Happy The Man - Crafty Hands (1978)



Happy The Man is an American progressive rock band. Crafty Hands is their second album. From the first track, there are the ingredients of musical recipe of the group with a melodic progressive rock with a lot of research. Felted to follow along with, among others, acoustic guitar framed here by the organ. We'll stay quiet for a third movement which we perceive hints of the great Genesis. Back thereafter technical, with a composition of Whitaker combining progressive, jazz and fusion. Genesis of the ghost comes back in 'Wind Up Doll Day Wind', sung alone title, where you can enjoy the hushed voice of Stanley Whitaker, reminding us of a certain Gabriel. atmospheric mood to follow with the appearance of the flute, and, thanks to Frank Wyatt. The last two compositions signed Watkins, bring one hand, a jazz-rock hopping key and, secondly, a moment of calm with a beautiful melodic ballad.

Happy The Man est un groupe de rock progressif américain. Crafty Hands est leur second album.
Dès le premier titre, on retrouve les ingrédients de la recette musicale du groupe avec un rock-progressif mélodique présentant beaucoup de recherches. Ambiance feutrée pour suivre avec, entre autres, de la guitare acoustique encadrée ici par les orgues. On restera au calme pour un troisième mouvement où l'on percevra des relents du grand Genesis. Retour au technique par la suite, avec une composition de Whitaker alliant progressif, jazz et fusion. Le fantôme de Genesis revient encore dans 'Wind Up Doll Day Wind', seul titre chanté, où l'on pourra apprécier la voix feutrée de Stanley Whitaker, nous rappelant un certain Gabriel. Ambiance atmosphérique pour suivre avec l'apparition de la flûte, et ce, grâce à Frank Wyatt. Les deux dernières compositions, signées Watkins, apporteront d'une part une touche de jazz-rock sautillant et, d'autre part, un moment d'apaisement avec une belle ballade mélodique.

1978

Anthony Phillips - The Geese and The Ghost (1977)



First Genesis guitarist record solo, The Geese & The Ghost is a must progressive folk. The Anthony Phillips album is in all respects a reflection of his wallet: bucolic, country setting, medieval (all this inevitably recall the Genesis Trespass), but also soft and relaxing and very folk. Classical guitars, acoustic 6 & 12 string are honored and found what was partly the magic of Trespass seven years earlier, namely duets with Mike Rutherford. Difficult to know who does what, especially since it is often a multitude of rubbed stringed instruments, which makes the richness of the whole. So in addition, when it is mixed with other strings, classical this time, or even with woods (John flute, oboe Rob, brother of Anthony) as the long series 'The Geese and the Ghost', the result is simply the most wonderful.

Premier enregistrement solo d'Anthony Phillips, guitariste de Genesis, The Geese & The Ghost est un must du folk progressif. L'album est en tous points le reflet de sa pochette : bucolique, champêtre, moyenâgeux (tout ceci rappellera forcément le Genesis de Trespass), mais aussi doux et reposant et surtout très folk. Les guitares classiques, acoustiques 6 & 12 cordes sont à l'honneur et l'on retrouve ce qui faisait en partie la magie de Trespass sept ans plus tôt, à savoir les duos avec Mike Rutherford. Difficile de savoir qui fait quoi, d'autant plus qu'il y a souvent une multitude d'instruments à cordes frottés, ce qui fait la richesse de l'ensemble. Alors en plus, quand cela est mélangé à d'autres cordes, classiques cette fois, ou même avec des bois (la flûte de John, le hautbois de Rob, frère d'Anthony) comme sur la longue suite 'The Geese and the Ghost', le résultat est tout simplement des plus merveilleux.

