Conversion of Moody Blues is spectacular and unexpected. Before the other, the musicians are surrounded by a classical orchestra, the London Festival Orchestra, for interludes between harmonically ambitious ballads, ethereal through the use of reverberation already. Keyboards duos (Mike Pinder) and flute (Ray Thomas), vocal harmonies (the five musicians sing) and webs of mellotron, an instrument that Mike Pinder had helped develop, become the hallmark of the training. The highlight of the album concept is of course the classic Justin Hayward written when he was still nineteen years, the love song 'Nights In White Satin' long piece developed over seven minutes remains one of slows the great history of rock, fetish disk DJ's winter 1967.
La reconversion des Moody Blues est spectaculaire et inattendue. Avant les autres, les musiciens s’entourent d’un orchestre classique, le London Festival Orchestra, pour les interludes entre des ballades harmoniquement ambitieuses, éthérées grâce à l’utilisation de la réverbération déjà. Les duos claviers (Mike Pinder) et flûte (Ray Thomas), les harmonies vocales (les cinq musiciens chantent) et les nappes de mellotron, instrument que Mike Pinder avait contribué à élaborer, deviennent la marque de fabrique de la formation. Le point culminant de ce concept album est bien sûr le classique de Justin Hayward écrit quand il avait encore dix neuf ans, la chanson d’amour 'Nights In White Satin', longue pièce élaborée de plus de sept minutes qui demeure l’un des grands slows de l’histoire du rock, disque fétiche des DJ’s de l’hiver 1967.
1967
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