Sixty-five minutes of music divided into four large chapters, themselves divided into titles (except the last) that, musically, have no real transition, here's what you offer both maestro. From the first minutes of the first title, 'Invention', we are bathed in a delicious mixture of esotericism, cheerfulness and exoticism. There are of course the voice feature of Jon, a musical line jerky, countless voices (sitar, tubular bells, xylophone, mandolin, harmonica), keyboards reasons that spring from here and there, many choirs, as well as a minimum of four transitions in summary form, pause, bass solo, recovery or solo singing. I can not help thinking of all those Yes albums such as Keys to Ascension or Close to the Edge.
Soixante-cinq minutes de musique, divisées en quatre gros chapitres, eux-mêmes divisés en titres (à part le dernier) qui, musicalement, n'ont pas de réelle transition, voici ce que vous proposent les deux maestro. Dès les premières minutes du premier titre, 'Invention', nous sommes baignés dans un délicieux mélange d'ésotérisme, de gaieté et d'exotisme. On retrouve bien sûr la voix caractéristique de Jon, une ligne musicale sautillante, des sonorités innombrables (sitar, cloches tubulaires, xylophone, mandoline, harmonica), des motifs de claviers qui jaillissent de-ci de-là, de nombreux chœurs, ainsi qu'un minimum de quatre transitions en forme de résumé, de pause, de solo de basse, de reprise ou de chant solitaire. Je ne peux pas m'empêcher de penser à tous ces albums de Yes tels que Keys to Ascension ou autres Close to the Edge.
Anderson/Stolt - Knowing
From 'Invention Of Knowledge', 2016
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