Widespread Panic's third album offers 14 southern rock songs. It's also the first album to feature John 'JoJo' Herman's bluesy key pecking. Everyday has been criticized for sounding too uniform. Each track does feature the band's signature loud guitar and bass, jam-rock style, but after a couple of listens the tracks distinguish themselves. 'Hatfield' is the true story of a Native American who was called upon to perform a rain dance during a draught in Los Angeles. The song begins very softly like raindrops and builds into a lightening storm of guitar and percussive sounds. The poignant 'Papa's Home' is perhaps the best example of how Widespread Panic can begin a song softly and build it into an all-out jam, with the help of percussionist Domingo "Sonny" Ortiz's skin slapping. Everyday is considered by fans to be one of the band's best albums.
Le troisième album de Widespread Panic propose 14 chansons de rock sudiste. Il est également le premier album où figure John 'JoJo' Herman. Everyday a été critiqué pour un son trop uniforme. Chaque piste est empreinte de la signature du groupe avec des guitares et une bass très présentes dans le style jam-rock, mais après quelques écoutes les titres se distinguent. «Hatfield» est l'histoire vraie d'un Amérindien qui a été appelé à effectuer une danse de la pluie lors d'un meeting à Los Angeles. La chanson commence très légèrement comme des gouttes de pluie et s'achève dans une tempête orageuse de guitare et de percussions. Le poignant 'Papa's Home' est peut-être le meilleur exemple de la façon dont Widespread Panic peut commencer une chanson doucement et aboutir dans un jam tous azimuts, avec l'aide des tambourinements du percussionniste Domingo 'Sonny' Ortiz. Everyday est considéré par les fans comme l'un des meilleurs albums du groupe.
1993
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