page d'accueil

Rock Music Blog

samedi 20 janvier 2018

Badger - One Live (1973)



Badger were a British rock band from the early 1970s. They were co-founded by keyboardist Tony Kaye after he left Yes, with bassist and vocalist David Foster. Foster had been in the Warriors with Jon Anderson before Anderson co-founded Yes. Badger's first release was the live album, One Live Badger, co-produced by Jon Anderson and Geoffrey Haslam, and was taken from a show opening for Yes at London's Rainbow Theatre. In the progressive rock genre, five of the songs were co-written by the whole band, with a sixth by Parrish (initially written for Parrish & Gurvitz). The cover art was done by Roger Dean, the artist responsible for many of Yes's album covers, although Kaye left Yes before their partnership with Roger Dean.

Badger était un groupe de rock britannique du début des années 1970. Ils ont été cofondés par le claviériste Tony Kaye après son départ de Yes, avec le bassiste et chanteur David Foster. Foster avait été dans les Guerriers avec Jon Anderson avant Anderson cofondé Oui. La première sortie de Badger a été l'album live, One Live Badger, coproduit par Jon Anderson et Geoffrey Haslam, et a été tiré d'une ouverture de Yes pour le Rainbow Theatre de Londres. Dans le genre rock progressif, cinq des chansons ont été co-écrites par l'ensemble du groupe, avec une sixième par Parrish (initialement écrite pour Parrish & Gurvitz). La pochette a été réalisée par Roger Dean, l'artiste responsable de plusieurs couvertures d'albums de Yes, bien que Kaye ait quitté Yes avant leur partenariat avec Roger Dean.

1973

Kingfish - Live 'N' Kicking (1977)



Live 'N' Kickin' is the second album by the rock group Kingfish. It was recorded live at the Roxy in West Hollywood, California.Though guitarist Bob Weir played with the band during the performance, he had returned to playing full time with the Grateful Dead by the time the album was produced. With the goal of forging a separate identity for Kingfish, tracks containing Weir's playing and singing were therefore removed from the mix.

Live 'N' Kickin 'est le deuxième album du groupe de rock Kingfish. Il a été enregistré en direct au Roxy à West Hollywood, en Californie. Bien que le guitariste Bob Weir ait joué avec le groupe pendant la performance, il était revenu à jouer à plein temps avec le Grateful Dead au moment où l'album a été produit. Dans le but de forger une identité distincte pour Kingfish, les morceaux contenant le jeu et le chant de Weir ont donc été retirés du mélange.

1977

Spirit - Twelve Dreams Of Dr. Sardonicus (1970)



Twelve Dreams of Dr. Sardonicus is the fourth album by the American psychedelic rock group Spirit. It was produced by David Briggs, who is best known for his work with Neil Young. Although Twelve Dreams of Dr. Sardonicus has the reputation of being Spirit's most far-out album, it actually contains the most disciplined songwriting and playing of the original lineup, cutting back on some of the drifting and offering some of their more melodic tunes. 

Twelve Dreams du Dr. Sardonicus est le quatrième album du groupe de rock psychédélique américain Spirit. Il a été produit par David Briggs, qui est surtout connu pour son travail avec Neil Young. Bien que Twelve Dreams du Dr. Sardonicus ait la réputation d'être l'album le plus éloigné de Spirit, il contient en réalité les chansons les plus sophistiquées et les plus jouées de la formation originale, offrant ainsi certaines de leurs mélodies les plus abouties.

1970

Taj Mahal - Taj Mahal (1968)



Without making the effect of the arrival of a dog in a game of bowling, this first album of Taj Mahal landed in the world of blues of the late 60s already jostling some conventions of the genre. The singer-guitarist-harmonicist is then 26 years old, and his manner of singing already owes more to Wilson Pickett than to Albert Collins. Taj Mahal does not deprive himself, however, from this original recording, and loot the classic repertoire with borrowing Robert Johnson ("Dust My Broom") Willie Mc Tell ("Statesboro Blues") or Sleepy John Estes (" Leaving Trunk "and also the very jolly" Everybody's Got Sometime Change "). Mahal appears as an innovator in his way to access the blues, to boost it from the inside, giving it including an impeccable instrumental performance. Including that of Ry Cooder who is not the least of the actors, he who shares the guitars with Jessie Ed Davis, Taj Mahal taking charge of the slide. It is thus a formation of the most determined and the most complete - with a formidable rhythmic section - which signs there one of the essential links of the young blues scene being born then. - José Ruiz.

