It's hard to believe that Buddy Guy's first album, Left My Blues in San Francisco wasn't released until 1967, but at that time the Chess brothers simply did not know what to do with the young bluesman. Buddy first moved to Chicago in 1957. After cutting four sides for the Cobra label, he signed with Chess records mainly as a sideman for Muddy Waters, Howlin' Wolf and Willie Dixon. During this time, Buddy recorded in a style influenced by B.B. King, but he longed to stretch out as a showman and blast that thing in the style of Guitar Slim, a wild player from Guy's home state of Louisiana. 'San Francisco' is an example of Buddy's style right before leaving Chess, playing in a restrained manner heavy on soul. One of the reasons this album works so well is the production and tenor sax work of Gene Barge. Known as Daddy G, Barge plays the solos on Koko Taylor's 'Wang Dang Doodle' (Buddy is on this track also] and all of Gary 'U.S.' Bonds' hits. He knew where to add horns and when to spotlight Guy's guitar. 'She Suits Me to a Tee' makes it's first appearance here, as does the rollicking 'Every Girl I See'. The soulful groove throughout the album shows a style different from his later recordings. Of course, many superior albums would follow over the decades, but 'San Francisco' is a great snapshot of the young Guy finding his voice.
Il est difficile de croire que le premier album de Buddy Guy, Left My Blues à San Francisco n'a été distribué qu'en 1967, mais à cette époque le label Chess ne savait tout simplement pas quoi faire avec le jeune bluesman. Tout d'abord déplacé à Chicago en 1957 pour le label Cobra, il a signé avec Chess principalement en tant que renfort pour Muddy Waters, Howlin 'Wolf et Willie Dixon. Pendant ce temps, Buddy évoluait dans un style influencé par B.B. King, mais il avait envie de progresser vers le style de Guitar Slim, au jeu plus sauvage. "San Francisco" est un exemple du style de Buddy avant qu'il quitte Chess, avec un jeu sobre, heavy on soul. Une des raisons pour lesquelles cet album fonctionne si bien est la production et la qualité des parties de sax de Gene Barge. Connu comme "Daddy G", Barge joue les solos sur 'Wang Dang Doodle' de Koko Taylor. Il savait où ajouter des cuivres et quand mettre en lumière la guitare de Guy . 'She Suits Me to a Tee' fait sa première apparition ici, tout comme le joyeux "Every Girl I See".Tout au long de l'album , le son soul et groovy montre un style bien différent de ses enregistrements ultérieurs. Bien sûr, de nombreux albums encore supérieurs suivront au cours des décennies à venir, mais 'San Francisco' donne un excellent aperçu des débuts de Buddy au moment où il trouvait sa voie.
1967
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