After All may have only been a band in the loosest sense of the term, but its only record is a quite wonderful one-shot relic of the transitional late-'60s. The four members of the combo were actually friends and acquaintances in different bands on the Tallahassee, FL, rock circuit before culling their skills together, along with lyrical assistance from young local poet and songwriter Linda Hargrove, when an opportunity to record an album in a Nashville studio presented itself. The resulting piece of work is the type of strangely compelling hybrid album that could only have come together in the musical gumbo of the post-psychedelic era. Drummer and primary vocalist Mark Ellerbee wrote most of the music. Each band member displays near virtuosity on his instrument, which allows After All to harness all its sonic influences and renders the music exciting to hear even when the songwriting drags the slightest bit or loses its way.
After All peut n'avoir été qu'un groupe au sens le plus commun du terme, mais son unique disque est une très belle relique de la transition musicale qu'a connu la fin des années 60. Les quatre membres du combo étaient en fait des amis ou des connaissances dans différents groupes du circuit rock de Tallahassee, en Floride, avant de s'entraîner ensemble, avec l'aide lyrique de la jeune poétesse et compositrice locale Linda Hargrove. Puis l'occasion d'enregistrer un album dans un studio de Nashville s'est présenté. La pièce magistrale qui en résulte est le type d'album hybride étrangement convaincant qui ne pouvait s'être réuni que dans le gumbo musical de l'ère post-psychédélique. Le batteur et chanteur principal Mark Ellerbee a écrit la plupart de la musique. Chaque membre du groupe montre une quasi-virtuosité sur son instrument, ce qui permet à After All d'exploiter toutes ses influences sonores et rend la musique excitante à entendre même lorsque l'écriture des chansons traîne quelque peu ou perd son chemin.
1969
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