Tracks :

CD - 1

01 - Wind - Tales 00:01
02 - Which Way The Wind Blows 01:04
03 - Henry; Portraits From Tudor Times 06:56
I - Fanfare
II - Lutes' Chorus
III - Misty Battlements
IV - Henry Goes to War
V - Death of a Knight
VI - Triumphant Return
04 - God if I Saw Her Now 20:59
05 - Chinese Mushroom Cloud 25:14
06 - The Geese and the Ghost26:00
Part I°
Part II°
07 - Collections41:51
08 - Sleepfall: The Geese Hy West 44:59

CD - 2

01 - Master of Time ( Demo ) 52:36
02 - Title Inspiration 
03 - The Geese and the Ghost - Part one ( basic track ) 
04 - Collection Link 
05 - Which Way the Wind Blows 
06 - Silver Song ( basic track ) 
07 - Henry: Portraits From Tudor Times ( basic track ) 
I - Fanfare , II - Lute's Chorus , III - Lute's Chorus Reprise , IV - Misty Battlements
08 - Collections ( demo ) 
09 - The Geese & The Ghost - Part Two ( basic track ) 
10 - God If I Saw Her Now ( basic track )  
11 - Sleepfall ( basic track ) 
12 - Silver Song ( Unreleased single version, 1973 ) 

Line-Up :

Anthony Phillips: acoustic 12-string, 6-string, classical guitar, electric6 and 12-string guitars, basses, dulcimer guitar, bazouki,synthesizers, mellotron, harmonium, piano, organ, celeste, pin piano,drums, glockenspeil, timbales, bells and chimes, gong, vocal on"Collections"
Phil Collins: vocals on "Which Way The Wind Blows" and "God If I Saw HerNow"
John Hackett: flutes on "God If I Saw Her Now", "Collections" and "Sleepfall : The Geese Fly West"
Nick Hayley : violins on "The Geese And The Ghost"
Jack Lancaster : flutes and lyricon on "Sleepfall : The Geese Fly West"
Charlie Martin: cello on "Chinese Mushroom Cloud" and "The Geese And TheGhost"
Viv McCauliffe: vocals on "God If I Saw Her Now"
Lazo Mumolovich: oboes and cor anglais on "Henry - Portraits From TudorTimes" and "The Geese And The Ghost"
Tom Newman: hecklephone and bulk eraser on track 9
Rob Phillips: oboes on "The Geese And The Ghost" and "Sleepfall : The GeeseFly West"
Michael Rutherford: acoustic 12-string, 6-string, classical guitars, electric 6 and 12-string guitars, basses, organ, drums, timbales, glockenspeil, cymbals, bells
Wil Sleath: flute, baroque flute, recorders and piccolo on "Henry -Portraits From Tudor Times"
Kirk Trevor: cello on "Chinese Mushroom Cloud" and "The Geese And TheGhost"
Martin Westlake : timpani on "Henry - Portraits From Tudor Times", "ChineseMushroom Cloud" and "The Geese And The Ghost"
Send Barns Orchestra and Barge Rabble conducted by Jeremy Gilbert. Ralph
Bernascone : soloist.

1977

Fuchsia - Fuchsia (1971)



The English band Fuchsia managed by a superb progressive rock album full of melodies and emotions. They managed to perfectly tune the prog folk style with two violins, which is not necessarily obvious. This album is mixed with sweetness, lightness and gravity both (probably given by the two violins). The guitar is placed in the background facing the violins in some tracks, which is unusual since the arrival of rock. During Tony's voice is perfectly suited to create the prog rock atmosphere prerogative of Peter Gabriel and other Jon Anderson.

Le groupe Anglais Fuchsia a réussi ici un superbe album de rock progressif plein de mélodies et d’émotions. Ils ont parfaitement réussi à accorder le style folk prog avec les deux violons, ce qui n’est pas forcement une évidence. Cet album est mêlé de douceur, de légèreté et de gravité à la fois (sans doute donné par les deux violons). La guitare est placée au second plan face aux violons dans certaines pistes, ce qui est peu courant depuis l’arrivée du rock. La voix de Tony Durant est parfaitement adaptée pour créer l'ambiance prog rock, apanage des Peter Gabriel et autres Jon Anderson.

Tracks : 

1. Gone With The Mouse 
2. A Tiny Book 
3. Another Nail 
4. Shoes And Ships 
5. The Nothing Song 
6. Me And My Kite 
7. Just Anyone 

Line-Up :

Tony Durant - acoustic & electric guitars, vocals
Michael Day - bass
Michael Gregory - drums, percussion
Janet Rogers - violin, backing vocals
Madeleine Bland - cello, piano, harmonium, backing vocals
Vanessa Hall-Smith - violin, backing vocals

1971

Shadowfax - Watercourse Way (1976)



Shadowfax is a band from Chicago, Illinois. The founding members are Chuck Greenberg and Charlie Bisharat. Their album Watercourse Way is a fantastic mix of progressive and harmonies of jazz-rock, very different from the work of the group to come closer to new age sounds ...

