Although Homer's sole and rare album is full of ideas and busy late-psychedelic/early-progressive rock instrumentation, it's a bunch of notions in search of a road map, and ultimately doesn't say much. Sometimes there's similarity to early-'70s British progressive rock, the multi-sectioned song structures, and the dynamic instrumentation. There are country and folkier touches (including steel guitar), though, which were rare in such British music, sometimes leaving a slight odd feeling of hearing Neil Young (an influence especially audible on "Dawson Creek") intersect with Yesand the Moody Blues. The lyrics sometimes have a verge-on-the-better-world hippie outlook that, while laudable on paper, comes across as kind of sappy. The hard-to-get-a-handle-on eclecticism isn't the problem so much as far more common shortcomings in these kind of psychedelic-era obscurities: a lack of strong songs or gripping originality, despite the undoubted competence of the playing and vocals.
Bien que l'album unique et rare d'Homer soit rempli d'idées et d'instruments de rock psychédélique / progressif, c'est un tas de notions à la recherche d'une feuille de route, et finalement il ne dit pas grand-chose. Parfois, il y a une similitude avec le rock progressif britannique du début des années 70, les structures de chansons à plusieurs sections et l'instrumentation dynamique. Il y a des touches country et folkloriques (notamment la steel-guitar), qui étaient rares dans une telle musique britannique, laissant parfois une légère tonalité Neil Young (une influence particulièrement audible sur "Dawson Creek") croisée avec Yesand the Moody Blues. Les paroles ont parfois une vision hippie du monde qui, bien que louable sur papier, apparaît comme une sorte de dogme. L'éclectisme difficile à suivre n'est pas tant le problème que des défauts beaucoup plus communs dans ce genre d'obscurités de l'ère psychédélique : un manque de chansons fortes ou d'originalité saisissante, malgré la compétence incontestable du jeu et les voix remarquables.
1970
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