Sans pour autant faire l'effet de l'arrivée d'un chien dans un jeu de quilles, ce tout premier album de Taj Mahal débarqua dans l'univers du blues de cette fin des années 60 en bousculant déjà quelques conventions du genre. Le chanteur-guitariste-harmoniciste a alors 26 ans, et sa manière de chanter, déjà, doit davantage à Wilson Pickett qu'à Albert Collins. Taj Mahal ne se prive pourtant pas, dès cet enregistrement originel, de et de piller le répertoire classique avec des emprunts à Robert Johnson ("Dust My Broom") à Willie Mc Tell ("Statesboro Blues") ou à Sleepy John Estes ("Leaving Trunk" et aussi le très jovial "Everybody's Got To Change Sometime"). Mahal apparaît comme un novateur dans sa façon d'accéder au blues, de le doper de l'intérieur, en le dotant notamment d'une interprétation instrumentale impeccable. Dont celle de Ry Cooder qui n'est pas le moindre des acteurs, lui qui se partage les guitares avec Jessie Ed Davis, Taj Mahal se chargeant de la slide. C'est ainsi une formation des plus déterminées et des plus complètes – avec une redoutable section rythmique – qui signe là l'un des maillons essentiels de la jeune scène blues en train de naître alors. - José Ruiz.

1968

James Gang - Thirds (1971)




If you like Joe Walsh, then you'll love this record, his final studio album with James Gang. The band were never the same again, despite the injection of great guitarists such as Tommy Bolin and Domenic Troiano. Walsh, of course, has made a handful of great solo records as well as three Eagles records. He clearly came out the winner in the split with The Gang.

Si vous aimez Joe Walsh, alors vous allez adorer ce disque, son dernier album studio avec James Gang. Le groupe n'a plus jamais été le même, malgré l'arrivée de grands guitaristes tels que Tommy Bolin et Domenic Troiano. Walsh, bien sûr, a fait une poignée de grands disques solo ainsi que trois disques Eagles. Il est clairement sorti vainqueur de la scission avec The Gang.

1971

Spooky Tooth - The Last Puff (1970)



After the departure of his principal composer Gary Wright, the three founding members of Spooky Tooth, the singer Mike Harrison, the drummer Mike Kellie and the guitarist Luther Grosvenor, recruit the guitarist and the bassist of the Grease Band of Joe Cocker: Henry McCullough and Alan Spenner. The new band finds the time to record an ultimate album because the band decided to split later, entitled The Last Puff. Spooky Tooth opens his album with an absolutely extraordinary flamboyant version of I Am The Walrus; so much so that some amateurs prefer it to the original Beatles.

Après le départ de son principal compositeur Gary Wright, les trois membres fondateurs de Spooky Tooth, le chanteur Mike Harrison, le batteur Mike Kellie et le guitariste Luther Grosvenor, recrutent le guitariste et le bassiste du Grease Band de Joe Cocker : Henry McCullough et Alan Spenner. La nouvelle formation trouve le temps d’enregistrer un ultime album car le groupe a décidé de se séparer ensuite, intitulé à propos The Last Puff. Spooky Tooth ouvre son album avec une version flamboyante absolument extraordinaire de I Am The Walrus; à tel point que certains amateurs la préfèrent à la version originale des Beatles.

1970

Glen Hansard - Between Two Shores (2018)



A powerful new album for talented songwriter, Glen Hansard! Singer-songwriter Glen Hansard signs his third solo album Between Two Shores. This is the first time that Hansard has produced his entire album, it represents the culmination of six years of writing and recording gathered during sessions at Black Box Studio in France. The title of the album comes from Hansard's love for sailing and the sea.

Un nouvel album puissant pour l'auteur-compositeur de talent, Glen Hansard ! L'auteur-compositeur-interprète Glen Hansard signe son troisième album solo Between Two Shores. C'est la première fois que Hansard produit l’intégralité de son album, il représente l’aboutissement de six années d’écriture et d’enregistrement rassemblées lors de sessions au Black Box Studio en France. Le titre de l'album vient de l’amour de Hansard pour la voile et la mer.

2018