Shadowfax est un groupe originaire de Chicago, Illinois. Les membres fondateurs sont Chuck Greenberg et Charlie Bisharat. Leur album Watercourse Way est un mélange fantastique d'harmonies progressistes et de jazz-rock, très différent de l'œuvre du groupe à venir plus proche des sons new age...

1976

Johnny Crash - Neighbourhood Threat (1990)



The group consists of Graffiti This album is pure sleaze Californian rock. Rasping blues tinged with the AC / DC, the gang carried by the British singer James Vicky Wright, exiled to LA, we deliver 11 titles rock n 'roll timeless. The first title is 'Hey Kid', their only single, whose video will be aired on MTV. This title tells the setbacks of a young man who lives in the street and only relies on itself to get by. There followed a series of very catchy songs, mostly well-paced ( "No Bones About It ',' Axe to The Wax ',' Sink Or Swim '). One feels the blues influences among others in the intro to 'Crack Of Dawn' excellent piece in the tradition of the best Aerosmith. The last title, funny Baby's Like A Piano ', compares the girlfriend of singer at a grand piano. I leave it to the English specialists care to note the subtle pun ....

Cet album est du pur sleaze rock californien. Teinté de blues râpeux à la AC/DC, ce gang porté par le chanteur britannique Vicky James Wright, exilé à LA, nous délivre 11 titres rock n’ roll indémodables. Le premier titre est 'Hey Kid', leur seul single, dont la vidéo sera diffusée sur MTV. Ce titre raconte les déboires d’un jeune homme qui vit dans la rue et qui ne compte que sur lui-même pour s’en sortir. S’ensuivent une série de morceaux très accrocheurs, la plupart du temps bien rythmés ('No Bones About It', 'Axe to The Wax', 'Sink Or Swim'). On ressent les influences blues entres autres dans l’intro de 'Crack Of Dawn', excellent morceau dans la lignée des meilleurs Aerosmith. Le dernier titre, le rigolo 'Baby’s Like A Piano', compare la petite amie du chanteur à un piano à queue. Je laisse aux anglicistes le soin de relever le subtil jeu de mot.... 

1990

🎸 Graffiti – Graffiti (1968)



Pochette de l'album

🇫🇷 Biographie (Français)


Originaire de Washington D.C., Graffiti publie en 1968 un unique album éponyme mêlant rock psychédélique, pop baroque et touches expérimentales. Produit par le label ABC Records, l’album se distingue par ses orchestrations soignées, ses harmonies vocales complexes et des arrangements variés, parfois proches de The Left Banke ou des premiers Procol Harum. Resté confidentiel à sa sortie, Graffiti est aujourd’hui une pièce recherchée de la scène psychédélique américaine des années 60.

🇺🇸 Biography (English)


Hailing from Washington D.C., Graffiti released their self-titled debut in 1968, blending psychedelic rock, baroque pop, and experimental elements. Released on ABC Records, the album features sophisticated orchestrations, rich vocal harmonies, and varied arrangements reminiscent of The Left Banke and early Procol Harum. Though largely overlooked at the time, Graffiti has since become a sought-after artifact of late 60s American psychedelia.

💿 Trackliste

  1. Father Proteus

  2. The Capture Of Me

  3. He's Got The Knack

  4. In A Little While

  5. Do You Feel Sorry?

  6. Girl On Fire

  7. I Can't Cry For Her

  8. West

  9. Love In Spite

  10. Ugly Mascara

  11. The Comfortable Chair

🎸 Musiciens

  • Steve Bohn – chant, guitare

  • John Craven – guitare

  • Phil Green – basse

  • Kenny Welton – batterie

  • Don Garrett – claviers

🎧 Écoute en ligne


Vous pouvez écouter l’album complet ici : 

👉 Graffiti – Graffiti (1968)

🏷️ Mots-clés SEO
Graffiti 1968, rock psyché orchestral, ABC Records, baroque pop USA, album culte psychédélique, Bob Thiele production, Carpe Diem blog musique



Young Gun Silver Fox - West End Coast (2015)



Young Gun Silver Fox is nothing other than the new collaboration between Andy Platts and Shawn Lee. They forge this enchanting album 10 songs in a modern pop vibe swirling and pay tribute to Los Angeles 1970 West Coast music fans ... do not hesitate because this album is a bomb. All lovers of Michael McDonald, Steely Dan, The Eagles, Fleetwood Mac, Doobie Brothers ... this album is for you. This is California honey!

