While lacking the monumental impact of Kick Out the Jams, the MC5's second album is in many regards their best and most influential, its lean, edgy sound anticipating the emergence of both the punk and power pop movements to follow later in the decade. Bookended by a pair of telling covers - Little Richard's 'Tutti Frutti' and Chuck Berry's 'Back in the U.S.A.' - the disc is as much a look back at rock & roll's origins as it is a push forward into the music's future ; given the MC5's vaunted revolutionary leanings, it's both surprising and refreshing to discover the record's emotional centerpiece is a doo wop-inspired ballad, 'Let Me Try', that's the most lovely and gentle song in their catalog.
Nonobstant l'impact monumental de Kick Out the Jams, le deuxième album du MC5 est à bien des égards le meilleur et le plus influent, sa sobriété anticipe l'émergence du punk et du power pop, mouvements qui apparaitront plus tard dans la décennie. Clôturé par une paire de reprises légendaires , 'Tutti Frutti' de Little Richard et 'Back in the U.S.A' de Chuck Berry, le disque est autant un regard rétrospectif sur le rock & roll et ses origines tout comme un bond en avant vers le futur de la musique. Compte tenu des penchants révolutionnaires affichés du MC5, il est à la fois surprenant et rafraîchissant de découvrir que le morceau le plus émouvant de l'enregistrement est une ballade Doo-Wop très inspirée, 'Let Me Try', qui est la chanson la plus belle et la plus douce dans leur répertoire.
1970
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