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Rock Music Blog

mardi 11 octobre 2016

John Mayall - USA Union (1970)



USA Union can be considered as a major element in the extensive discography of John Mayall. Delivered in 1970 this opus follows another important work, The Turning Point, recorded in 1969 at the Fillmore East in New York. As stated so aptly title, our man is surrounded by American musicians including two Canned Heat defectors, namely the prodigious bassist Larry Taylor and guitarist Harvey Mandel, which can add to the problem without long list of wonders guitarists who accompanied Mayall. The group is completed by violinist Sugar Cane Harris, studio musician who played with Frank Zappa and Johnny Otis among others. 'Disappearing Nature' which opens the record shows that Mayall did not wait for the Copenhagen summit to be concerned about the future of our planet! The game with delicacy of Harvey Mandel wonders on this title. 'Crying' long seen blues electric violin Sugar Cane Harris support poignantly the haunting vocals of John Mayall. Finally all this opus is enamelled fabulous bass parts of Larry Taylor, what a nice solo on 'Took the Car' !

USA Union peut être considéré comme un des éléments majeurs dans l'abondante discographie de John Mayall.Sorti en 1970 cet opus fait suite à une autre oeuvre importante, The Turning Point, enregistré en 1969 au Fillmore East de New-York.
Comme l'indique si justement le titre, notre homme s'est entouré de musiciens américains dont deux transfuges de Canned Heat, à savoir le prodigieux bassiste Larry Taylor et le guitariste Harvey Mandel, que l'on peut rajouter sans problème à la longue liste des guitaristes prodiges ayant accompagné Mayall. Le groupe est complété par le violoniste Sugar Cane Harris, musicien de studio ayant joué entre autres avec Frank Zappa et Johnny Otis. 'Nature Disappearing' qui ouvre le disque nous montre que Mayall n'a pas attendu le sommet de Copenhague pour se préoccuper de l'avenir de notre planète! Le jeu tout en délicatesse d'Harvey Mandel fait merveille sur ce titre. 'Crying', long blues voit le violon électrique de Sugar Cane Harris soutenir de manière poignante le chant lancinant de John Mayall. Enfin tout cet opus est émaillé des fabuleuses parties de basse de Larry Taylor, ah ce solo sur 'Took the Car'!!

1970

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