Young Gun Silver Fox n'est rien d'autre que la nouvelle collaboration entre Andy Platts et Shawn Lee. Ils forgent sur cet album 10 titres enchanteurs, dans une vibe pop moderne virevoltante et rendent hommage au Los Angeles des années 1970. Fans de musique West Coast ... n'hésitez pas car cet album est une bombe. Tous les amoureux de Michael McDonald, Steely Dan, The Eagles, Fleetwood Mac, Doobie Brothers ... cet album est pour vous. C'est du miel de Californie !

2015

Sara Watkins - Young In All The Wrong Ways (2016)




Sara Watkins debuted in 1989 as a violinist in the band Nickel Creek with his brother Sean. After five successful albums recorded with Nickel Creek, Watkins then pursued a solo career and released his first album, Sara Watkins, produced by John Paul Jones in April 2009. His second solo album was released in May 2012, this time with the participation Fiona Apple and Jackson Browne. It delivers here his most successful album, full of delicate and subtle compositions, complex but discrete arrangements, where the instrumentation is very precisely controlled in order to enhance the voice of Sara, sometimes rock, sometimes bluesy, always warm and cuddly , an unstoppable seduction ...

Sara Watkins a fait ses débuts en 1989 comme violoniste dans le groupe Nickel Creek en compagnie de son frère Sean. Après cinq albums à succès enregistrés avec Nickel Creek, Watkins poursuit ensuite une carrière en solo et sort un premier album, intitulé Sara Watkins, produit par John Paul Jones en avril 2009. Son deuxième album solo sort en mai 2012, avec cette fois la participation de Fiona Apple et Jackson Browne. Elle délivre ici son opus le plus abouti, riche de compositions délicates et subtiles, aux arrangements complexes mais discrets, où l'instrumentation est très justement maîtrisée pour pouvoir mettre en valeur la voix de Sara, parfois rock, parfois bluesy, toujours chaude et câline, d'une séduction imparable...

2016


The Flower Kings - Desolation Rose (2013)



A beautiful album of Swedish prog rock, as subtle as melodic. First, music, melodic, sophisticated and often epic, has a narrative value and refers implicitly that of conventional groups (Genesis, Gentle Giant, Camel and especially Yes) but never the copy: the Flower Kings were able to cultivate a own style with enough character to be immediately recognizable while remaining accessible. Then members of the group have gained exceptional virtuosity and always original compositions are enhanced by subtle appropriate arrangements and solos. The fleshy and voluble bass Jonas Reingold rich textures; colorist extraordinaire, German Felix Lehrmann is the best drummer the band has ever had; Hasse Fröberg to second guitar also provides strong support for the vocal harmonies; Tomas Bodin and mixes with happiness the acoustic piano and keyboards vintage synths like the Hammond B3 organ, Fender Rhodes and the Minimoog. As for Stolt queen, his guitar solos are precise and singing while her unique voice is now part of the heritage prog as well as those of Peter Gabriel, David Gilmour or Jon Anderson. For the rest, the music raises a range of emotions, resulting melancholy, mystery, anguish or rebellion based on episodes of a theme that is not far from a socio-political statement on the humanity and the state of our planet to which we can only agree. All this means well in Tower One, the first song in the folder in which an enigmatic creature nestled atop a tower observes the ridiculous and desperate action of a humanity in search of Eden while the music explodes a majestic soundtrack.

Un magnifique album de prog rock suédois, aussi subtil que mélodique. D'abord, la musique, mélodique, sophistiquée et souvent épique, a une valeur narrative et évoque en filigrane celle des groupes classiques (Genesis, Gentle Giant, Camel et surtout Yes) mais sans jamais la copier : les Flower Kings ont su cultiver un style propre avec assez de caractère pour être immédiatement reconnaissable tout en restant accessible. Ensuite, les membres du groupe ont acquis une virtuosité exceptionnelle et les compositions toujours originales sont mises en valeur par de subtils arrangements et des solos appropriés. La basse charnue et volubile de Jonas Reingold enrichit les textures; coloriste hors-pair, l'allemand Felix Lehrmann est le meilleur batteur que le groupe ait jamais eu; Hasse Fröberg à la seconde guitare apporte également un soutien sans faille aux harmonies vocales; et Tomas Bodin mêle avec bonheur au piano acoustique et aux synthés des claviers vintage comme l'orgue Hammond B3, le Fender Rhodes et le Minimoog. Quant à Royne Stolt, ses solos de guitare sont précis et chantants tandis que sa voix unique fait désormais partie du patrimoine prog au même titre que celles de Peter Gabriel, David Gilmour ou Jon Anderson. Pour le reste, la musique fait naître une palette d'émotions, engendrant la mélancolie, le mystère, l'angoisse ou la révolte en fonction des épisodes d'un thème qui n'est pas loin d'être un constat sociopolitique sur l'humanité et l'état de notre planète auquel on ne peut qu'adhérer. Tout cela s'entend fort bien dans Tower One, le premier morceau du répertoire, dans lequel une créature énigmatique nichée au sommet d'une tour observe les actions dérisoires et désespérées d'une humanité en quête d'Eden tandis que la musique explose en une bande sonore majestueuse.


2013


🎸 Love – Forever Changes (1967)


Pochette de l'album


🇫🇷 Biographie (Français)


Troisième album du groupe californien Love, Forever Changes est une œuvre phare de la fin des années 1960, à la fois baroque, psychédélique et intimiste. Enregistré dans un climat de tension et de désintégration interne, il reflète les angoisses de son leader Arthur Lee face à un monde en mutation. Orchestré de manière somptueuse, avec des cordes et des cuivres qui enveloppent des chansons d’une beauté mélancolique, l’album s’éloigne des conventions du rock psychédélique pour toucher à l’universel. Ce chef-d’œuvre intemporel est souvent considéré comme l’un des plus grands albums de tous les temps.


🇬🇧 Biographie (English)


Forever Changes, the third album by Los Angeles band Love, is a 1967 masterpiece that transcends the psychedelic era. Led by Arthur Lee, the album is marked by poetic lyrics, melancholic undertones, and lush orchestration. Created during a period of personal and societal turmoil, the record reflects Lee’s existential anxieties and his growing disillusionment with the 1960s dream. Its sophisticated arrangements and haunting melodies have earned it enduring critical acclaim, and it remains a landmark in the history of popular music.


💿 Trackliste

  1. Alone Again Or – 3:16

  2. A House Is Not a Motel – 3:31

  3. Andmoreagain – 3:18

  4. The Daily Planet – 3:29

  5. Old Man – 3:02

  6. The Red Telephone – 4:45

  7. Maybe the People Would Be the Times or Between Clark and Hilldale – 3:34

  8. Live and Let Live – 5:26

  9. The Good Humor Man He Sees Everything Like This – 3:08

  10. Bummer in the Summer – 2:24

  11. You Set the Scene – 6:56


🎸 Musiciens

  • Arthur Lee : Chant, guitare rythmique

  • Bryan MacLean : Guitare, chant

  • Johnny Echols : Guitare solo

  • Ken Forssi : Basse

  • Michael Stuart : Batterie

  • David Angel : Arrangements orchestraux

  • The Wrecking Crew (musiciens additionnels non crédités sur certaines pistes)



    🎧 Écoute en ligne

    Vous pouvez écouter l’album complet ici :

    🔎 Mots-clés SEO
    Love Forever Changes 1967, Love Arthur Lee, album culte rock psychédélique, rock californien 60s, Love groupe psyché, meilleure production Elektra Records, chef-d'œuvre années 60, album influent rock US, orchestration psychédélique, folk rock baroque, arrangements cuivres cordes rock, Love Forever Changes critique, top albums Rolling Stone, musique psychédélique américaine